Gå til innhold

Sover du på ryggen, siden eller magen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å sove på venstre side, det er min favoritt side. Men hørte nylig at det ikke er bra for ryggen og knærne å sove på siden🤔 Jeg pleier aldri å legge kne oppå kne, men over og på siden, hvis dere skjønner, altså knærne berører ikke hverandre. 

Bør jeg lære meg å sove på ryggen? Altså unngå sidesoving?

Anonymkode: ff12c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover på siden, men jeg bruker en pute foran meg for å hjelpe meg å ligge rett med ryggen og en pute mellom knærne mine for å holde de relativt rett også.

Anonymkode: 4fea4...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover på sidene, aldri på ryggen eller magen.

Du kan som nevnt ovenfor bruke en pute mellom knærne, men farlig for ryggen er det ikke... De som får vondt i ryggen av dette har antagelig null kjernemuskulatur. Da handler det egentlig ikke om sovestilling.

Anonymkode: b31b9...65e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover på siden. Kan sove på både høyre og venstre, men kanskje oftest på høyre. 

Anonymkode: b09d7...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovner alltid på siden og våkner alltid på ryggen, nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen. Får vondt i skuldrene av å ligge på siden. Det hender når jeg ligger at jeg velter meg over på siden og gjør meg komfortabel, så kremter skuldrene litt og det er bare å rulle tilbake på rygg. Velger jeg å overse skuldrenes hint, ender jeg opp med vondt i flere dager, gjerne også med vondt i nakken. 😒

Anonymkode: 98e30...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sovner alltid på siden, og 95% på venstre side. Noen få ganger høyre side. Det hender jeg våkner på rygg, men stort sett våkner jeg på den siden jeg sovnet. Jeg dytter noe av dyna mellom knærne, for å gjøre det mykere og heve øverste beinet litt.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover nok mest på magen med det ene beinet bøyd, og det andre strakt. Armene under puta.

Anonymkode: c2a8c...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidene,bytter mellom hvilken. Har hørt den er dumt for aldring av ansiktet, men det er jo så behagelig 😩 Tenker jeg må lære meg å sove på ryggen, men så tenker jeg, bare en natt til på siden 😅 å en til, å en til igjen.

Anonymkode: 944ff...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen

Anonymkode: b46de...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen eller siden. Aldri på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg turner når jeg sover. Tror jeg er innom de fleste stillinger mens jeg sover,men jeg sovner på siden !

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sover for det meste på siden, men sover noen ganger på ryggen og magen også ~ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sovner for eksempel på siden (eller på magen) og så våkner igjen på ryggen, så ønsker nok kroppen at man skal sove på ryggen ja. 😄

Anonymkode: 67ddf...cb6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (54 minutter siden):

Jeg sovner alltid på siden, og 95% på venstre side. Noen få ganger høyre side. Det hender jeg våkner på rygg, men stort sett våkner jeg på den siden jeg sovnet. Jeg dytter noe av dyna mellom knærne, for å gjøre det mykere og heve øverste beinet litt.

Jeg gjør likt som deg😄 Det gjør vel ikke noe for ryggen da🤔

Anonymkode: ff12c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sover på sidene, aldri på ryggen eller magen.

Du kan som nevnt ovenfor bruke en pute mellom knærne, men farlig for ryggen er det ikke... De som får vondt i ryggen av dette har antagelig null kjernemuskulatur. Da handler det egentlig ikke om sovestilling.

Anonymkode: b31b9...65e

Jeg føler at det blir ubehagelig å bruke pute, har ikke prøvd men tenker det ikke er meg🥴 Jeg har så lenge jeg kan huske sovet på siden, men de siste årene får litt vondt i ryggen, kan være som du sier at det ikke handler om sovestilling.

Anonymkode: ff12c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis man sovner for eksempel på siden (eller på magen) og så våkner igjen på ryggen, så ønsker nok kroppen at man skal sove på ryggen ja. 😄

Anonymkode: 67ddf...cb6

Hm, dette var noe å tenke på🤔 For det er akkurat det jeg gjør, våkner alltid på ryggen😄

Anonymkode: ff12c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Sidene,bytter mellom hvilken. Har hørt den er dumt for aldring av ansiktet, men det er jo så behagelig 😩 Tenker jeg må lære meg å sove på ryggen, men så tenker jeg, bare en natt til på siden 😅 å en til, å en til igjen.

Anonymkode: 944ff...a6b

😅😅😅 

Aldring av ansiktet? Aldri hørt🥴

Anonymkode: ff12c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover på ryggen med hendene over hodet. Våkner ofte av at en av hendene er helt dovnet bort. Må bruke den andre for å klare å løfte den ned, og da kjenner jeg varmen av blodet som strømmer til. Ligger helt stille og nesten helt urørlig hele natten. 

Anonymkode: 8e61d...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...