Nettrollet Skrevet 17. april #1 Del Skrevet 17. april En overgreps-sak fra Frankrike. 4 episoder på Netflix nå. Lite fakta på nettet som ikke er på fransk. For en sak! Så kjipt å ikke helt vite hvor mange som var involverte. Noen andre som har sett den og kan si sin mening? Hvem var uskyldig og hvem var skyldig, utover de mest opplagte tiltalte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 17. april #2 Del Skrevet 17. april Jeg tror at det som er helt opplagt i den saken er at de fire som bodde i blokka er skyldig, de øvrige voksne ble trukket inn i det. Det jeg ikke helt klarte å resonere meg frem til var hvorfor de ønsket å trekke dem inn. Hadde de for eksempel et slags håp om at jo flere de trakk inn, jo mer ville folk tro at barna snakket usant og at hele saken skulle sprekke? Eller var det noe annet psykologisk bak? Stakkars stakkars ødelagte barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet 17. april Forfatter #3 Del Skrevet 17. april 14 minutter siden, Granskudd said: Jeg tror at det som er helt opplagt i den saken er at de fire som bodde i blokka er skyldig, de øvrige voksne ble trukket inn i det. Det jeg ikke helt klarte å resonere meg frem til var hvorfor de ønsket å trekke dem inn. Hadde de for eksempel et slags håp om at jo flere de trakk inn, jo mer ville folk tro at barna snakket usant og at hele saken skulle sprekke? Eller var det noe annet psykologisk bak? Stakkars stakkars ødelagte barn! Fikk ikke sove inatt og tok litt av på denne saken. Ser ut til at det er totalt 7 skyldige voksne. Dvs, Delay/Badaoui, Aureli Genron/Delplanche, Lavaire (husker ikke hvordan man staver navnet. Han som hadde sagt at han pleide å lukte på døtrenes underliv. Han ble mange år etter saken nok en gang anklagd, og denne gang, dømt for overgrep av barna sine. Kona for vold). Han fogden ble anklaget av sin egen sønn.... Antall ofre som fikk erstatning pga tegn på overgrep er langt høyere enn de 4 barna til Badaoui/Delay. Så syke mennesker. Enda sykere å tenke på at Badaoui og mannen hennes sannsynligvis har hatt samme type oppvekst selv. Man kan jo ikke nekte mennesker som har hatt fæle oppvekster å få barn, men hva skal man gjøre for at slikt som dette ikke bare gjentar seg igjen og igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 17. april #4 Del Skrevet 17. april Jeg tenker at ikke alle mennesker som opplever grusome ting i oppveksten gjør det samme selv, det finnes det mange eksempler på. Man har alltid et valg. Idealistisk sett (altså, jeg har ikke helt trua) så tenker at jeg det man kan gjøre for at det ikke skal gjenta seg er å snakke veldig åpent om dette med barn fra helt tidlig alder, slik at barna skjønner så tidlig som mulig at slikt ikke er greit og at de må si ifra. Og ikke minst må vi ikke være så redde for å oppdage noe vi helst ikke vil se at vi unngår å gjøre noe når slike ting skjer, man må få tak i det tidlig. Alvdalsaken her i Norge er jo et slags eksempel på dette, hvor det kunne i høyeste grad vært oppdaget og gjort noe mye tidligere. Jo tidligere barn blir tatt ut av slike forhold jo større er sjansen for at de kan bygge seg et bedre liv og bryte spiraler. Det er helt helt grusomt hva enkelte mennesker kan få seg til å gjøre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå