Gå til innhold

Liker ikke å dusje


thoughts

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å komme meg i dusjen hver dag. Det er hvertfall ubehagelig å vaske seg og bli kald etterpå, kan gå 5 dager mellom hver dusj. Og da er det sånn "Tving deg i dusjen nå". Det er kaldt på badet mitt. Ingen har sagt at jeg lukter, men jeg merker det selv fra underlivet og mellom tærne (ja jeg vet det er æsj). Likevel ligger jeg i skittent sengetøy og leiligheten min er full av rot og sengen er full av ting, tyggis, medisiner, bøker, pc, og hunden min. Legen min sa at jeg ikke behøvde å dusje hver dag men jeg føler det er nødvendig, spesielt underlivet...likevel greier jeg ofte ikke å dusje og holder meg unna mennesker, jeg har uføretrygd grunnet bipolar 2 og depresjon. Men selv om jeg ikke er deprimert synes jeg det er kjempevanskelig å kle av meg, se kroppen min og gå inn i dusjen og skru på vannet. De første 5 minuttene er verst. Da skal den verste svetten av. Andre som sliter med å dusje? Greide det i dag, da

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik du lever så hjelper det lite å dusje. Du bør nok høytrykkspyle huset og hunden før det er hjelp i å dusje deg selv. Jeg synes det lukter depresjon av levesettet ditt.

Anonymkode: de8f9...077

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig typisk depresjon som snakker, skjønner godt det er tungt. 

Man kan jo fint bruke mild såpe på en klut og vaske seg i skrittet, baken og under armene det avhjelper mye, og man trenger sant å si ikke å dusje hele kroppen hver dag.

Endret av Sunnfjording
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe deg med å få vasket og ryddet hjemme hos deg? Kanskje du kan få hjemmehjelp siden du er syk?

Anonymkode: 32f4e...805

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thoughts skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å komme meg i dusjen hver dag. Det er hvertfall ubehagelig å vaske seg og bli kald etterpå, kan gå 5 dager mellom hver dusj. Og da er det sånn "Tving deg i dusjen nå". Det er kaldt på badet mitt. Ingen har sagt at jeg lukter, men jeg merker det selv fra underlivet og mellom tærne (ja jeg vet det er æsj). Likevel ligger jeg i skittent sengetøy og leiligheten min er full av rot og sengen er full av ting, tyggis, medisiner, bøker, pc, og hunden min. Legen min sa at jeg ikke behøvde å dusje hver dag men jeg føler det er nødvendig, spesielt underlivet...likevel greier jeg ofte ikke å dusje og holder meg unna mennesker, jeg har uføretrygd grunnet bipolar 2 og depresjon. Men selv om jeg ikke er deprimert synes jeg det er kjempevanskelig å kle av meg, se kroppen min og gå inn i dusjen og skru på vannet. De første 5 minuttene er verst. Da skal den verste svetten av. Andre som sliter med å dusje? Greide det i dag, da

Håper du klarer å ta deg av det levende vesenet altså din hund er det jeg tenker?

Klarer du gå tur med den flere ganger per dag?

Stakkars hunden må ikke lide,du har et ansvar der syk eller ikke.

Er selv uføretrygdet,men barn å ta meg av. 

Anonymkode: 26acc...250

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare vaske deg med klut? Det er ikke sånn at man må dusje for å bli ren, det blir man om man om man tar en omgang med vaskekluten også. Ta hvertfall i ansikt, under armene og i underlivet, så har man eliminert mye lukt. Bruk en god deodorant, skift sokker og truser hver dag. 
 

høres veldig ut som om du kan være deprimert og da er det små oppgaver og seiere som gjelder. Gi slipp på den alt eller ingenting, ha som oppgave at du skal vaske deg og gå ut med søppel i dag. I morgen, vask opp, over i morgen, vask deg og skift på senga. 
litt er bedre enn ingenting! 

Anonymkode: f6c99...268

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper du klarer å ta deg av det levende vesenet altså din hund er det jeg tenker?

Klarer du gå tur med den flere ganger per dag?

Stakkars hunden må ikke lide,du har et ansvar der syk eller ikke.

Er selv uføretrygdet,men barn å ta meg av. 

Anonymkode: 26acc...250

Drit nå virkelig i å mase om den jævla hunden når det er åpenbart at et menneske allerede har det dårlig.

Anonymkode: de8f9...077

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke å dusje, men jeg gjør det jo likevel. Vasker og støvsuger hjemme også etc. Er mye kjipt man bare må gjøre.

Anonymkode: 0baaa...991

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte mtp dusjing, ikke det andre. Drøyer i det lengste. Det er et ork. Og det er flaut. Men jeg vasker meg med klut hver dag da. 

Anonymkode: 9b843...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drit nå virkelig i å mase om den jævla hunden når det er åpenbart at et menneske allerede har det dårlig.

Anonymkode: de8f9...077

Nei. Det er et liv det også, som fortjener et godt liv. Skjønner godt at folk spør rundt den også. Så klapp igjen.

Anonymkode: d1e37...d65

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også sånn da jeg var deprimert. Det som har hjulpet for meg var å begynne å se på det å ta en dusj som noe jeg gjør for meg selv. Egenomsorg, og egenpleie. Å legge merke til hvordan det varme vannet gjør godt mot vonde muskler og smerter. Hvor deilig det er å bruke en såpe jeg synes lukter godt og hvor behagelig ren huden er etterpå. 

Det samme gjelder nytt sengetøy. Gjøre det for meg selv, fordi jeg fortjener gode ting. Det gjør du også! 

Begynn med en og en ting, ikke kast alt på deg. Hva kan du gjøre i akkurat dag for å få det litt bedre? 

Og tips når du ikke orker å dusje, vask kroppen hver dag likevel. Underlivet trenger en kattevask daglig om en ikke dusjer. Vask med varmt vann og såpe på en klut først i ansiktet, så nakken, under armer og bryst, lyske underliv, og deretter rumpe. 

God bedring! Du er viktig og verdifull, og you got this, et steg om gangen ❤️ 

Anonymkode: 3b8cb...f6b

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drit nå virkelig i å mase om den jævla hunden når det er åpenbart at et menneske allerede har det dårlig.

Anonymkode: de8f9...077

Jævla hunden faktisk...håper du ikke har dyr. 

Det er regler på dette vet du, du er pliktig ta deg av HUNDEN din.. Er du for syk? Da må hunden omplasseres.

 

Anonymkode: 26acc...250

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det er et liv det også, som fortjener et godt liv. Skjønner godt at folk spør rundt den også. Så klapp igjen.

Anonymkode: d1e37...d65

Helt enig! Har også en hund som betyr mye for meg, men jeg hadde en periode hvor jeg hadde det ikke bra, jeg klarte ikke å ta meg av den men da tok mannen over for meg. Det var faktisk godt å vite at den ikke ble overlatt til aeg selv.

Men jeg forstår Ts så godt også da! Det er ikke godt når man ikke orker noen ting, men man må bare tvinge seg selv rett og slett. Jeg gadd heller ikke å dusje og rydde etc, men jeg tvang meg selv til det, det å gjøre ting som måtte gjøres selv om jeg ikke hadde ork. Sakte men sikkert så ble dagene bedre.

Anonymkode: 56794...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da strømprisen skøyt i været og jeg tillegg slet med utmattelse etter covid og sleit med å komme i gang med dagene, så kjøpte jeg vaskelotion. Det er kanskje eldre eller veldig syke som kjøper den mest, men jeg fant ut at det var en bra løsning for en periode. Den fåes på pumpeflaske og trenger ikke å skylle det vekk med vann

Anonymkode: c95c8...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dusje bare nedre halvdel annenhver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Håper du klarer å ta deg av det levende vesenet altså din hund er det jeg tenker?

Klarer du gå tur med den flere ganger per dag?

Stakkars hunden må ikke lide,du har et ansvar der syk eller ikke.

Er selv uføretrygdet,men barn å ta meg av. 

Anonymkode: 26acc...250

Det er IKKE synd på hunden min, jeg går ut på tur med henne FIRE GANGER OM DAGEN! Hun får den beste maten, sosialiserer mye, og får kos og steller henne jevnlig på hundesalong!!

Dette handler IKKE om hunden min, det handler om at jeg ikke tror jeg fortjener å ta en varm dusj

  • Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde det også sånn da jeg var deprimert. Det som har hjulpet for meg var å begynne å se på det å ta en dusj som noe jeg gjør for meg selv. Egenomsorg, og egenpleie. Å legge merke til hvordan det varme vannet gjør godt mot vonde muskler og smerter. Hvor deilig det er å bruke en såpe jeg synes lukter godt og hvor behagelig ren huden er etterpå. 

Det samme gjelder nytt sengetøy. Gjøre det for meg selv, fordi jeg fortjener gode ting. Det gjør du også! 

Begynn med en og en ting, ikke kast alt på deg. Hva kan du gjøre i akkurat dag for å få det litt bedre? 

Og tips når du ikke orker å dusje, vask kroppen hver dag likevel. Underlivet trenger en kattevask daglig om en ikke dusjer. Vask med varmt vann og såpe på en klut først i ansiktet, så nakken, under armer og bryst, lyske underliv, og deretter rumpe. 

God bedring! Du er viktig og verdifull, og you got this, et steg om gangen ❤️ 

Anonymkode: 3b8cb...f6b

TUSEN TAKK FOR EMPATIEN OG OMSORGEN. Det hjalp veldig det du skrev. Så mye at jeg har satt meg ett mål, å starte å tenke på det som egenomsorg! De som tror at hunden min ikke har det bra, er helt sykt. Hun har et meget godt liv med flere turer ut i det grønne hver dag, den beste maten og stellet. Det er JEG som ikke tar vare på meg selv

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, thoughts said:

Det er IKKE synd på hunden min, jeg går ut på tur med henne FIRE GANGER OM DAGEN! Hun får den beste maten, sosialiserer mye, og får kos og steller henne jevnlig på hundesalong!!

Dette handler IKKE om hunden min, det handler om at jeg ikke tror jeg fortjener å ta en varm dusj

Hvordan våger du si at hunden min ikke har det bra! Du er et internett-troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thoughts skrev (7 minutter siden):

TUSEN TAKK FOR EMPATIEN OG OMSORGEN. Det hjalp veldig det du skrev. Så mye at jeg har satt meg ett mål, å starte å tenke på det som egenomsorg! De som tror at hunden min ikke har det bra, er helt sykt. Hun har et meget godt liv med flere turer ut i det grønne hver dag, den beste maten og stellet. Det er JEG som ikke tar vare på meg selv

 

Så bra! ❤️ 

Det er mange som er mer opptatt av dyr enn mennesker her inne. Kanskje du kan forsøke å tenke på deg selv mer slik du tenker på dyret ditt. Du er veldig opptatt av at hun skal få tilstrekkelig pleie, stell og omsorg, og du fortjener akkurat det samme. Du gjør dette for dyret ditt fordi du er ansvarlig for henne, og greia er at du er også ansvarlig for deg selv. Du fortjener å bli tatt vare på, og det er din jobb å gjøre det. Så når du tenker at du skal stelle hunden, kanskje vend noen av de tankene også mot deg selv! 💪

PS: Hvis du har råd, skru opp varmen på badet, det er skikkelig ubehagelig å dusje i kalde rom. ❤️ 

Anonymkode: 3b8cb...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bra! ❤️ 

Det er mange som er mer opptatt av dyr enn mennesker her inne. Kanskje du kan forsøke å tenke på deg selv mer slik du tenker på dyret ditt. Du er veldig opptatt av at hun skal få tilstrekkelig pleie, stell og omsorg, og du fortjener akkurat det samme. Du gjør dette for dyret ditt fordi du er ansvarlig for henne, og greia er at du er også ansvarlig for deg selv. Du fortjener å bli tatt vare på, og det er din jobb å gjøre det. Så når du tenker at du skal stelle hunden, kanskje vend noen av de tankene også mot deg selv! 💪

PS: Hvis du har råd, skru opp varmen på badet, det er skikkelig ubehagelig å dusje i kalde rom. ❤️ 

Anonymkode: 3b8cb...f6b

Vet du hva, noe skjedde når du ga meg den støtten og de ordene, wow, du er laget av gull fordi du nådde rett inn til hjertet mitt nå og jeg gråter nå og ser at jeg tar LANGT bedre vare på min hund enn meg selv. Jeg gjør alt for min hund, men for meg er jeg bare slem ;/ Jeg pisker meg selv og tror ikke engang jeg fortjener en varm dusj og bli ren. Fra i morgen av så skal jeg tenke på hva du har skrevet - og gi meg selv den omsorgen jeg gir min kjære hund. Jeg har vært slem med meg selv så lenge nå. Og jeg har ikke engang gjort noe galt. Jeg har dessverre ikke noen temperaturmåler på badet, det er iskalde fliser... det er noe av problemet mitt, jeg anspenner meg veldig i ryggen når jeg er naken der inne og det plager meg. Angrer nå på at jeg ikke fikk satt inn varmekabler da jeg pusset opp badet men jeg hadde ikke råd til det.....

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...