Gå til innhold

Kompis som ikke tåler å høre negative ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som blir veldig stresset og kort, hvis jeg forteller om noe som ikke går på skinner.

Det er jo ikke noen her i livet som har dager der alt er tipp topp, og hvis man er i en vanskelig situasjon eller sliter med noe fysisk, har man jo ikke alltid gode dager.

Dette må ikke forveksles med konstant prat om klage om problemer/plager.

Hvis han spør hvordan ting går, så må jeg ofte faktisk lyve og bare si at ting går bra.

Hvis han spør hva jeg gjør på i det vi snakker sammen, og jeg tilfeldigvis skriver e-post til advokat på grunn av et rettsoppgjør jeg er i som er slitsomt, eller jeg skriver at jeg er lei meg fordi katten min ble påkjørt og drept forrige uke, blir han helt stille og svarer ikke, eller begynner å snakke om noe annet.

Han kan ofte snakke om ting som går på tverke i hans liv, men tåler ikke å høre det når det kommer fra andre.

Normalt?

Jeg føler jeg må veie ordene mine på gullvekt når jeg snakker med han

Anonymkode: 54387...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ofte negative ting i livet ditt?

Anonymkode: a18f6...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter du han? Du var veldig obs på "alt du har gjort for han" 

Anonymkode: 52cdf...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man spør noen hvordan det går eller hva de driver med, er det ofte nokså overfladisk small talk hvor det egentlig ikke forventes annet svar enn varianter over bra/greit. Hvis du i stedet buser ut med krevende rettsoppgjør og døde kjæledyr, kam jeg jo skjønne at han blir litt satt ut. Jeg kan gjerne snakke med venner om ting de sliter med, men tid og sted og anledning har litt å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Støtter du han? Du var veldig obs på "alt du har gjort for han" 

Anonymkode: 52cdf...a26

Hva mener du med "alt jeg har gjort for han"?

Jeg hører på han og oppmuntrer han og unnlater ofte å fortelle at ting ikke er tipp topp.

Andre folk tåler å høre det men ikke han.

Han har litt angst og tenker kanskje det er grunnen?

Ts

Anonymkode: 54387...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med "alt jeg har gjort for han"?

Jeg hører på han og oppmuntrer han og unnlater ofte å fortelle at ting ikke er tipp topp.

Andre folk tåler å høre det men ikke han.

Han har litt angst og tenker kanskje det er grunnen?

Ts

Anonymkode: 54387...85a

Kanskje han bare ikke er flink til å følge opp med spørsmål og virke intr. 

Anonymkode: 52cdf...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje han bare ikke er flink til å følge opp med spørsmål og virke intr. 

Anonymkode: 

Ja det kan være mulig

Ts

Anonymkode: 54387...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 14.19):

Jeg har en kompis som blir veldig stresset og kort, hvis jeg forteller om noe som ikke går på skinner.

Det er jo ikke noen her i livet som har dager der alt er tipp topp, og hvis man er i en vanskelig situasjon eller sliter med noe fysisk, har man jo ikke alltid gode dager.

Dette må ikke forveksles med konstant prat om klage om problemer/plager.

Hvis han spør hvordan ting går, så må jeg ofte faktisk lyve og bare si at ting går bra.

Hvis han spør hva jeg gjør på i det vi snakker sammen, og jeg tilfeldigvis skriver e-post til advokat på grunn av et rettsoppgjør jeg er i som er slitsomt, eller jeg skriver at jeg er lei meg fordi katten min ble påkjørt og drept forrige uke, blir han helt stille og svarer ikke, eller begynner å snakke om noe annet.

Han kan ofte snakke om ting som går på tverke i hans liv, men tåler ikke å høre det når det kommer fra andre.

Normalt?

Jeg føler jeg må veie ordene mine på gullvekt når jeg snakker med han

Anonymkode: 54387...85a

Høres helt ut som min eks kjæreste. Navnet hans begynner ikke på S eller??? 😅

Han er ganske selvopptatt, men også oppdratt av veldig selvopptatte foreldre, som egentlig aldri har vært opptatt av å lytte når han forteller vanskelige ting.  Jeg tror også at han har adhd, muligens et snev av autisme. Noe jeg tror også hans foreldre kan ha. Han har også en tilknytning som er uungående / avoidant, altså at han viker vekk fra veldig intense, emosjonelle relasjoner. Han blir veldig sliten av barna sine ( fordi de trenger hans støtte så klart ) Når vi var sammen så gikk han i kjelleren når jeg sa noe negativt, ( feks om en veldig vanskelig kollega som pleier å mobbe meg ) Da ødelagte jeg dagen hans, spesielt om han hadde hatt en fin dag. Da ble han så sur at han sa rett ut at han ikke orket å høre. Det var fordi han uansett ikke kunne "fikse" det for meg. Og han var veldig frustrert over at jeg bare ikke orndet det selv. :D

Jeg tok det kjempetungt, og det var veldig ensomt å ha det sånn. Det positive er at han ikke er kjæresten din da. Han er din venn. Ikke bestevenn sikkert, siden dere ikke deler om de vanskelige tingene.

Mao, så må du jo ikke dele så mye nære ting med han, men du kan holde det overfladisk. Det er sånn han er. Og når han deler om vanskelige ting i hans liv, så kan du også bli stille. For det er jo sånn han vil ha det, eller?

Anonymkode: fa765...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...