Gå til innhold

Er det mye styr å reise til Sverige med hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leo skrev (3 minutter siden):

Man må ikke gjøre det på denne måten, men 28-dagers regimet er den eneste måten dersom man vil unngå å måtte lete etter en veterinær som har åpent når det passer å krysse grensen. Greit når man reiser på prøver/utstillinger hvor det er veterinær til stede, men å lete etter en åpen veterinær på "gläsbygden" i Sverige kan være som å lete etter nål i en høystakk og spesielt i helger og ferier. 

Det samme gjelder jo Danmark, så jeg passer på å reise når jeg vet at veterinæren "vår" har åpent. Rent praktisk kan jeg jo dra fra Norge fredag morgen og ta turen rett til veterinæren og få tabletten for så å dra hjem søndag, men da skal det ikke mye forsinkelse til med ferjen før det er litt "risky business". Derfor reiser jeg heller i på ukedager så jeg er sikker.

Jeg ser ingen grunn til 28-dagers regime når vi ikke reise ofte.

Anonymkode: 26c39...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det samme gjelder jo Danmark, så jeg passer på å reise når jeg vet at veterinæren "vår" har åpent. Rent praktisk kan jeg jo dra fra Norge fredag morgen og ta turen rett til veterinæren og få tabletten for så å dra hjem søndag, men da skal det ikke mye forsinkelse til med ferjen før det er litt "risky business". Derfor reiser jeg heller i på ukedager så jeg er sikker.

Jeg ser ingen grunn til 28-dagers regime når vi ikke reise ofte.

Anonymkode: 26c39...102

Poenget er at når man skal på ferie, og kanskje ikke har en helt spikret reiseplan eller skal til steder hvor det er langt mellom veterinærene, så er det greit å gjøre jobben i forkant. Dumt å bli sittende i "Jukkjärvi" i to dager for å vente på at veterinærkontoret åpner eller måtte kjøre 50 mil omvei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med to tabletter er jo bare første gangen hunden får det..etter det er det bare 1 tablett hver 28 dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...