Gå til innhold

Hvorfor tar det 3-4 dager før sykepenger kommer på konto fra NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk bekreftelse fra NAV i går tidlig om at sykepengene for mars måned var blitt utbetalt fra NAV og at jeg kan forvente pengene på  min konto om noen dager.

På siden til NAV står det at det kan ta opp 3-4 virkedager til man får utbetalt til "søknad er innvilget". Har skjønt det sånn at siden dette er godkjent før den 20., så skal jeg slippe å vente til 25. på å få utbetalt siden utbetalingen er for mars måned.

Nå har jeg ikke fått et direkte vedtak, bare en bekreftelse på at sykepengene har blitt utbetalt. 

Lurer på hvorfor det tar 3-4 dager før pengene kommer på konto? Sender de penger ut i puljer? 

Håper det kommer på konto på fredag og at jeg slipper å vente til over helgen.

Anonymkode: 39890...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Banker har litt forskjellige tidsaspekt før pengene registreres på din konto. NAV tar høyde for det med å gi deg beskjed om at det kan ta noen virkedager før det er registrert inn hos sine brukere.

Anonymkode: eaae7...5cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Banker har litt forskjellige tidsaspekt før pengene registreres på din konto. NAV tar høyde for det med å gi deg beskjed om at det kan ta noen virkedager før det er registrert inn hos sine brukere.

Anonymkode: eaae7...5cb

Nei det virker som det først stopper opp hos NAV. Pengene har ikke dukket opp på oversikten over utbetalinger enda. Når de sier de har utbetalt sykepengene i går fra sykefraværsavdelingen så virker det som det må gjennom en annen avdeling før pengene faktisk blir sendt til konto?

Anonymkode: 39890...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Banker har litt forskjellige tidsaspekt før pengene registreres på din konto. NAV tar høyde for det med å gi deg beskjed om at det kan ta noen virkedager før det er registrert inn hos sine brukere.

Anonymkode: eaae7...5cb

Dette stemmer på ingen måte! 

Anonymkode: f7b00...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det kan ta litt tid før vedtaket er ferdig til utbetalingen er gjennomført. 

Anonymkode: 762a8...720

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk bekreftelse fra NAV i går tidlig om at sykepengene for mars måned var blitt utbetalt fra NAV og at jeg kan forvente pengene på  min konto om noen dager.

På siden til NAV står det at det kan ta opp 3-4 virkedager til man får utbetalt til "søknad er innvilget". Har skjønt det sånn at siden dette er godkjent før den 20., så skal jeg slippe å vente til 25. på å få utbetalt siden utbetalingen er for mars måned.

Nå har jeg ikke fått et direkte vedtak, bare en bekreftelse på at sykepengene har blitt utbetalt. 

Lurer på hvorfor det tar 3-4 dager før pengene kommer på konto? Sender de penger ut i puljer? 

Håper det kommer på konto på fredag og at jeg slipper å vente til over helgen.

Anonymkode: 39890...95f

Ja… de kan ikke følge sine egne regler engang i nav. Men nåde deg om du bryter en liten regel der. 

Anonymkode: bf53f...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nav håndhever regler på ett sinnsykt nivå, men å følge dem selv? Næææ😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det tar 3-4 dager er at pengene først utbetales fra nav to dager etter at søknaden er klar. Det er så det skal være mulig å korrigere feil og gjelder alle utbetalinger på sykepenger. 

Var saken din klar 16.04 vil pengene utbetales på kvelden den 18., og er banken rask har du pengene på konto før helgen.

Anonymkode: 502df...a84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grunnen til at det tar 3-4 dager er at pengene først utbetales fra nav to dager etter at søknaden er klar. Det er så det skal være mulig å korrigere feil og gjelder alle utbetalinger på sykepenger. 

Var saken din klar 16.04 vil pengene utbetales på kvelden den 18., og er banken rask har du pengene på konto før helgen.

Anonymkode: 502df...a84

Takk for svar, jeg lurte på om det kunne være en slik forklaring. Da høres det ut som det burde dukke opp under oversikt på utbetalinger på kvelden i morgen!

Anonymkode: 39890...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...