Gå til innhold

Kan staten finne ut om jeg får penger i en utenlandsk bank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg får inn penger på typ PayPal konto eller i en bank fra utlandet, f.eks yoursafe bank som er nederlandsk, kan staten da finne ut at jeg har disse pengene og kreve skatt?

Anonymkode: 2ffab...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økokrim samarbeider med utenlandske banker, spesielt i eu. Så absolutt, tror de finner ut av slikt om det er større beløp .

Anonymkode: 67b0c...2c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner mindre summer også. Mannen min er utenlands og skatteetaten fant en konto i hjemlandet han hadde glemt. Var bare ca 1000 nok kroner på så ikke store beløpet.  De kunne ikke se beløpet så det måtte mannen fylle ut selv før han fikk ferdigbehandlet skatten

Anonymkode: 07fce...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de vet. 

Min søster har konto i et land vi bodde i da vi var barn. Det er ingenting på kontoen. Hun visste ikke at hun hadde den før skattetaten påpekte det🤪 Det var litt jobb ift dokumentasjon.

Anonymkode: 9fbd5...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye de ikke kan finne ut av. Det er derfor du selv er pliktig å gi alle opplysninger før skattemeldingen blir levert. 

Hadde ikke turt noe annet. Plutselig går det en alarm hos dem, for eksempel om du overfører en eneste krone tilbake til Norge. Eller om de får opp nytt samarbeid på dette området. Og da står du der med skattesvindel på rullebladet, nektet adgang til USA, med mer. 

Anonymkode: c5e2f...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

nektet adgang til USA, med mer. 

Anonymkode: c5e2f...2a2

Det er vel delte meninger om akkurat det er et tap sånn som tilstanden er der for tiden 🙄😅

Men ellers så er ikke skattesvindel å anbefale nei. 

Anonymkode: 49e32...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er vel delte meninger om akkurat det er et tap sånn som tilstanden er der for tiden 🙄😅

Men ellers så er ikke skattesvindel å anbefale nei. 

Anonymkode: 49e32...c54

 Nevnte det da jeg måtte over i en konferanse i fjor, sist jeg trengte attest. Er gjort på null-niks når den er ren, og er fullstendig stopp om det er avvik. Ganske flaut å komme med den på jobb. En prikk for mye er litt flaut, skattesvindel ekstremt flaut. 

Anonymkode: c5e2f...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...