Gå til innhold

Mørklegge stort stuevindu med radiator under


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I leiligheten min er det et stort vindu med en radiator under. Jeg ønsker å kunne trekke for om kvelden for å få det helt privat, og på sommerhalvåret, for å stenge solen ute etter kl. 9. De andre vinduene og skyvedøren kan dekkes med lystette gardiner. På grunn av radiatoren så går ikke det. Ikke er det mulig med utvendige løsninger på grunn av at det er en blokk og sameiet må godkjenne, og de vil ha det likt på utsiden (forståelig nok). Persienner og ihvertfall ikke lameller gjør ikke jobben. 

Er det noen som kommer på noen gode løsninger? 
Takk!

Anonymkode: f0d5b...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lystett rullgardin?

Anonymkode: 0aa70...55c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte ut radiator til en nyere, slank modell? 

Anonymkode: 4299b...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går det ikke på grunn av radiatoren? De er aldri varme nok til å starte en gardinbrann. 

Kan radiator flyttes? Hvor stort er vinduet? 

Kan plisségardin fungere? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liftgardin?

Anonymkode: 9bd63...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt. Ha gardiner som er så korte at de dekker vinduet, men ikke radiatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plissegardin. De ligger i vindusrammen og går ikke utenfor vinduet. Kan fås i lystette versjoner også, og et utall farger. Fås på mål.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er gardiner som er kortere, så de ikke subber nedi radiatoren hvis det er det som er problemet. Eller plisségardiner, de fås i mange typer; både tynne og helt lystette. Men det er dyrere enn vanlig gardin da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine besteforeldre har radiator i stue og soverom, og har i alle år hatt gardiner foran. Det har jeg sett andre også har hatt. Mange tørker faktisk klær på disse radiatorene også. 

Anonymkode: 208c6...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har elektrisk blendingsgardin på soverommet. Den er montert inni vindusramma og går i skinner på siden med børster slik at det er HELT lystett. Bestilles på mål så de passer helt i vinduet. Kan også leveres med manuell betjening om man ikke ønsker elektrisk. Kan bestilles f.eks her:

https://www.solskjerming-as.no/nettbutikk/innvendig-solskjerming/lystett-rullegardin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...