Gå til innhold

Sliter med å ikke bry med med mannens sosiale media-bruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Han jeg er sammen med legger til alt mulig på sosiale media. Har i svake stunder en sjelden gang bare sett på hvem han er venner med, og merker at jeg ser litt ned på han pga dette. Han er godt voksen, snart 50, og følger unge damer, unge menn, voksne damer og voksne menn. Så utroooolig mange. Han sier ofte pga at hans posisjon i samfunnet er det viktig å legge til folk som vil være venn med han. Men så har han lagt til pene kjendisdamer, og ikke f om det er de som har villet følge han. En dame som likte statusoppdateringen hans (om vår ferie) var en eksostisk lettkledd babe som åpenbart søkte mannfolk.. Han skrev det øverst på profilen. 

Det kom opp et damenavn ifm jobben hans (ei på 20), og han er kjapp til å understreke at hun kjenner han ikke. Så kjapp at jeg måtte sjekke om de var venner på sosiale media. Og jada, det var de. 

Jeg får aldri bruke tlf hans (vil ikke heller, altså), den er låst med ansiktsgjenkjenning.. Sover med den på siden av hodeputen sin (bort fra meg). 

Sliter bare med å vite/skjønne hvem jeg er sammen med, og hva han står for! 

Han sier han bare vil ha meg, og ikke har interesse for noen andre. Men det er litt sprik mellom ord og handling, føler jeg. 

Burde sikkert drite i hele sosiale media-greiene, men det er så vanskelig. 

Høres sikkert sykt paranoid ut, og fortell meg om jeg er det. Da skal jeg jobbe med meg selv. Kan godt hende jeg har feil fokus. Men synes dette er vanskelig å forholde seg til. 

 

Anonymkode: ee1c7...f94

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter litt med å forstå problemet? Hadde det vært slik at han bare fulgte en haug med lettkledde tenåringsjenter, så ville jeg forstått bekymringen din, men at han bare legger til mange mennesker generelt ser jeg ikke helt det store røde flagget med. 🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig avtennende. En sånn mann haddd ikke vært noe for meg.

Anonymkode: 099b7...b30

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke paranoid, for det høres ut som om at mannen din lever et slags fantasiliv på sosiale medier.

Som en eller annen midtlivskrise der han prøver å fremstå som noe annet enn det han er. Som en slags søk etter oppmerksomhet og bekreftelse.

Høres usunt ut. Og fyren er blottet for nettvett. 

"Hans posisjon i samfunnet" ? Hva tilsier dette?

Du bør iallfall sørge for at han ikke publiserer familierelaterte ting til mennesker som dere ikke kjenner. Informasjon og bilder kan i dag misbrukes og brukes uten at du er klar over det. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. 

Han jeg er sammen med legger til alt mulig på sosiale media. Har i svake stunder en sjelden gang bare sett på hvem han er venner med, og merker at jeg ser litt ned på han pga dette. Han er godt voksen, snart 50, og følger unge damer, unge menn, voksne damer og voksne menn. Så utroooolig mange. Han sier ofte pga at hans posisjon i samfunnet er det viktig å legge til folk som vil være venn med han. Men så har han lagt til pene kjendisdamer, og ikke f om det er de som har villet følge han. En dame som likte statusoppdateringen hans (om vår ferie) var en eksostisk lettkledd babe som åpenbart søkte mannfolk.. Han skrev det øverst på profilen. 

Det kom opp et damenavn ifm jobben hans (ei på 20), og han er kjapp til å understreke at hun kjenner han ikke. Så kjapp at jeg måtte sjekke om de var venner på sosiale media. Og jada, det var de. 

Jeg får aldri bruke tlf hans (vil ikke heller, altså), den er låst med ansiktsgjenkjenning.. Sover med den på siden av hodeputen sin (bort fra meg). 

Sliter bare med å vite/skjønne hvem jeg er sammen med, og hva han står for! 

Han sier han bare vil ha meg, og ikke har interesse for noen andre. Men det er litt sprik mellom ord og handling, føler jeg. 

Burde sikkert drite i hele sosiale media-greiene, men det er så vanskelig. 

Høres sikkert sykt paranoid ut, og fortell meg om jeg er det. Da skal jeg jobbe med meg selv. Kan godt hende jeg har feil fokus. Men synes dette er vanskelig å forholde seg til. 

 

Anonymkode: ee1c7...f94

Dette er ikke normalt. Jeg hadde ikke holdt ut.

Anonymkode: b4340...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke normalt. Jeg hadde ikke holdt ut.

Anonymkode: b4340...acd

Min oppførsel eller hans? 😅

 

Ts

Anonymkode: ee1c7...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utrolig avtennende. En sånn mann haddd ikke vært noe for meg.

Anonymkode: 099b7...b30

Du satte ord på akkurat det jeg føler! 

Ts. 

Anonymkode: ee1c7...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke likt det. Kollegaer er greit nok, det er jo folk han har noe med å gjøre. Men kjendisdamer og lettkledde babes høres utrolig teit ut. Du kan jo trøste deg med at han helt sikkert ikke har noen sjans på dem da 🙈

Anonymkode: da262...c8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min oppførsel eller hans? 😅

 

Ts

Anonymkode: ee1c7...f94

Hans 🙈 så klart ikke du 🥰 ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: b4340...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hans 🙈 så klart ikke du 🥰 ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: b4340...acd

Hehe takk 😊❤️

Anonymkode: ee1c7...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært flau over ham, det er du kanskje også?

Anonymkode: 9d500...618

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe takk 😊❤️

Anonymkode: ee1c7...f94

Jeg har selv vært i dine sko. På en måte. Samboer som hele tiden hadde lås på tlf og som skjulte alt. Hadde ekser og tinder på mobilen. Og som møtte folk han betalte for å ha sex med. Trenger ikke være sånn for deg men bare pass på litt, siden din type har tlf for seg selv og legger til alt og alle. 

Anonymkode: b4340...acd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde ikke likt det. Kollegaer er greit nok, det er jo folk han har noe med å gjøre. Men kjendisdamer og lettkledde babes høres utrolig teit ut. Du kan jo trøste deg med at han helt sikkert ikke har noen sjans på dem da 🙈

Anonymkode: da262...c8f

Ja, det regner ikke med at han har 😅 

Og som svar til alle her: (og takk for støtte!!) Sliter kanskje med respekt, pga manglende dømmekraft fra hans side. 

Er ganske prinsipiell av meg, og lurer på om det er jeg som har bikket over her.. Virker ikke helt sånn mtp svarene jeg har fått hittil. 

Har snakket med han om dette, noen få ganger ila 4 år, han mener jeg er sjalu og sikkert dømmende/kontrollerende. Men han får jo styre på, så får jeg finne ut hva jeg gidder å forholde meg til og ikke.. 

 

 

Anonymkode: ee1c7...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har selv vært i dine sko. På en måte. Samboer som hele tiden hadde lås på tlf og som skjulte alt. Hadde ekser og tinder på mobilen. Og som møtte folk han betalte for å ha sex med. Trenger ikke være sånn for deg men bare pass på litt, siden din type har tlf for seg selv og legger til alt og alle. 

Anonymkode: b4340...acd

Oi, leit å høre :(

Håper ikke min er sånn, men det er jo en slags magefølelse som sier et eller annet :(

Skifter mellom å tenke at jeg er en paranoid jævel og at jeg ikke skal bli lurt.. 

Anonymkode: ee1c7...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er folk som er aktive på some en deal breaker for min del. Da mener jeg ikke når man holder direkte kontakt med venner og familie, men der man ukritisk legger til perifere folk og deler til hvermannsen feriene sine. Det er så utrolig flaut og jeg klarer ikke å tenke annet at de er litt enkle. Hadde min mann oppført seg slik hadde jeg nok merket at det hadde påvirket følelsene mine for ham. 

Anonymkode: d9fc6...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (24 minutter siden):

Du er ikke paranoid, for det høres ut som om at mannen din lever et slags fantasiliv på sosiale medier.

Som en eller annen midtlivskrise der han prøver å fremstå som noe annet enn det han er. Som en slags søk etter oppmerksomhet og bekreftelse.

Høres usunt ut. Og fyren er blottet for nettvett. 

"Hans posisjon i samfunnet" ? Hva tilsier dette?

Du bør iallfall sørge for at han ikke publiserer familierelaterte ting til mennesker som dere ikke kjenner. Informasjon og bilder kan i dag misbrukes og brukes uten at du er klar over det. 

Ja, tolker det også som at han søker etter bekreftelse og oppmerksomhet (noe han sier selv at han ikke trenger) 

Han er aldri sosial med noen venner, så ja, dette er bare på nett! Fasade. 

Ts. Skrev også svar  nr 13 og 14 og glemte og signere med Ts. Sent på kveld for meg :(. 

Anonymkode: ee1c7...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oi, leit å høre :(

Håper ikke min er sånn, men det er jo en slags magefølelse som sier et eller annet :(

Skifter mellom å tenke at jeg er en paranoid jævel og at jeg ikke skal bli lurt.. 

Anonymkode: ee1c7...f94

Aldri tro det er deg det er noe feil med! Det er han som legger mobilen inntil seg hver natt... Magefølelsen stemmer som regel og. Ordner seg nok, ha tro på deg selv og snakk med han om dette 😊

Anonymkode: b4340...acd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo et oppmerksomhets og bekreftelsesbehov uten tvil. Burde være nok å få de tingene fra deg. Heavy some bruk kan absolutt være et red-flag så jeg synes innlegget ditt er saklig.

Anonymkode: d072f...0e7

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med min mann i 19 år og aner ikke hvem han følger på sosiale medier. Det er ikke relevant for meg.

Anonymkode: e6aac...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...