KallePils Skrevet 18. april 2024 #41 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har vært denne kvinnen da jeg var 19. Jomfruelig, dannet, huslig, omtenksom, feminin og ærlig. Ble dette satt pris på av mennene? Nope. De så sitt snitt i å utnytte meg. Derfor er jeg ikke like "picture perfect" lenger i en alder av 40. Ikke at mannen bryr seg om at jeg ikke er perfekt. Jeg har en god mann. Jeg hadde en dårlig mann før, men ham forlot jeg. Han er nå på dame nummer 3 som forlater ham. Jeg har vært gift i 12 år med min mann. Anonymkode: e0acf...d34 … steg 2: Vær kritisk til hvem du omgås. Du trodde steg 1 var hele historien? 😄 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #42 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 17.52): Det er ikke så vanskelig. Du kan gjøre en fin grovsortering med å sorterer bort de som bruker narkotika, har sittet i fengsel, ikke har jobb eller har en diagnose og/eller et usunt forhold til religion. Anonymkode: 35b39...b55 TULL! Min eks driver ikke med narkotika, har jobb,venner og godt likt. Psykisk vold ble jeg utsatt for i mange år. Fyren er en manipulator. De boksene du nevner er typisk klassiske ting man ser etter,MEN forteller lite hvordan han behandler deg! En god mann er en mann du føler deg 100% trygg med hver eneste dag. En mann som gir deg kun glede,ikke annet. En mann som aldri gir deg bekymringer pga han. !! Anonymkode: 5b5ae...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #43 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TULL! Min eks driver ikke med narkotika, har jobb,venner og godt likt. Psykisk vold ble jeg utsatt for i mange år. Fyren er en manipulator. De boksene du nevner er typisk klassiske ting man ser etter,MEN forteller lite hvordan han behandler deg! En god mann er en mann du føler deg 100% trygg med hver eneste dag. En mann som gir deg kun glede,ikke annet. En mann som aldri gir deg bekymringer pga han. !! Anonymkode: 5b5ae...c1e Jepp, du vet, en sånn kar som ikke går alene hjem fra byen. … å nei, beklager, det var visst players & bad boys. Så da ser det ut til at kvinner bare får det de fortjener? Anonymkode: bfbe5...b05
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #44 Skrevet 18. april 2024 KallePils skrev (9 minutter siden): … steg 2: Vær kritisk til hvem du omgås. Du trodde steg 1 var hele historien? 😄 Steg 2 - vi som ikke er pene, har ofte ikke så mye valg. Tror du jeg vasset i menn? Nope. Anonymkode: e0acf...d34
KallePils Skrevet 18. april 2024 #45 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Steg 2 - vi som ikke er pene, har ofte ikke så mye valg. Tror du jeg vasset i menn? Nope. Anonymkode: e0acf...d34 Så da kan du ikke være kritisk til hvem du omgås. Skjønner. 👍
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #46 Skrevet 18. april 2024 Mange menn takler fint rutiner, men når det kommer barn så blir det for mye uforutsigbsrt og de har lite trening på det og melder seg ut. Mange har også brukt sjarmen til å få tjenester, når kvinners følelser dabber og de vil ha likeverdig byrde så funker ikke forholdet. Mange menn er vant til oppvartning av mor/bestemor og vonde vaner vond å vende. De menn jeg kjenner som fungerer best i forhold er de som både har bodd litt selv og bodd i kollektiv. Anonymkode: 0b54d...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #47 Skrevet 18. april 2024 KallePils skrev (1 minutt siden): Så da kan du ikke være kritisk til hvem du omgås. Skjønner. 👍 Jo, det kan jeg. Men du vet at man ikke alltid kan gjennomskue en psykopat, ikke sant? Slekten og venner var sjokkert over det jeg fortalte om ham, jeg ble ikke trodd. Nettopp fordi han fremsto som snill, ryddig og "ekte" mann og godt menneske for ALLE rundt seg. I tillegg hadde jeg ingen flere som var interessert. Anonymkode: e0acf...d34
KallePils Skrevet 18. april 2024 #48 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, det kan jeg. Men du vet at man ikke alltid kan gjennomskue en psykopat, ikke sant? Slekten og venner var sjokkert over det jeg fortalte om ham, jeg ble ikke trodd. Nettopp fordi han fremsto som snill, ryddig og "ekte" mann og godt menneske for ALLE rundt seg. I tillegg hadde jeg ingen flere som var interessert. Anonymkode: e0acf...d34 Merkelig hvor mange kvinner som helt uforvarende, og uten at de kunne gjort noe som helst for å hindre det, ender opp med en psykopat… … når psykopater utgjør mindre enn 1% av befolkningen. Det er f.eks ca 3 ganger så vanlig at en mann blir lurt til å tro at han er far til et barn hun i virkeligheten har fått pult på seg av en annen, som det er at en mann er psykopat. Nesten så man skulle tro at det er menn som har grunn til å være skeptiske, og ikke kvinner. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #49 Skrevet 18. april 2024 KallePils skrev (2 minutter siden): Merkelig hvor mange kvinner som helt uforvarende, og uten at de kunne gjort noe som helst for å hindre det, ender opp med en psykopat… … når psykopater utgjør mindre enn 1% av befolkningen. Det er f.eks ca 3 ganger så vanlig at en mann blir lurt til å tro at han er far til et barn hun i virkeligheten har fått pult på seg av en annen, som det er at en mann er psykopat. Nesten så man skulle tro at det er menn som har grunn til å være skeptiske, og ikke kvinner. 😄 Som jeg igjen sier, ingen, verken kvinner eller menn i hans familie og den store vennekretsen, forutså det. Jeg var dermed ikke alene om å ikke se varseltegn, da det faktisk ikke var noen. Menn blir lurt, kvinner blir drept. Jeg ble nesten drept. Jeg vet helt klart hva jeg hadde foretrukket om jeg hadde valget. I tillegg ble jeg ikke trodd av omgivelsene, for "han var jo en snill mann, det måtte være noe galt med meg". Troen kom da søsteren hans plukket meg opp på legevakta. Men da var jeg allerede traumatisert. Etter bruddet så var jeg lenge alene, siden ingen menn som virket snille og gode, var interessert. Nå lever jeg sammen med en snill, rolig og ordentlig mann. Det tok sin tid, men jeg fant en god mann til slutt. Ikke lett for oss som ikke er pene, vet du. Du vet, de du kaller "venninner". Anonymkode: e0acf...d34 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #50 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): «Kvalitetsmenn og dårlige menn»? Er ikke det objektifisering av det annet kjønn? Det kan vi ikke ha noe av… Anonymkode: f43ab...f2b Nei, objektivisering handler om å se på mennesker som objekter (gjenstander). Her er det snakk om personegenskaper. Anonymkode: 138e7...242 1 1
Roci Skrevet 18. april 2024 #51 Skrevet 18. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 16.56): Leser ofte her at det finnes kvalitetsmenn, og at andre menn er dårlige, og bør unngås. Dette blir ofte presentert ganske selvfølgelig og det ser ut til å være en slags enighet på emnet, men jeg er litt usikker, hvordan skiller man disse? Hvordan lære å identifisere de menn som er kjærlighet, intimitet og forplantning verdige, kontra de som fortjener å leve ut sine liv i ensomhet og isolasjon..? Anonymkode: 698a0...ef3 Det kan nok ofte være vanskelig å identifisere "kvalitetsmenn" (er egentlig ikke så glad i begrepet) før man blir bedre kjent med dem, og noen ganger også etter at man blir kjent med dem. Jeg tenker at det å være en "kvalitetsmann" (eller kvinne, for den saks skyld), handler om ha relasjonskompetanse, altså være i stand til å etablere, utvikle og vedlikeholde relasjoner med andre mennesker. Altså rett og slett å inneha egenskaper og holdninger som gjør en til en god partner, venn, far osv. Og som @Raven.Writingdesk så utmerket formulerte det: En god mann gjør at du har lite problemer og bekymringer i livet grunnet mannen sin adferd, en dårlig mann har en adferd som faktisk skaper problemer og bekymringer. Endret 18. april 2024 av Roci 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #52 Skrevet 18. april 2024 En mann av kvalitet er god på kommunikasjon. Han kan ta imot kritikk på en konstruktiv måte, uten å føle seg angrepet og som at han gjør "alt" feil. Han kan gi kritikk på eget initiativ og som en egen samtale uten at det kommer som en "og du da, du...". Han ser og forstår hva som trengs å gjøre i et hjem for at det skal være rent og ryddig. Han gjør også dette på eget initiativ. Han er interessert i å vedlikeholde huset sammen med partneren sin. Han er åpen for forslag og tar imot den andres ideer og tanker, uten å føle trang til å være den som bestemmer eller tar den endelige avgjørelsen. Han kan innrømme at han ikke vet ting eller at han tok feil, han buser ikke ut med en masse "fakta" tatt rett ut av løse lufta. Han er tilstedeværende for barna sine, ser dem og gir dem god respons. Han vet hvordan han bygger opp andre rundt seg, både barn og partner. Han viser at han setter pris på innsatsen som legges ned av de rundt seg. Han oppmuntrer og er positiv. Han blir glad av å se at barna leker og utforsker, uten å synes at alt er kjas og mas. Han passer på at barna har klær etter sesong og klær som passer. Han vet når de rundt seg har bursdag og ca hvilken størrelse de bruker. Han engasjerer seg ganske enkelt i de menneskene rundt seg, er interessert i å bli kjent med dem. Han tar initiativ til stor opprydding av bod, garasje, loft iblant og sørger for å holde disse ryddige når han skal legge noe inn der. Han skal se/ tåle å bli gjort oppmerksom på sine triggere og ønske å jobbe med dem, ikke bare handle på autopilot. Dette er noe. Kunnskapen kommer av å leve med en mann som er motsatt av dette på veldig mange områder. Og det er hva som kalles en "dårlig mann". Ikke mindre verdifull som menneske, men absolutt som en partner. En kvalitetsmann skal gjøre livet enklere for partneren sin, ikke vanskeligere. Anonymkode: 00dc7...dab 1 1
Roci Skrevet 18. april 2024 #53 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): ...det er hva som kalles en "dårlig mann". Ikke mindre verdifull som menneske, men absolutt som en partner. En kvalitetsmann skal gjøre livet enklere for partneren sin, ikke vanskeligere. Anonymkode: 00dc7...dab Viktig poengtering! En "dårlig mann" er ikke nødvendigvis et dårlig menneske, det handler om at han ikke har de egenskapene som skal til for å være en god partner. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #54 Skrevet 18. april 2024 De som driver og plasserer menn i båser som høykvalitets og lavkvalitet har misforstått. Alle er mennesker, og har gode og dårlige sider. Skal man leve med en annen person må man først innse at man ikke får et perfekt menneske. Hverken når det gjelder personlighet eller andre ting. Klarer du ikke akseptere dette er du ikke moden nok til å ha et forhold. Alle de som går rundt og sier eksene deres er lavkvalitet / lav markedsverdi etc. bør se seg selv i speilet i stedet. Og om det nå fantes perfekte menn ville de vel ikke vært sammen med akkurat DEG? Anonymkode: 94f00...613
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #55 Skrevet 18. april 2024 Jeg føler at det er forskjell på kvalitetsmenn som man beskriver her med faktisk menn som damer går etter. Kvalitetsmenn1 som det beskriver her og av damer er jordnære, respekterer motsatt kjønn, kommuniserer godt og har gode verdier. Kvalitetsmenn2 som damer faktisk går etter er ambisiøse menn, ofte høyt utdannet. Godt utseende, godt trent og bra høyde. Bra karisma. Har aktive hobbyer. Ofte del av en venneflokk med medium størrelse, som man kanskje har litt "lederrolle" i. De som er taperne i dette spillet er de guttene som ikke ligger i kvalitetsmenn2 kategorien, noe som sikkert er 95%. Dette gjør jo at vi får den skeive fordelingen i datinglivet for eksempel. Der damer går etter 5% av "toppen" av menn. Kvalitetsmenn2 kan nok også ha Kvalitetsmenn1 verdier, men ikke nødvendigvis. Dersom de har de er de nok topp 1%. I datinglivet er det ofte Kvalitetsmenn2 som stikker av med damene i første omgang. De får masse sex og oppmerksomhet på byen, men forholdet varer kanskje sjeldent lenge dersom de ikke har andre kvaliteter. Anonymkode: 9e4e0...66b 1
Roci Skrevet 18. april 2024 #56 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De som driver og plasserer menn i båser som høykvalitets og lavkvalitet har misforstått. Alle er mennesker, og har gode og dårlige sider. Skal man leve med en annen person må man først innse at man ikke får et perfekt menneske. Hverken når det gjelder personlighet eller andre ting. Klarer du ikke akseptere dette er du ikke moden nok til å ha et forhold. Alle de som går rundt og sier eksene deres er lavkvalitet / lav markedsverdi etc. bør se seg selv i speilet i stedet. Og om det nå fantes perfekte menn ville de vel ikke vært sammen med akkurat DEG? Anonymkode: 94f00...613 Som jeg skrev tidligere, så liker jeg egentlig ikke begrepet "kvalitetsmann"/"kvalitetskvinne", men det handler ikke om perfeksjon. Det er snakk om å være i besittelse av egenskaper som gjør deg til en god partner, og det gjelder både menn og kvinner. Jeg tror de fleste kan være enig i at f.eks. ærlighet, lojalitet og selvinnsikt samt respekt, toleranse, hensyn til og omtanke for andre mennesker er egenskaper man ønsker hos en partner. Og det må selvsagt være gjensidig.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #57 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De som er taperne i dette spillet er de guttene som ikke ligger i kvalitetsmenn2 kategorien, noe som sikkert er 95%. Dette gjør jo at vi får den skeive fordelingen i datinglivet for eksempel. Der damer går etter 5% av "toppen" av menn. Anonymkode: 9e4e0...66b "Alle" kvinner går ikke etter "type2", men menn som deg, som er opptatt av dette, ser kun det. Dessuten går ikke regnestykket opp, det er ikke nok av den typen menn til de damene som i følge deg ønsker seg en slik mann. Hvis du logger deg av laptop'en, legger fra deg mobilen og går utenfor døra, hva ser du da? Jeg vil tippe at du ser helt vanlige menn og helt vanlige kvinner i parrelasjoner. Og de fleste menn kan klare å bli "type1" om de er villige til å jobbe med seg selv. Anonymkode: 138e7...242
TomSawyer Skrevet 18. april 2024 #58 Skrevet 18. april 2024 Roci skrev (2 minutter siden): Som jeg skrev tidligere, så liker jeg egentlig ikke begrepet "kvalitetsmann"/"kvalitetskvinne", men det handler ikke om perfeksjon. Det er snakk om å være i besittelse av egenskaper som gjør deg til en god partner, og det gjelder både menn og kvinner. Jeg tror de fleste kan være enig i at f.eks. ærlighet, lojalitet og selvinnsikt samt respekt, toleranse, hensyn til og omtanke for andre mennesker er egenskaper man ønsker hos en partner. Og det må selvsagt være gjensidig. Hele begrepet "kvalitetsmann" vitner om at opphavet har null forståelse om hvordan verden fungerer. Her er den objektive sannheten om saken: One woman's trash is another woman's treasure. 2
Roci Skrevet 18. april 2024 #59 Skrevet 18. april 2024 TomSawyer skrev (30 minutter siden): Hele begrepet "kvalitetsmann" vitner om at opphavet har null forståelse om hvordan verden fungerer. Her er den objektive sannheten om saken: One woman's trash is another woman's treasure. Ja, jeg ser ikke at det jeg skrev står i motsetning til dette.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #60 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De som driver og plasserer menn i båser som høykvalitets og lavkvalitet har misforstått. Alle er mennesker, og har gode og dårlige sider. Skal man leve med en annen person må man først innse at man ikke får et perfekt menneske. Hverken når det gjelder personlighet eller andre ting. Klarer du ikke akseptere dette er du ikke moden nok til å ha et forhold. Alle de som går rundt og sier eksene deres er lavkvalitet / lav markedsverdi etc. bør se seg selv i speilet i stedet. Og om det nå fantes perfekte menn ville de vel ikke vært sammen med akkurat DEG? Anonymkode: 94f00...613 Noen mennesker er bedre partnere enn andre. De som er notorisk utro, for eksempel, er mindre egnet for monogame forhold enn de trofaste. Det sier ingenting om hvordan de er som kompis, kollega, sjef, forelder osv. Anonymkode: e0acf...d34 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå