Gå til innhold

Når kom dere i gang med ammingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser at det kan ta opp til 4-5 dager.

Jeg endte opp med katastrofesnitt pga en setefødsel som gikk veldig galt, bena på baby kom ut før hun satt fast. Uansett, jeg fikk melk samme dag som hun ble født, og det var rikelig. 

Før fødsel stimulere jeg brystvortene da jeg hadde hørt at det skulle hjelpe, begynte med det i uke 36, og fikk etterhvert litt råmelk da. Datteren ble født i uke 37.

Så det var min historie, hvordan var det for andre?😊

Anonymkode: d8ade...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Leser at det kan ta opp til 4-5 dager.

Jeg endte opp med katastrofesnitt pga en setefødsel som gikk veldig galt, bena på baby kom ut før hun satt fast. Uansett, jeg fikk melk samme dag som hun ble født, og det var rikelig. 

Før fødsel stimulere jeg brystvortene da jeg hadde hørt at det skulle hjelpe, begynte med det i uke 36, og fikk etterhvert litt råmelk da. Datteren ble født i uke 37.

Så det var min historie, hvordan var det for andre?😊

Anonymkode: d8ade...923

Mi ble også født i uke 37 med hastekeisersnitt. Vi dro hjem fra sykehuset etter to dager før ammingen var ordentlig i gang🙈 Litt panikk den natten kan du si, men vi pumpet utenom og  heldigvis løsnet det dag 3 og 4. I løpet av samme uken begynte hun å ta flaske også, så kunne pumpe melk og dele på nattmatingen med mannen🙂

Anonymkode: f5502...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig rett etter fødsel, fødselen startet av seg selv nesten en uke over termin. Noen uker før fødsel hendte det at jeg våknet i senga til skikkelig puppelekkasje, så melka var allerede på plass.

Anonymkode: 6936b...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leser at det kan ta opp til 4-5 dager.

Jeg endte opp med katastrofesnitt pga en setefødsel som gikk veldig galt, bena på baby kom ut før hun satt fast. Uansett, jeg fikk melk samme dag som hun ble født, og det var rikelig. 

Før fødsel stimulere jeg brystvortene da jeg hadde hørt at det skulle hjelpe, begynte med det i uke 36, og fikk etterhvert litt råmelk da. Datteren ble født i uke 37.

Så det var min historie, hvordan var det for andre?😊

Anonymkode: d8ade...923

Er dette en skryte tråd? Ettersom du kom igang med en gang, hvorfor lurer du på hvor sent det går med andre?

 

6 dager tok det. Keisersnitt. Men du har jo først vært igjennom en fødsel og SÅ et keisersnitt. Ser ikke forskjellen fra en vanlig fødsel. Min kropp satt ikke igang fødselen selv..det ble keisersnitt før det. 
 

med nr to kom det noe melk med en gagn. Vanlig vaginal fødsel

Anonymkode: e5901...314

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 etter fødsel kom melken. Før det måtte han få litt fra melkebanken på sykehuset. Jeg fødte en måned før termin, så litt prematurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er dette en skryte tråd? Ettersom du kom igang med en gang, hvorfor lurer du på hvor sent det går med andre?

 

6 dager tok det. Keisersnitt. Men du har jo først vært igjennom en fødsel og SÅ et keisersnitt. Ser ikke forskjellen fra en vanlig fødsel. Min kropp satt ikke igang fødselen selv..det ble keisersnitt før det. 
 

med nr to kom det noe melk med en gagn. Vanlig vaginal fødsel

Anonymkode: e5901...314

Hjelp, folk er så paranoide her inne. Det er helt frivillig å svare, dessuten er det jo ikke noe rart å lure på det ts lurer på når man leser det kan ta flere dager, og man selv har en helt annen opplevelse.

Anonymkode: 6936b...92c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble satt i gang 38+0. Fikk melk med en gang.

Anonymkode: c6568...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke melk før en uke etter fødsel grunnet svangerskapsforgiftning og gallestein etter fødsdel. Måtte amme og pumpe og gi flaske i ukesvis før jeg kunne fullamme. Jeg er glad vi fikk det til. Barnet er over 2 år og jeg ammer fremdeles fordi han er så glad i det

Anonymkode: 794d1...8a6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Satt i gang, født 10 dager over. Melka kom ikke skikkelig før kanskje dag 5. Babyen var sulten fra fødselen av og skrek derfor mye. Strevde med sugetak også, det gikk seg til etterhvert. 

2. Fødsel starta spontant en uke over termin. Melka kom litt og litt, var godt i gang fra dag 2-3. Babyen var et naturtalent så det gikk veldig greit. 

Anonymkode: 76e04...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hastekeisersnitt etter at fødsel dro ut uten fremgang- melk kom med en gang (opplevde iallefall ikke noe problemer med amming), men jeg hadde også lekket siden uke 21. Ingen stimulering av brystvorter i forkant, det skal ikke være nødvendig. Fødsel var 42+0. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man ikke skal håndmelke før uke 37 da det kan starte fødselen, med mindre helsepersonell har gitt grønt lys i forkant. 

Anonymkode: 57ae6...b94

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom melken veldig sakte og gradvis så hadde ikke den typiske brystsprengen. Måtte få litt tillegg (mme) flere uker før det gikk greit uten. Da hadde jeg kort, vaginal fødsel uten komplikasjoner. Og ett barn som var veldig sugevillig hele døgnet + jeg pumpet i tillegg. Så jeg konkluderer med at melkeproduksjonen min ikke er helt normal😅

Anonymkode: 49ea9...a74

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melka har kommet på dag 2-3 ved alle mine fødsler. Normale, vaginale fødsler alle tre gangene. 

Anonymkode: bf149...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er dette en skryte tråd? Ettersom du kom igang med en gang, hvorfor lurer du på hvor sent det går med andre?

 

6 dager tok det. Keisersnitt. Men du har jo først vært igjennom en fødsel og SÅ et keisersnitt. Ser ikke forskjellen fra en vanlig fødsel. Min kropp satt ikke igang fødselen selv..det ble keisersnitt før det. 
 

med nr to kom det noe melk med en gagn. Vanlig vaginal fødsel

Anonymkode: e5901...314

Absolutt ikke en skrytetråd! Jeg kunne jo selvfølgelig droppet å fortelle min historie, men tenkte at det var innafor når jeg ber andre fortelle sin?

Jeg visste oppriktig ikke at det kunne ta opp til 5 dager før melken kom, og var nysgjerrig på hvordan det var for andre. Ikke noe mer enn det.

Anonymkode: d8ade...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men om melken ikke kommer inn før om noen dager, hva spiser babyen i mellomtiden? 

Skjønner at de har bittesmå mager men er noen få ml råmelk nok for den tiden?

Anonymkode: 49f9b...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Unnskyld, men om melken ikke kommer inn før om noen dager, hva spiser babyen i mellomtiden? 

Skjønner at de har bittesmå mager men er noen få ml råmelk nok for den tiden?

Anonymkode: 49f9b...12d

Ja. Det er det. Min gikk ned 12% da.  Det er grensen. Da måtte vi bli på sykehuset og få

erstatning

Anonymkode: e5901...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...