Gå til innhold

Kjip anmeldelse på finn.no...hva bør jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjedelig situasjon som jeg gjerne ønsker innspill på. Jeg har solgt mye på finn i det siste i forbindelse med stor opprydning hjemme. Alle anmeldelsene jeg har gitt og fått har vært 10, altså alt bare bra. I dag fikk jeg en anmeldelse med 4 :( 

Hun skrev at kjolen hun kjøpte ikke passet henne og var derfor misfornøyd. Annonsen hadde flere bilder av plagget og størrelsen var klart merket. Hvis hun hadde spurt, kunne jeg gjerne ha målt kjolen for henne, men det gjorde hun ikke. Kjolen var for øvrig billig, jeg hadde satt den til 300 kr og hun bydde 200 og jeg aksepterte. 

Jeg synes det er leit å få en sånn dårlig anmeldelse som nå er helt på toppen av profilen min. Det er jo ikke min feil at kjolen ikke passet, og nå ødelegger denne anmeldelsen for min score, så andre kjøpere får et dårlig inntrykk av meg som selger. Usikker på om jeg bare skal la dette gå, eller om jeg bør kontakte henne og tilby delvis refusjon, så kanskje hun fjerner anmeldelsen? Eller bør jeg svare på anmeldelsen offentlig, hva bør jeg i så fall skrive så jeg fremstår som en ordentlig selger? Synes dette var veldig kjedelig og er usikker på hvordan jeg bør håndtere det. 

Anonymkode: 5b1da...d92

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du kan ta det med ro.

Som kjøper bryr jeg meg aldri om én dårlig anmeldelse om resten er bra, da tenker jeg at den som har gitt dårlig sikkert er vrang.

 

Anonymkode: d0315...763

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er kjipt, men hvis jeg hadde lest begrunnelsen og sett at du hadde god score ellers hadde det ikke stoppet meg fra å handle hos deg.

Jeg hadde nok ikke gjort noe. Du kan svare høflig at det var dumt den ikke passet, men det er alltid risiko for at det eskalerer i en uønsket dialog. Ikke gi penger tilbake i hvert fall. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du kan ta det med ro.

Som kjøper bryr jeg meg aldri om én dårlig anmeldelse om resten er bra, da tenker jeg at den som har gitt dårlig sikkert er vrang.

 

Anonymkode: d0315...763

Jupp :) er over 20% av anmeldelsene dårlige så kan man begynne være litt skeptisk. (Om man har mange) men 1 utgjør ingenting. Så sitat ovenfor er nok riktig :)

Anonymkode: dd82b...7bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kontakte Finn og spørre om råd, kanskje de kan slette den for deg? Hvis det kun går på at kjolen ikke passet henne, så har jo det null og niks med deg å gjøre. Man kan ikke kun gi karakterer på om plagg passer eller ikke, det er helt urimelig. 

Anonymkode: 41b69...f93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når kjøperen sier kjolen er for lite, så er det kjøpers feil. Ikke deg som selger. Og som de andre sier, en dårlig anmeldelse gjør ikke noe når de andre er så gode :)

Bare la det gå. Betyr ikke noe.

Anonymkode: 44330...2e6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått dårlig inntrykk når jeg ser va det står. Og når du får flere 10er anmeldelser så går scoren opp igjen. Du kan jo prøve å sende henne melding og skrive at det er dumt 

Anonymkode: fadcd...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har én dårlig (lang) anmeldelse, skrevet av en person som enten er en kverulant eller lurendreier, eller begge deler, eventuelt også nevrotisk. Det var irriterende i ca. et halvt døgn. Jeg lot det fare, og innlot meg ikke på noen videre diskusjon ved å svare på anmeldelsen.
 

Det blir som på Tripadvisor, jeg bryr meg ikke om de fem som gir én stjerne til hotellet og klager på alt fra søppelbiler som tømmer søppel om morgenen i en storby til at de måtte ligge våken hele natten i redsel for å falle ned i sprekken mellom sengene, når resten av anmeldelsene er bra.

Anonymkode: 736c0...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, jeg føler meg beroliget :) Jeg tror jeg vil svare offentlig, men vet ikke helt hva jeg skal skrive. Jeg er autist og er alltid redd for å si/skrive noe som blir feil. Jeg tenker jeg vil begynne med "Hei! Det var leit å høre at kjolen ikke passet." Men jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive. Er det noen som har tips?

Anonymkode: 5b1da...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar alle sammen, jeg føler meg beroliget :) Jeg tror jeg vil svare offentlig, men vet ikke helt hva jeg skal skrive. Jeg er autist og er alltid redd for å si/skrive noe som blir feil. Jeg tenker jeg vil begynne med "Hei! Det var leit å høre at kjolen ikke passet." Men jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive. Er det noen som har tips?

Anonymkode: 5b1da...d92

TS igjen, er det egentlig kanskje best at jeg ikke skriver noe for å unngå diskusjon videre? Jeg vet at jeg overtenker veldig nå altså 😅

Anonymkode: 5b1da...d92

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar det kan slå tilbake på deg. Jeg er en av de som sjekker 1 stjerne anmeldelser for noen ganger ligger det mange flott 5 stjerne anmeldelser som kan være "fake", mens ingen faker 1 stjerne. Men denne hadde jeg ikke tatt som et minus for selger: enten så tror hun at hun er en størrelse x, men så er hun egentlig en størrelse y ellers så var det bare feil pass størrelse for henne.

Anonymkode: f0af1...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mye på FINN, hadde jeg sett en som hadde 10ere med unntak av en 4er, så hadde jeg takket være kommentaren fra kjøperen, himlet med øynene og ansett at denne selgeren utelukkende hadde 10ere.

Alle med vettet i behold forstår jo at om en selger på FINN overhodet ikke kan noe for at en kjole ikke passer (hadde vært noe annet om du hadde sendt feil størrelse). Det er jo ingen tvil om at det her er kjøper som er på bærtur.

Jeg hadde heller ikke svart på en slik anmeldelse. Mulig hun gjør det med vilje, for å få ytterligere avslag på varen tom. 
 

Du får være glad hun skrev kommentar, slik at det ikke er noen tvil om at karakteren er tullete 😅

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke svar, da starter du en (endeløs) diskusjon med henne, som suger energi og humør. 
Ignorer og gå videre. 

Anonymkode: 34875...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en slik lav score fra en kjøper,uten noen begrunnelse. Hadde ikke hørt et pip fra kjøper om at han var misfornøyd. Annonsen var detaljert sammenlignet med andre annonser for samme type vare. Det stod i annonsen at varen var brukt med bruksmerker, og det var bilder både forfra og bakfra. Tror kanskje kjøper var sur fordi jeg ikke gikk ned i pris. Tror ikke du får gjort noe selv om.s oren er åpenbart ubegrunnet. Finn gjorde ingenting,selv om de kan se annonsen og at selger ikke tok opp noe i dialogen. 

Anonymkode: bc089...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg for en stund tilbake. Utrolig irriterende, for som du sier drar det ned hele snittet ditt. Men etterhvert som tiden gikk og jeg fikk nye omtaler så ble scoren min 10 igjen, så det vil nok skje hos deg også 🙏

Anonymkode: 46857...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gir alltid dårlig score på finn, selv når jeg er super fornøyd. Helt sykt å ta på vei for dette! Tenker dere har godt av en lekse på hva som er av verdi i livet. Dårlig score iblant på finn er ikke verdi. 

Det morsomste er de som ringer og nærmest trakasserer meg og truer! Da tenker jeg den dårlige anmeldelsen var velfortjent. Og overraskende mange blir faktisk skikkelig sinte! 

🤣

 

Anonymkode: c6357...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig anmeldelse betyr ingenting hvis resten er bra. Da tenker jeg bare vedkommende mest sannsynlig er ei Karen.

Anonymkode: 6d5e4...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort et helt fint møbel til en fyr og han takket meg med å gi meg dårlig score. Folk altså… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gir alltid dårlig score på finn, selv når jeg er super fornøyd. Helt sykt å ta på vei for dette! Tenker dere har godt av en lekse på hva som er av verdi i livet. Dårlig score iblant på finn er ikke verdi. 

Det morsomste er de som ringer og nærmest trakasserer meg og truer! Da tenker jeg den dårlige anmeldelsen var velfortjent. Og overraskende mange blir faktisk skikkelig sinte! 

🤣

 

Anonymkode: c6357...3a3

Det er jo helt psykt. Hvorfor så bitter? 

Anonymkode: 0b8df...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...