AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #21 Skrevet 17. april 2024 Kvalitetsmenn har respekt for andre mennesker, både potensielle partnere og andre. De lytter og er interessert i hva man sier, og tåler at andre mennesker han ha endre meninger enn seg selv. Og de evner å ta vare på både seg selv og evt eiendeler (hus/hjem) på en god måte (er velstelt, har en jobb de liker, har et bra hjem). De vet hva det vil si å oppføre seg høflig og respektfullt og gjør det i alle settinger. Mer er det ikke. En vakker mann som ligger rundt/er uærlig med sine hensikter, er en akkurat like dårlig mann som en mindre pen, bitter incel. Anonymkode: 039b8...554 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #22 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette har jeg også merket. Damer som har brødre og god farsfigur har ofte et bedre forhold og syn på menn. Tror det er mange alenebarn eller damer uten brødre her på KG fordi det er så mange som misliker menn her eller snakker stygt om menn.. Anonymkode: 279f1...2ac Eller så har vi brødre som er vårt første møte med den egoistiske og mindre empatiske mannskarakteren. Anonymkode: 00dc7...dab
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #23 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette har jeg også merket. Damer som har brødre og god farsfigur har ofte et bedre forhold og syn på menn. Tror det er mange alenebarn eller damer uten brødre her på KG fordi det er så mange som misliker menn her eller snakker stygt om menn.. Anonymkode: 279f1...2ac Det stemmer nok ikke isolert sett. Det kan ha med de nære kvinnerelasjonene (mor, søster o.l.) i oppveksten, eller menn utenfor familie i oppvekst og senere i livet. Gjentagende negative opplevelser med menn gjennom voksenlivet kan føre til dette. Og man kan godt være en person som kun snakker stygt om menn på kg og i venninnepraten, men som forøvrig også har enkelte gode relasjoner til menn i hverdagen, uten at det er romantisk. Men det er svært nedbrytende over mange å oppleve avvisning, svik og skuffelser i nesten hver eneste «romantiske» kontakt med menn. Da får man sorg, frykt og sinne som et naturlig resultat. Anonymkode: af522...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #24 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette har jeg også merket. Damer som har brødre og god farsfigur har ofte et bedre forhold og syn på menn. Tror det er mange alenebarn eller damer uten brødre her på KG fordi det er så mange som misliker menn her eller snakker stygt om menn.. Anonymkode: 279f1...2ac Det holder å ha en hjerne som oppfatter dårlig oppførsel. Du må ikke tro at det at noen klager over noen menn, eller noen kvinner betyr at de hater menn eller kvinner i segselv. Men det ser su kanskje på måten de utrykker seg. Noen som nevner, ikke alle bryr seg mer om å formidle at de ikke hater noen som er uskyldig i bedømmelsen. Mens noen som sier menn, å det var det. Vel da forstår jeg noen tror de hater menn. Eller kvinner. Jeg har menn i livet jeg er glad i som jeg har kvinner jeg er glad i. Mennekser er ulike. Men noen gjør alvorlige ting, å det må nevnes. Anonymkode: 6f8b7...1c9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #25 Skrevet 17. april 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er svært nedbrytende over mange å oppleve avvisning, svik og skuffelser i nesten hver eneste «romantiske» kontakt med menn. Da får man sorg, frykt og sinne som et naturlig resultat. Hvorfor blir du sint når menn avviser deg? Du har ikke krav på noe som helst fra dem! Anonymkode: 94f00...613 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #26 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor blir du sint når menn avviser deg? Du har ikke krav på noe som helst fra dem! Anonymkode: 94f00...613 Dette gjelder ikke bare meg. Og det handler ikke om krav, annet enn om det gjelder hvordan man blir behandlet. Men sånn er det jo blitt ellers i samfunnet også, man gir blaffen. De fleste er narssistiske, til dels sadistiske, og respektløst legger opp til drama. Til og med potensielle arbeidsgivere ghoster, så det er ikke så rart at folk tror det er helt ok oppførsel. Jeg blir forbanna på utbredt manglende folkeskikk! Jeg blir ikke sint av en avvisning, sålenge den er gjort med respekt for medmenneske så er et nei takk helt supert. Skjønner du nyanseringen her? Anonymkode: af522...5a7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #27 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så bare følelsesløse a4-menn, som aldri har gjort noe galt, uten noen tilknytning til det overnaturlige, som aldri har vært utenfor sitt eget ego, og som stort sett bare har gått på arbeid og kommet hjem hele sitt voksne liv, på deg? Høres spennende ut Anonymkode: 698a0...ef3 Ja, værsågod og kos deg med de "spennende og sjarmerende" mennene du. Realitysjekken kommer ofte noe senere, kanskje ikke før du står på døren til krisesenteret..... full av blåmerker med en unge på ene armen og bagen i den andre. Anonymkode: cb4f0...4f5 2
KallePils Skrevet 17. april 2024 #28 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvordan lære å identifisere de menn som er kjærlighet, intimitet og forplantning verdige, kontra de som fortjener å leve ut sine liv i ensomhet og isolasjon..? Start ved å bli en kvinne som "er kjærlighet, intimitet og forplantning verdig". Hvis menn som når opp til kravene dine har krav du ikke når opp til, da er det du som er problemet. I motsatt fall ville du ikke stilt et slikt spørsmål. Sååå…? 😄
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #29 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Virkeligheten er ikke en Hollywoodfilm eller eventyr hvor folk enten er good-guys eller bad-guys. Menn som omtales som slemme i denne sammenhengen har stort sett ikke gjort mer enn å avvise eller ikke være tiltrukket av ei dame. Som da innbiller seg at mannen er slem, hvordan kan det ellers tenkes at sex er alt hun kan få liksom... Anonymkode: 94f00...613 I mitt hode er mannen slem hvis han er voldelig, illojal, kriminell og lignende. Ikke at han avviser damer han ikke liker. Menn som lurer kvinner for å få sex derimot, er ikke kvalitetsmenn. Anonymkode: e0acf...d34 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #30 Skrevet 17. april 2024 KallePils skrev (11 minutter siden): Start ved å bli en kvinne som "er kjærlighet, intimitet og forplantning verdig". Hvis menn som når opp til kravene dine har krav du ikke når opp til, da er det du som er problemet. I motsatt fall ville du ikke stilt et slikt spørsmål. Sååå…? 😄 Jeg har vært denne kvinnen da jeg var 19. Jomfruelig, dannet, huslig, omtenksom, feminin og ærlig. Ble dette satt pris på av mennene? Nope. De så sitt snitt i å utnytte meg. Derfor er jeg ikke like "picture perfect" lenger i en alder av 40. Ikke at mannen bryr seg om at jeg ikke er perfekt. Jeg har en god mann. Jeg hadde en dårlig mann før, men ham forlot jeg. Han er nå på dame nummer 3 som forlater ham. Jeg har vært gift i 12 år med min mann. Anonymkode: e0acf...d34 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #31 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ja, værsågod og kos deg med de "spennende og sjarmerende" mennene du. Realitysjekken kommer ofte noe senere, kanskje ikke før du står på døren til krisesenteret..... full av blåmerker med en unge på ene armen og bagen i den andre. Anonymkode: cb4f0...4f5 Ja, for man kan ikke være spennende uten å slå? Dere kjedelige menn uten hobbyer eller interesser må slutte, altså. Jeg har en spennende mann. Han er med på dansekurs, han leser bøker, interesserer seg for historie og politikk, har god humor og er lett på foten. Hvorfor tror du at slike menn er voldelige? Anonymkode: e0acf...d34
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #32 Skrevet 17. april 2024 Trolltunge skrev (21 timer siden): Som en tommelfingerregel kan man se mye på deres familieforhold. Kvalitetsmenn er ofte et produkt av familier med gode kvaliteter. Da mener jeg ikke penger, men holdninger og verdier. Så finnes det unntak, i begge retninger, men menn som allerede i utgangspunktet vet hva det å være god ektemann og far innebærer har oftest lært det av gode forbilder. Dette er godt tenkt, synes jeg. Når jeg tenker over det tror jeg at det stemmer. Jeg har ikke kjent så mange menn, men de beste forholdene har vært med den mannen som har en mor og far som er omsorgsfull, tilstede, og greier å utttrykke følelser på normalt vis. De forholdene som har vært vanskelige, der har "svigers" vært vanskelige også. Synes ikke det handler bare om mennene, men også hva slags mor mannen har da. For min eks er dønn lik sin mor, ihvertfall, men dessverre ikke like involvert i barnet sitt som de er i sine barnebarn. Men han har samme emosjonelle "blokkeringen" og kjøligheten som hans mor har. Og det vondeste forholdet jeg har hatt er nok med en mann som har bipolar mor og psykisk syk / paranoid far. Denne mannen er jo et godt menneske i utgangspunktet, men knyttet seg aldri skikkelig til sin mor og far og fikk ikke utviklet seg emosjonelt på trygge måter med andre pga det. Ellers kan det jo også være arvelige psykiske sykdommer inne i bildet. Anonymkode: 12593...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #33 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, for man kan ikke være spennende uten å slå? Dere kjedelige menn uten hobbyer eller interesser må slutte, altså. Jeg har en spennende mann. Han er med på dansekurs, han leser bøker, interesserer seg for historie og politikk, har god humor og er lett på foten. Hvorfor tror du at slike menn er voldelige? Anonymkode: e0acf...d34 Har jeg ikke påstått, men når du overdriver sånn så får du et "overdrevet" svar tilbake. Anonymkode: cb4f0...4f5
Trolltunge Skrevet 17. april 2024 #34 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er godt tenkt, synes jeg. Når jeg tenker over det tror jeg at det stemmer. Jeg har ikke kjent så mange menn, men de beste forholdene har vært med den mannen som har en mor og far som er omsorgsfull, tilstede, og greier å utttrykke følelser på normalt vis. De forholdene som har vært vanskelige, der har "svigers" vært vanskelige også. Synes ikke det handler bare om mennene, men også hva slags mor mannen har da. For min eks er dønn lik sin mor, ihvertfall, men dessverre ikke like involvert i barnet sitt som de er i sine barnebarn. Men han har samme emosjonelle "blokkeringen" og kjøligheten som hans mor har. Og det vondeste forholdet jeg har hatt er nok med en mann som har bipolar mor og psykisk syk / paranoid far. Denne mannen er jo et godt menneske i utgangspunktet, men knyttet seg aldri skikkelig til sin mor og far og fikk ikke utviklet seg emosjonelt på trygge måter med andre pga det. Ellers kan det jo også være arvelige psykiske sykdommer inne i bildet. Anonymkode: 12593...9e5 Mulig du har rett i at forholdet til mor, eller i det minste ha en bra forelder, betyr mye. Min egen mann hadde absolutt ikke et godt forbilde i far, og måtte derfor lære seg hva som må til for å være en god ektemann og far, men han har i det minste en veldig god mor og et nært og godt forhold til henne, så han hadde noe grunnleggende forståelse for hva som kreves for å ivareta nære og kjære tross dårlig far. Forskjellen mellom ham og for eksempel min fetter som også hadde godt forbilde i sin far var at mens min fetter dermed hadde lært av far hva en god partner og far er, det kom som naturlig lærdom av et godt forbilde, så var dette noe min mann måtte lære seg da han ble partner og far, mye som "jeg skal ikke være som min far", og det har vært mye mer en prosess med å måtte lære det min fetter fikk gratis. Bare forsto gjennom erfaring med hvordan hans far var en god far. Å ha en god mor ga likevel også min mann en trygghet og relativt god forståelse for hva en god relasjon krever, og trygghet nok til å ikke være fullstendig relasjonsskadet. Han har jo fått kjærlighet, forståelse og trygghet av sin mor. Partner- og farsrollen måtte han likevel lære gjennom en mer krevende prosess enn det at min fetter bare kunne "kopier " sin far,og hadde fått den lærdommen inn naturlig gjennom oppvekst ved å ha en god far, som også var en god partner for hans mor. Det sier seg nesten selv at folk som ikke har vokst opp med gode forbilder ikke like naturlig skjønner hva det å være god partner og forelder krever av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #35 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, for man kan ikke være spennende uten å slå? Dere kjedelige menn uten hobbyer eller interesser må slutte, altså. Jeg har en spennende mann. Han er med på dansekurs, han leser bøker, interesserer seg for historie og politikk, har god humor og er lett på foten. Hvorfor tror du at slike menn er voldelige? Anonymkode: e0acf...d34 Han høres helt normal ut? Anonymkode: 6f8b7...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #36 Skrevet 17. april 2024 Jeg har kun hatt kjærester jeg ser på som kvalitetsmenn. De er alle snille menn som tar hensyn til kjæresten sin og hennes følelser. De bryr seg. De gir av seg selv. De er varme, og tør å være sårbare. De vet at de er halvparten av forholdet. De setter pris på en god samtale og tid brukt sammen. Gode diskusjoner om vitenskap og politikk, mye latter og humor. Jeg har aldri vært redd for dem. Aldri gått på eggeskall rundt dem. Aldri følt at jeg måtte leve opp til spesielle forventninger for at de skulle "gidde" å være sammen med med meg. De har aldri truet meg med noe, verken implisitt eller eksplisitt. De har akseptert meg som jeg er, og støttet meg når jeg har hatt det tøft, på samme måte som jeg har støttet dem. Det å være med dem har vært det tryggeste i hele verden, og jeg er heldigvis gift med en av disse den dag i dag. Anonymkode: f5631...c8a 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #37 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han høres helt normal ut? Anonymkode: 6f8b7...1c9 Han er mye mer spennende enn eksene, som hadde interesser i campingvogn, harryhandel, Netflix og øl. Og som ikke har lest en eneste bok siden videregående. Teater var LOL. Anonymkode: e0acf...d34 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #38 Skrevet 17. april 2024 «Kvalitetsmenn og dårlige menn»? Er ikke det objektifisering av det annet kjønn? Det kan vi ikke ha noe av… Anonymkode: f43ab...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #39 Skrevet 17. april 2024 Jeg har mener at menn med ca jevnaldrende søstre de har respekt for og kjærlighet til som regel er gode menn. Samme gjelder menn som har mødre de respekterer fordi de er kloke og selvhjulpne i livet. En god mann kommer gjerne fra en familie med nærkontakt med sterke kvinner + høy grad av likestilling. Anonymkode: 8be7c...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #40 Skrevet 18. april 2024 Kvalitetsmenn er nok allerede opptatt. Og om de er utro eller skiller seg er de ikke lenger kvalitetsmenn :) Anonymkode: 80131...8af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå