AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #61 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Opplever det som at mange utenlandske menn ikke er redde for å vise interesse og flørte. De kan gi deg komplimenter og spørre deg ut på date, mens mange norske menn er for "tufsete" eller "pysete" til å si noe hvis de liker deg. Helt til de er fulle, da kan de plutselig begynne å snakke med deg. Men da er det som regel ikke hyggelige komplimenter, men litt mer grovt og "rett på sak" (altså bare begynner med engang å snakke om sex eller at de vil ligge med deg) Anonymkode: d5a61...c85 Heller en pushy beduin enn en sivilisert nordmann altså. Anonymkode: ac30f...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #62 Del Skrevet 19. april 2024 Jeg mistenker at jeg vil gå bedre overens og ha flere felles interesser med utenlandske menn. Og opplever vel også ofte at praten flyter lettere med menn fra andre land nettopp på grunn av dette. Men det er til dels, men ikke helt, det samme med kvinner. For meg er nordmenn flest alt for mye friskus. Det er ut i skogen opp i trærne så snart man har litt ledig tid liksom. Ski hele vinteren, hytte til hytte eller telttur om sommeren. Bade i iskalde fjellvann, bo på hytte uten strøm, drepe elg med bare nevene. Vet da pokker. Men det er i alle fall ikke min greie. Jeg liker sivilisasjon, trives best med asfalt under føttene og synes det er for kaldt å bade i Norge selv midt på sommeren. Heldigvis trenger jeg ikke dra så langt før folk blir litt mindre friskus. Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland, for eksempel, er gode alternativer. Anonymkode: fe5b8...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #63 Del Skrevet 19. april 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Opplever det som at mange utenlandske menn ikke er redde for å vise interesse og flørte. De kan gi deg komplimenter og spørre deg ut på date Villebarepratelitt gjelder vel ikke for dem Anonymkode: ae5fa...1a0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stgirl Skrevet 19. april 2024 #64 Del Skrevet 19. april 2024 Synes både ts og mange av kommentarene er veldig generaliserende, "sånn er utenlandske menn, sånn er norske". Selv har jeg vært gift i flere år med en afrikansk mann, etter at vi ble sammen da jeg var tidlig i tjueårene, han er ti år eldre enn meg. Han hadde, og har fortsatt, en høy stilling ved et universitet i Norge, da jeg studerte der, og vi ble kjent gjennom både undervisningen og sosiale sammenhenger. I tillegg til hans akademiske ferdigheter, ble jeg i starten også tiltrukket av hans maskuline trygghet, og de sterke kontrastene oss i mellom, han fra en helt annen kultur, kontrasten i hudfarge, størrelse, min sterke feminitet mot hans sterke maskulinitet, et forhold som også ble et voldsomt sterkt turn-on i det som raskt utviklet seg til også et meget spennende seksuelt forhold. Vi har etterhvert fått to flotte barn sammen, har gode jobb-karrierer begge to, og samlivet over tid har vist at han også er en meget ansvarsbevisst og arbeidsom mann, som også tar ansvar hjemme og overfor barna. I tillegg er han kjærlig overfor meg, og seksuelt gjør han meg like crazy after all this years. Vi er også kristne begge to, en viss felles livsanskuelse er også viktig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #65 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 1.07): K 38 Her. flyttet fra kristiandsund til Oslo, der jeg jobber som lærer i Osloskolen. Jeg har en del kollegaer i slutten av 20 årene/ tidlig 30 årene med innvandrere bakgrunn fra ulike land. Merker tydelig store kultur forskjeller, + positive sider som har gitt meg nye innblikk og kjennskap. Veldig mange av dem er av den gamle skolen, old school gentlemen, godt trent og svært maskuline. Media skaper mye fordommer og stereotyper syntes jeg. Flere av dere damer som opplever innvandrer menn som mer tøffe maskuline og sjarmerende ? Spesielt når det kommer til arbeid og økonomi er de veldig på og ta seg av det og ikke bruke " konas" penger. " dele regningen " er heller ikke akseptabelt hos dem.. Oss nordmenn har utviklet en veldig feminin kultur med årene? I ulike konflikt situasjoner har norske menn rett og slett feiget ut også. Økomisk gjør mange av dem det bedre en oss med majoritetsbakgrunn. De mannfolka jeg jobber med er så fascinerende og sexy. Noen flere damer Her som har samme erfaring og inntrykk? Anonymkode: c771c...c97 Ja de er ofte av et helt annet kaliber på grunn av kulturforsjeller hvor man i mange land og da spesielt i land med Islam som statsreligion så blir man fra tidlig alder av opplært til at mødre er de man skal respektere mest da det som oftest også er dem som oppdrar barna mens mannen er ute i jobb eller ligger å later seg på sitt eget rom, samtidig er det den delen med at man ikke har samme eldreomsorg som i vesten i de fleste land og da krøkes man tidlig med tanke på at man senere i livet skal være den som da tar vare på foreldrene igjen. Dette skaper jo selvfølgelig en helt annen form for menn som nok kan oppfatte slik du observerer og for all del så er det en fin ting som vi har mistet med tiden. Samtidig stusser jeg over alle innvandrerdamene og de jeg kjenner i utlandet som forteller at deg siste de ønsker er å gifte seg med noen fra egen kultur da de er så opptatt av å være mandige så all empati, forståelse og gjensidig respekt ovenfor kone kontra en morsfigur ofte er ikke eksisterende og mange kvinner føler seg bare som et sex og reproduksjonsobjekt. Selvfølgelig er ikke alle slik, men jeg våger påstå at en mann som er mer i kontakt med følelsene sine og som ikke er redd for å hvise det enkelte velger kalle "feminine" sider (noe som forøvrig er fullstendig svada da det handler om en menneskelig side alle har men få tørr vise) , faktisk er det mest fornuftige valget hvis man ønsker stabilitet og trygget. Men at mange kvinner bruker 40-50 år på å feile med såkallte "mandige" menn, før de klarer innse at det skjeldent går bra i lengden er iallefall ikke noe nytt. Jeg har hatt gleden av å få tilbringe mye tid i moske med menn fra mange kulturer og fått innsyn i en verden de færreste kvinner får se desverre og der opplevde jeg dem slik jeg opplever meg selv så ofte er den overdrevne mannne greia en fasade man oppretholder ovenfor kvinner kun for å vedlikeholde deres fantasi om manndighet, deres forventninger om å bli dullet med som en baby av en ekte "gentleman" slik at de kan slippe gjøre små ting selv og alt annet kjønnsrollepiss som enkelte kvinner trer ned over hauet på folk de senere i livet uansett innser at egentlig bare er blitt hjernevasket til å bli en notorisk bad boy som har gitt opp å være trofast når muligheten byr seg. Anonymkode: 9dc3d...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 20. april 2024 #66 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 23.10): Dette synes jeg var interessant. Hva vil du si er portugisiske trekk og hvor langs kysten finner vi dem? Anonymkode: 6f8b8...699 Kristansund, Frøya og steder på Fosen (Linesøya/Stokkøya) er gode eksempler på hvor. Portugisiske trekk er mørkt/svart hår, mørke øyne, markerte neser, litt lavere enn snittet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 20. april 2024 #67 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 1.42): Uenig der. Utenlandske menn har ofte betydelig bedre seksuell forståelse enn norske menn angående at selvfølgelig skal kvinner også ha nytelse av sex. Vår kult gir dårlig opplæring i det, mens andre kulturer er betydelig bedre på slikt. Hvilket er sunnere. Da refererer jeg selvfølgelig til kulturer som ikke omskjæring kvinner, men setter pris på at kvinner er seksuelle. Anonymkode: db781...9d0 Du har i alle fall intet statistisk belegg for å hevde dette. Norge hevder seg, sammen med de andre nordiske landene, i toppen av alle undersøkelser som handler om livskvalitet. Så klart kroppskultur og synet på seksualitet er en del av dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå