Gå til innhold

Min samboer fortalte om min økonomi til en i familien min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at jeg gjerne skulle hatt hans versjon her. Jeg har fortalt min familie om min manns gjeld etter at han i løpet av flere år pådro seg gjeld og ikke bidro økonomisk. Han påstod også at han hadde kontroll og at han betalte utgiftene sine, men realiteten var en helt annen. 

Anonymkode: 13df9...e7a

Du har fortalt DIN familie. Han har fortalt til HENNES familie. Din MANN kontra hans SAMBOER.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor fortalte du samboeren om gjelda di i det hele tatt? 

Min økonomi er min økonomi.

Samboeren min aner ikke hvor mye jeg har i fond f.eks. Hvorfor skullle han det?

Anonymkode: 6a179...a19

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Du har fortalt DIN familie. Han har fortalt til HENNES familie. Din MANN kontra hans SAMBOER.

Min mann lånte penger fra sin egen familie, og han betalte aldri tilbake. Pengene ble brukt på tull og fjas. Som sagt skulle jeg gjerne hatt samboers versjon her. 

Anonymkode: 13df9...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (14 minutter siden):

En gjeld på 100 000 kr er da ikke så mye, vel?

Det kommer jo an på inntekt, TS sier hun har brukt lang tid på å betale tilbake. 

Anonymkode: 8faf0...29c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann lånte penger fra sin egen familie, og han betalte aldri tilbake. Pengene ble brukt på tull og fjas. Som sagt skulle jeg gjerne hatt samboers versjon her. 

Anonymkode: 13df9...e7a

Er du slik når du snakker med vennene dine og de forteller deg noe? Du går til motparten og hører deres versjon før du gjør deg opp en mening? Det er tillitsbrudd å sladre om personlige forhold, og gå rundt til familien til kjæresten og spørre om de skal dumpe henne. Det er rett og slett no go. Vil du gjøre det slutt, så gjør det slutt og forklar PARTNEREN hvorfor. Ikke løp til "de voksnere voksne" som et lite barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor fortalte du samboeren om gjelda di i det hele tatt? 

Min økonomi er min økonomi.

Samboeren min aner ikke hvor mye jeg har i fond f.eks. Hvorfor skullle han det?

Anonymkode: 6a179...a19

Det kommer raskt for en dag hvis man vil kjøpe bolig sammen. Helt naturlig å diskutere EK osv. 

Anonymkode: 8faf0...29c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, exictence said:

En gjeld på 100 000 kr er da ikke så mye, vel?

En gjeld på 100 000 er ofte håndterbart. Jeg har hele tiden hatt en plan om hvordan jeg skal tilbakebetale og håndtere gjelden. Jeg har ingen inkassosaker. Jeg har også valgt å kutte på visse forbruk som jeg brukte penger på for å få betalt ned mye raskere. 

12 minutter siden, Rosalilje84 said:

Det er imbesilt å klage til kjærestens familie og diskutere med dem hvorvidt han burde dumpe henne. Helt hjernedødt. 

Jeg synes det var dumt. Men jeg gidder ikke å lage mer diskusjoner om det. Gjort er gjort. Men synes det var trist at han skulle laste familien min med dette selvfølgelig.  Men jeg stoler ikke på at han holder ting privat lenger. Må være forsiktig. 

 

 

Anonymkode: 78d7f...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En gjeld på 100 000 er ofte håndterbart. Jeg har hele tiden hatt en plan om hvordan jeg skal tilbakebetale og håndtere gjelden. Jeg har ingen inkassosaker. Jeg har også valgt å kutte på visse forbruk som jeg brukte penger på for å få betalt ned mye raskere. 

Jeg synes det var dumt. Men jeg gidder ikke å lage mer diskusjoner om det. Gjort er gjort. Men synes det var trist at han skulle laste familien min med dette selvfølgelig.  Men jeg stoler ikke på at han holder ting privat lenger. Må være forsiktig. 

 

 

Anonymkode: 78d7f...f24

Men hvorfor ønsker du å fortsette et forhold med en mann som sier til andre at han ønsker å dumpe deg, med mindre du gjør ting som ikke har noe med kjærlighet å gjøre? Du vet at du blir dumpet. Hvorfor ikke dumpe ham først?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer jo an på inntekt, TS sier hun har brukt lang tid på å betale tilbake. 

Anonymkode: 8faf0...29c

Inntekten min har økt til det dobbelte. Jeg jobbet halv stilling før.  Jeg jobber heltid nå. 

Anonymkode: 78d7f...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

TS har kontroll, så nei, det er ikke mye. 

Anonymkode: cf5db...78b

Man har ikke kontroll hvis man opparbeider seg forbrukslån på 100 000

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

100000 er ingenting det betaler man lett ned selv om man har lav inntekt. Denne fyren hadde jeg dumpet, du kan finne bedre.

Anonymkode: b9e69...f65

Helt uenig.

Anonymkode: 01358...953

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom det er kredittkort osv så er det jo mye å ha 100 000 utestående, men det gir ikke samboeren din noe frikort til å hverken true med å avbryte forholdet så lenge du betaler din del av utgiftene osv eller å bryte tilliten din ved å dele og mene om dette til utenforstående - og jeg ville absolutt ikke blitt i en relasjon med noen som tror det å true med brudd er et legitimt middel for å få sin vilje gjennom og i tillegg bryter tilliten mellom partneren ved å dele denne typen privat infor med andre. Det er ikke slik at han noen gang kommer til å gro denne grunnleggende respekten, dette er noe han mangler, slik han er - trofast kun mot seg g sine greier.. Det hadde jeg ikke orket forholde meg til et helt liv. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosalilje84 said:

Men hvorfor ønsker du å fortsette et forhold med en mann som sier til andre at han ønsker å dumpe deg, med mindre du gjør ting som ikke har noe med kjærlighet å gjøre? Du vet at du blir dumpet. Hvorfor ikke dumpe ham først?

Det er den som jeg tenker på. Men jeg vet at han har en tendens til å true med slikt uten å mene det. Familien hans er lik. Men jeg vil tenke grundig over hva jeg gjør i denne situasjonen før jeg tar avgjørelser.  Han har mange gode sider, men akkurat denne er virkelig dårlig. Men jeg gidder ingen krangel med han. Jeg vurderer situasjonen. 

Anonymkode: 78d7f...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man har ikke kontroll hvis man opparbeider seg forbrukslån på 100 000

Helt uenig.

Anonymkode: 01358...953

Han har selv hatt inkasso. Men har god kapital,  inntekt og ingen gjeld nå.  Så det kan være pga det at han blir så stresset. 

Anonymkode: 78d7f...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (12 minutter siden):

Er du slik når du snakker med vennene dine og de forteller deg noe? Du går til motparten og hører deres versjon før du gjør deg opp en mening? Det er tillitsbrudd å sladre om personlige forhold, og gå rundt til familien til kjæresten og spørre om de skal dumpe henne. Det er rett og slett no go. Vil du gjøre det slutt, så gjør det slutt og forklar PARTNEREN hvorfor. Ikke løp til "de voksnere voksne" som et lite barn.

Når det gjelder økonomi, vil den enes feilsteg gå ut over den andre.
Jeg lurer på hvilken motivasjon samboeren hadde for å fortelle dette videre. Ville han løse et problem, eller ville han kun lufte skittentøy? Har TS hatt for vane å låne penger fra familie, så gjelda bare skyves inn i fremtiden? Å lufte planer om å dumpe noen kan jeg vanskelig se er greit på noen måte, så der er vi nok enige. Men hva økonomi angår, tenker jeg nok saken har flere sider. TS påstår hun har kontroll, men jeg er ikke overbevist.

Anonymkode: 13df9...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det gjelder økonomi, vil den enes feilsteg gå ut over den andre.
Jeg lurer på hvilken motivasjon samboeren hadde for å fortelle dette videre. Ville han løse et problem, eller ville han kun lufte skittentøy? Har TS hatt for vane å låne penger fra familie, så gjelda bare skyves inn i fremtiden? Å lufte planer om å dumpe noen kan jeg vanskelig se er greit på noen måte, så der er vi nok enige. Men hva økonomi angår, tenker jeg nok saken har flere sider. TS påstår hun har kontroll, men jeg er ikke overbevist.

Anonymkode: 13df9...e7a

Jeg låner aldri penger fra familie. Men jeg lurer på hva motivasjonen var med å fortelle om min økonomi ? Jeg håper det var godt hensikter. Altså bare det at han ville at jeg skulle bli inspirert til å ta meg sammen. Jeg likte ikke at han fortalte det. Men gjort er gjort. 

Anonymkode: 78d7f...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rosalilje84 said:

Er du slik når du snakker med vennene dine og de forteller deg noe? Du går til motparten og hører deres versjon før du gjør deg opp en mening? Det er tillitsbrudd å sladre om personlige forhold, og gå rundt til familien til kjæresten og spørre om de skal dumpe henne. Det er rett og slett no go. Vil du gjøre det slutt, så gjør det slutt og forklar PARTNEREN hvorfor. Ikke løp til "de voksnere voksne" som et lite barn.

Jeg vet ikke mer om hva vedkommende i familien min tenker nå. Hva tenker vedkommende om det som ble sagt. Jeg har ikke snakket med vedkommende om dette ennå. Jeg har ikke orket å måtte forklare noe så sårt som min egen økonomi. Jeg håper på at det ikke påvirker forholdet til den i familien som fikk vite dette. Håper personen ikke tenker negativt om meg etter å ha fått hørt alt dette. 

Anonymkode: 78d7f...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

100 000 i forbuksgjeld da? Det er mye.

 

100 000 i studielåne, billån eller på bolig er derimot ikke en sak.

Om du er så uøkonomisk at du har 100 000 i kredittgjeld eller forbrukslån tenker jeg det er forståelig at han vurderer å gå fra deg, og at han har behov for å lufte tankene om dette med andre.

Anonymkode: 01358...953

Det kan være veldig mange årsaker til å opparbeide en så høy forbruksgjeld. Jeg vet faktisk om folk som har det tredoble i forbruksgjeld men som likevel har kontroll og at det går rett vei med nedbetaling. Sikkert folkmed mer enn det også i forbruksgjeld som greier å håndtere gjelden. Skilsmisse, sykdom, svindel fra tidligere partnere o.l kan sette folk i en skvis. Økonomisk kontroll er det viktigste.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg låner aldri penger fra familie. Men jeg lurer på hva motivasjonen var med å fortelle om min økonomi ? Jeg håper det var godt hensikter. Altså bare det at han ville at jeg skulle bli inspirert til å ta meg sammen. Jeg likte ikke at han fortalte det. Men gjort er gjort. 

Anonymkode: 78d7f...f24

Det er bra at du ikke låner penger fra familie. 👍
Jeg synes du bør spørre ham rett ut hva motivasjonen hans var, og i hvilken sammenheng dette ble sagt. Det har mye å si for hva jeg tenker du bør gjøre videre. 
 

Anonymkode: 13df9...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bra at du ikke låner penger fra familie. 👍
Jeg synes du bør spørre ham rett ut hva motivasjonen hans var, og i hvilken sammenheng dette ble sagt. Det har mye å si for hva jeg tenker du bør gjøre videre. 
 

Anonymkode: 13df9...e7a

Det er jeg ikke interessert i å gjøre. Jeg låner ikke penger fra familie. :). 

Jeg forstår ikke motivasjonen. Men han har sagt at han gjorde det for at jeg skulle bedre meg. For at jeg skulle våkne opp. Men jeg har sagt til han at han risikerte at vedkommende i familien min som jeg har mye kontakt med kan komme til å ta avstand til meg nå. Det er det som er veldig vondt og sårende med at han kunne gjøre dette. Men alle vet at en sak har flere sider. Jeg har ikke fått forklart min. Men vedkommende skal være informert av han at han gikk bak min rygg og fortalte. Han hadde ringt vedkommende å fortalt.

 

Anonymkode: 78d7f...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Du har fortalt DIN familie. Han har fortalt til HENNES familie. Din MANN kontra hans SAMBOER.

Det er mange som ikke skjelner mellom betegnelsene for samboer og mann lenger, mange kaller det bare for mannen min uansett status. Så det at noen kaller det for "min mann" betyr ikke lenger at de er gifte. Det kan like gjerne være kjæreste eller samboer. De kaller han bare for "min mann" i innlegg uansett, det er svært utbredt.

Så det trenger du ikke ta så bokstavelig når det gjelder skriftlige innlegg på KG.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...