Gå til innhold

Hvor ofte er det normalt å dra på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hva hytteturer har med saken å gjøre. Å kjøre til hytta (som mine foreldre eier) koster vel ca 200 kroner hver vei. Ofte mindre, fordi vi lader bilen når det er gratis støm.

Anonymkode: 451c3...744

En hytte koster jo mange mange sydenturer. Klar over at mange har arvet, men da er de jo priviligerte.

Anonymkode: 2e28d...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

En hytte koster jo mange mange sydenturer. Klar over at mange har arvet, men da er de jo priviligerte.

Anonymkode: 2e28d...4e2

Og litt av poenget var også at de har kjøpt bilen de bruker for å kjøre dit. Som også koster mange, mange utenlandsturer.

Anonymkode: 2e28d...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er vel normalt i disse tider med høye priser på alt. Jeg prøver å få til en utenlandstur en gang i året. I sommer blir jeg hjemme da jeg prioriterer å spare penger. 

Anonymkode: 47417...089

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer veldig. Jeg og mannen min har et voksent barn og prioriterer å reise mye. Det er vår felles hobby. Vi har som regel enten en førjulstur eller nyttårstur og reiser alltid til varmere strøk på vinterferie i februar. Stort sett reiser vi bort på 17. mai og tar en ukestur da til storby eller strand. Alltid borte 2-3 uker om sommeren også og en eller storbyweekend på høsten. 

Anonymkode: db315...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok veldig. Jeg er oppvokst med at vi kun dro på ferie på sommeren, og har fortsatt med det. Tjener ikke så mye og er ikke så glad i å reise. Bor like ved fjorden og trives godt med å være hjemme og bade og dra ut med båt så det går greit foreløpig. Bor også nært alpinanlegg så har ikke noe behov for å leie hytte i påsken heller. Hvis barna begynner å mase, kan det være jeg legger inn en sydentur i  en skoleferie i tillegg men synes det er dumt hvis man skal føle set presset til å reise flere ganger per år. 

Anonymkode: e5536...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis spørsmålet er hvor ofte det er vanlig å dra utenlands så er svaret at vi har ikke vært utenfor Norge ennå. Eldste er andreklassing. Har vært nok å finne på i Norge så langt. Tenker kanskje Legoland eller noe til neste år. 

Anonymkode: e5536...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenlands en gang i året

 Er dyrt å fly herfra.

Anonymkode: 7a875...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...