Gå til innhold

Første mammakveld på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er dette for noe tull? Treffes for å sitte å «baksnakke» lærerne? Hadde jeg aldri giddet å delta på. Man blir kjent med de andre foreldrene i normale settinger som ikke er oppkonstruerte. F.eks.på dugnader.

Anonymkode: db3a1...c82

Er naturlig å snakke om lærerne. Da jeg gikk på skolen var både barn og foreldre misfornøyd med en lærer. Vi barna snakket oss i mellom og noen fortalte historier til foreldre. Andre sa ikke så mye hjemme. Denne læreren ga feks aldri strenge beskjeder til de som laget uro og oppførte seg pyton. Når alle foreldrene fikk vite om dette til slutt så ble det tatt tak i. De med urokråker viste gjerne ikke det fordi læreren ikke sa i fra. Og de med stille og sjenerte barn kunne spørre barna mer hjemme, om det stemte det de andre sa osv. Det var ikke snakk om at foreldrene våre snakket om den stygge frisøren til lærer Line. 

Anonymkode: b8b25...085

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er dette for noe tull? Treffes for å sitte å «baksnakke» lærerne? Hadde jeg aldri giddet å delta på. Man blir kjent med de andre foreldrene i normale settinger som ikke er oppkonstruerte. F.eks.på dugnader.

Anonymkode: db3a1...c82

Det er ikke baksnakking og snakke om erfaring med lærere. Når man har hatt barn på skolen en måneds tid snakker man selvfølgelig om hvilket inntrykk de andre har av lærerene som tross alt er ganske viktige personer for barna våre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor kan man ikke det på en mammakveld-?

 

 

Det har noe med å bli litt kjent med de andre mødrene i klassen til barna. De fleste skjønner at godt samarbeid mellom foreldrene i klassen - fører til bedre klassemiljø. Og bedre samarbeid mellom foreldrene blir det når man blir litt bedre kjent med hverandre.
Og man har selvsagt de foreldrene som gir f i både klassemiljøet og å bli kjent med de andre foreldrene, og det er greit det også. Det er som regel de foreldrene som aldri stiller som vakt på skoledisko, aldri stiller som klassekontakt eller FAU..

Anonymkode: 79077...3cf

Hvorfor ikke fedrene?

Anonymkode: 38453...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fordi det er en enkel gruppeinndeling. Akkurat som man ofte inviterer alle guttene eller alle jentene i bursdag. 

Hos oss ble det også etterhvert delt inn i guttemamma og jentemamma. Rett og slett fordi vi har mest med hverandre å gjøre, og at det ofte er forskjellige problemstillinger man må forholde seg til som jente- eller guttemamma.

Vi har også hatt foreldrefester, det har vært pappakvelder, guttamamma-middag etc.

Anonymkode: 79077...3cf

Veldig glad for at slikt ikke var «oppfunnet» da mine to eldste begynte på skolen. Hvilken gruppe tilhører en tvillingmamma med en av hvert kjønn?

Anonymkode: 3d2cb...1af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig glad for at slikt ikke var «oppfunnet» da mine to eldste begynte på skolen. Hvilken gruppe tilhører en tvillingmamma med en av hvert kjønn?

Anonymkode: 3d2cb...1af

Det klarer du ikke skjønne?

Anonymkode: 79077...3cf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er dette for noe tull? Treffes for å sitte å «baksnakke» lærerne? Hadde jeg aldri giddet å delta på. Man blir kjent med de andre foreldrene i normale settinger som ikke er oppkonstruerte. F.eks.på dugnader.

Anonymkode: db3a1...c82

Har du mange dugnader sammen foreldrene til barna i din klasse?

Anonymkode: 79077...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som noe jeg neppe hadde deltatt på🫣😅 

Anonymkode: e7a26...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig allright. Også her delte vi i mamma og pappa- kveld, rett og slett for å slippe å måtte fikse barnevakt hvis begge skulle delta

Anonymkode: 4a28f...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Veldig glad for at slikt ikke var «oppfunnet» da mine to eldste begynte på skolen. Hvilken gruppe tilhører en tvillingmamma med en av hvert kjønn?

Anonymkode: 3d2cb...1af

Du er vel like fullt mamma selv om du er tvillingmamma? Du blir vel ikke pappa av å ha en av hver?.

Anonymkode: 6d5fc...e22

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er vel like fullt mamma selv om du er tvillingmamma? Du blir vel ikke pappa av å ha en av hver?.

Anonymkode: 6d5fc...e22

Hun snakket vel om den ytterligere inndelingen i guttemammaer og jentemammaer.

Anonymkode: 38453...65d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun snakket vel om den ytterligere inndelingen i guttemammaer og jentemammaer.

Anonymkode: 38453...65d

Ts

Aldri hørt om den inndelingen ved arrangementer før. 

Har en av hver selv. 

Anonymkode: 6d5fc...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Aldri hørt om den inndelingen ved arrangementer før. 

Har en av hver selv. 

Anonymkode: 6d5fc...e22

Men hva med oss som ikke har så mange kvinnelige interesser, da? Hvorfor kan vi ikke være med på pappatreff?

Anonymkode: 38453...65d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men hva med oss som ikke har så mange kvinnelige interesser, da? Hvorfor kan vi ikke være med på pappatreff?

Anonymkode: 38453...65d

Hva er kvinnelige og mannlige interesser? Har aldri skjønt den inndelingen 

Anonymkode: 29de3...991

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er kvinnelige og mannlige interesser? Har aldri skjønt den inndelingen 

Anonymkode: 29de3...991

Typiske kvinnelige interesser - husarbeid, interiør, skravling, shopping, hudpleie, spa. Typiske mannlige interesser - øl, fotball, politikk, kampsport.

Anonymkode: 38453...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Typiske kvinnelige interesser - husarbeid, interiør, skravling, shopping, hudpleie, spa. Typiske mannlige interesser - øl, fotball, politikk, kampsport.

Anonymkode: 38453...65d

Kjenner meg ikke igjen i det der. Kanskje med unntak av kampsport og spa. Men egentlig ikke, kan snakke med både menn og kvinner om alt det der. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vet du noe om hva som er planlagt? Her er det alltid vinkveld. Jeg er avholds, men har endt opp med å dra hver gang likevel, bare for underholdningens skyld. En god del av mammaene klarer ikke begrense seg, så jeg har blitt litt for godt kjent med flere av dem og hemmelighetene deres. 🤙

Anonymkode: bef85...aff

Nettopp. Og da har det egentlig lite med barnas ve og vel å gjøre. Da treffes man edru. Man bygger ikke gode relasjoner med alkohol. Derfor unngikk jeg slike settinger da barna gikk i barne/ ungdomskolen.

Anonymkode: 67364...3ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er kvinnelige og mannlige interesser? Har aldri skjønt den inndelingen 

Anonymkode: 29de3...991

Ts 

Denne tråden spora veldig av. Selv om jeg skal møte på mammakveld er det ikke jeg som arrangerer der eller mener det er det beste. Jeg mener foreldrene kunne være med og ikke bare mammaer. 

 

Anonymkode: 6d5fc...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket om foreldrerollen. Litt om leggetider og databruk, i tillegg om vår egen bakgrunn ( bor på et sted med mange tilflyttere).

Anonymkode: fb992...72a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts 

Denne tråden spora veldig av. Selv om jeg skal møte på mammakveld er det ikke jeg som arrangerer der eller mener det er det beste. Jeg mener foreldrene kunne være med og ikke bare mammaer. 

 

Anonymkode: 6d5fc...e22

Det er vel ingen som har påstått det heller (meg du siterer, vet ikke hvorfor den var ab)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du mange dugnader sammen foreldrene til barna i din klasse?

Anonymkode: 79077...3cf

Har aldri hatt dugnad på barnas skole (utenom 17. mai ett år) 

Jeg syntes mammakvelder var hyggelig. Fikk navn og ansikt koblet første gangen.  Diskuterte bra og dårlige ting på skolen, mange fortalte om barnas ulike utfordringer. 

Har hatt mammakveld både hjemme hos noen, på pizzarestaurant og på cafe. 

Anonymkode: bae9b...1fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...