Gå til innhold

Kvalitetsmenn og dårlige menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser ofte her at det finnes kvalitetsmenn, og at andre menn er dårlige, og bør unngås. Dette blir ofte presentert ganske selvfølgelig og det ser ut til å være en slags enighet på emnet, men jeg er litt usikker, hvordan skiller man disse? Hvordan lære å identifisere de menn som er kjærlighet, intimitet og forplantning verdige, kontra de som fortjener å leve ut sine liv i ensomhet og isolasjon..? 

Anonymkode: 698a0...ef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skiller du kvalitetskvinner og dårlige kvinner? Hvor langt er ett tau?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Hvordan skiller du kvalitetskvinner og dårlige kvinner? Hvor langt er ett tau?

Et tau er mellom 2 og 100 meter. Noe kortere er en tamp og noe lenger blir en line.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes er verktøy for det: sosiale antenner.

Det er bare noen få som har det og de fikk dem fra fødselen. Resten er rablende idioter med god forplantningsevne. Det blir bare fler og fler av dem. 

Så den gode nyheten er at du sannsynligvis får sex i hvert fall. 👍

Anonymkode: 9b335...5ad

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Leser ofte her at det finnes kvalitetsmenn, og at andre menn er dårlige, og bør unngås. Dette blir ofte presentert ganske selvfølgelig og det ser ut til å være en slags enighet på emnet, men jeg er litt usikker, hvordan skiller man disse? Hvordan lære å identifisere de menn som er kjærlighet, intimitet og forplantning verdige, kontra de som fortjener å leve ut sine liv i ensomhet og isolasjon..? 

Jeg synes det er et godt spørsmål og mener at spesielt kvinner sliter med dette (men også en god del menn) 

Kvinner blander ofte hva de føler for noen og hvordan vedkommende får de til å føle. Forskjellen er at det du føler for noen kan være stormende forelskelse, lyst, nærmest ren ekstase og kjærlighet. Men det de får deg til å føle, er sorg, usikkerhet, frustrasjon, depresjon.

Mitt mantra er at du må dømme noen etter deres handlinger, ikke ord. Det hjelper lite å beklage utroskap med gråt og tårer om du er utro igjen. Det hjelper lite å godsnakke om du konstant bryter avtaler. Om en prioriterer vekk den man hevder man setter høyest av alle, osv.

Jeg tror kvinner tolererer mye piss fordi vi generelt har lavere selvtillit enn menn, vi er omsorgspersoner med «for mye» empati, så mye at vi kanskje sympatiserer mer med den som skader oss, enn oss selv (vi undertrykker våre egne følelser og sorg)

Og: har man som kvinne erfaring med menn som har dårlig kvinnesyn så aksepterer man dårlig behandling fordi man tror at «slik er typisk for alle menn» (når det i realiteten kun er noen få)

På den andre siden tror jeg genuint at kvinner som har blitt behandlet veldig bra av fedre, brødre, barndomsvenner; identifiserer fortere menn som behandler dem dårlig, fordi det bryter med forventningen deres. De reagerer sterkere på dårlig behandling enn noen som har blitt eksponert for det gjennom hele livet (og dermed har bygget opp en slags aksept for det) 

Når jeg sier «behandler bra» så betyr det ikke at de behandles som porselensdukker, det betyr at de behandles slik  «normale» menn også behandler hverandre: med respekt, forsgåelse, lytter osv.

Det innebærer også at en god mann vil gjøre feil, slik alle gjør. Dermed er det ikke sånn at en som gjør en feil en gang aldri skal tilgis (inkluderer faktisk utroskap når jeg skriver dette) - spørsmålet er hva gjør de når de har feilet, og lærer de av feilen? Hvis ja: så kan det være lønnsomt å velge å tilgi ham, fordi han vil ikke gjøre samme feil igjen (enten mot deg eller en ny kjæreste) 

En «god» mann er ikke feilfri, men han er hengiven, empatisk, han er villig til å jobbe med seg selv og han samarbeider. Han gjentar ikke samme feil utallige ganger om han ser at feilen er til skade for den han er glad i (med mindre han er syk av noe slag) 

ENKELT SAGT:

En god mann gjør at du har lite problemer og bekymringer i livet grunnet mannen sin adferd, en dårlig mann har en adferd som faktisk skaper problemer og bekymringer. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er et godt spørsmål og mener at spesielt kvinner sliter med dette (men også en god del menn) 

Kvinner blander ofte hva de føler for noen og hvordan vedkommende får de til å føle. Forskjellen er at det du føler for noen kan være stormende forelskelse, lyst, nærmest ren ekstase og kjærlighet. Men det de får deg til å føle, er sorg, usikkerhet, frustrasjon, depresjon.

Mitt mantra er at du må dømme noen etter deres handlinger, ikke ord. Det hjelper lite å beklage utroskap med gråt og tårer om du er utro igjen. Det hjelper lite å godsnakke om du konstant bryter avtaler. Om en prioriterer vekk den man hevder man setter høyest av alle, osv.

Jeg tror kvinner tolererer mye piss fordi vi generelt har lavere selvtillit enn menn, vi er omsorgspersoner med «for mye» empati, så mye at vi kanskje sympatiserer mer med den som skader oss, enn oss selv (vi undertrykker våre egne følelser og sorg)

Og: har man som kvinne erfaring med menn som har dårlig kvinnesyn så aksepterer man dårlig behandling fordi man tror at «slik er typisk for alle menn» (når det i realiteten kun er noen få)

På den andre siden tror jeg genuint at kvinner som har blitt behandlet veldig bra av fedre, brødre, barndomsvenner; identifiserer fortere menn som behandler dem dårlig, fordi det bryter med forventningen deres. De reagerer sterkere på dårlig behandling enn noen som har blitt eksponert for det gjennom hele livet (og dermed har bygget opp en slags aksept for det) 

Når jeg sier «behandler bra» så betyr det ikke at de behandles som porselensdukker, det betyr at de behandles slik  «normale» menn også behandler hverandre: med respekt, forsgåelse, lytter osv.

Det innebærer også at en god mann vil gjøre feil, slik alle gjør. Dermed er det ikke sånn at en som gjør en feil en gang aldri skal tilgis (inkluderer faktisk utroskap når jeg skriver dette) - spørsmålet er hva gjør de når de har feilet, og lærer de av feilen? Hvis ja: så kan det være lønnsomt å velge å tilgi ham, fordi han vil ikke gjøre samme feil igjen (enten mot deg eller en ny kjæreste) 

En «god» mann er ikke feilfri, men han er hengiven, empatisk, han er villig til å jobbe med seg selv og han samarbeider. Han gjentar ikke samme feil utallige ganger om han ser at feilen er til skade for den han er glad i (med mindre han er syk av noe slag) 

ENKELT SAGT:

En god mann gjør at du har lite problemer og bekymringer i livet grunnet mannen sin adferd, en dårlig mann har en adferd som faktisk skaper problemer og bekymringer. 

Enig i det. Det at man har gode mannlige personer i oppveksten betyr så mye. Det de gode mennene må gjøre, er først og fremst å vise at de har trua på at jentene og døtrene kan gjøre alt de vil i livet, altså først og fremst heie på likestilling og like muligheter.

Anonymkode: 8be7c...5ad

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Virkeligheten er ikke en Hollywoodfilm eller eventyr hvor folk enten er good-guys eller bad-guys.

Menn som omtales som slemme i denne sammenhengen har stort sett ikke gjort mer enn å avvise eller ikke være tiltrukket av ei dame. Som da innbiller seg at mannen er slem, hvordan kan det ellers tenkes at sex er alt hun kan få liksom...

Anonymkode: 94f00...613

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så vanskelig. Du kan gjøre en fin grovsortering med å  sorterer bort de som bruker narkotika,  har sittet i fengsel, ikke har jobb eller har en diagnose og/eller et usunt forhold til religion. 

Anonymkode: 35b39...b55

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke så vanskelig. Du kan gjøre en fin grovsortering med å  sorterer bort de som bruker narkotika,  har sittet i fengsel, ikke har jobb eller har en diagnose og/eller et usunt forhold til religion. 

Anonymkode: 35b39...b55

Så bare følelsesløse a4-menn, som aldri har gjort noe galt, uten noen tilknytning til det overnaturlige, som aldri har vært utenfor sitt eget ego, og som stort sett bare har gått på arbeid og kommet hjem hele sitt voksne liv, på deg? Høres spennende ut

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvalitetsmenn er de som tar vare på seg selv, lager mat, har venner og interesser og lever det livet han vil leve. Han er ikke desperat etter kjæreste (mamma), men åpen for en livspartner. Jeg er ikke interessert i å «fikse» noen. 

Anonymkode: c6023...f15

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Virkeligheten er ikke en Hollywoodfilm eller eventyr hvor folk enten er good-guys eller bad-guys.

Menn som omtales som slemme i denne sammenhengen har stort sett ikke gjort mer enn å avvise eller ikke være tiltrukket av ei dame. Som da innbiller seg at mannen er slem, hvordan kan det ellers tenkes at sex er alt hun kan få liksom...

Anonymkode: 94f00...613

En mann som ligger med kvinner som har følelser for han er et rasshøl og ikke på noen måte en bra mann. Han vet jo at det er stygt gjort å bruke henne som gratis-hore mens han leter etter noen andre. Bra menn har ikke sex med kvinner de ser ned på å ikke ser som bra nok for forhold. 

Anonymkode: ca6db...b87

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (44 minutter siden):

En

Raven.Writingdesk skrev (44 minutter siden):

ENKELT SAGT:

god mann gjør at du har lite problemer og bekymringer i livet grunnet mannen sin adferd, en dårlig mann har en adferd som faktisk skaper problemer og bekymringer. 

Fy flate du skriver som en gudinne!

Helt enig.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En mann med ørten ekskjærester med påståtte eller reelle psykiatriske diagnoser er...lite tillitsvekkende.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvalitetsmenn vil ha kvalitetskvinner, og kvalitetskvinner vil ha kvalitetsmenn. Her på KG er det visst bare kvalitetsdamer, og menn som prøver å si noe annet… ja de er i alle fall ikke kvalitetsmenn.

Jeg vet ikke jeg, men det er vel godt å få lirt av seg litt i ny og ne, og få støtte fra andre i samme kjipe båt

Anonymkode: d15de...3ba

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bra menn har ikke sex med kvinner de ser ned på å ikke ser som bra nok for forhold. 

Tja. Hvis det er en felles forståelse for hva dette er og ikke er så må det da være greit. Hvis en mindre attraktiv dame kan tenke seg en het natt med en superkjekkas som ikke vil ta i henne med ildtang utenfor soverommet så er vel det greit?

Å lyve og føre bak lyset for å få seg no er derimot ikke greit.

Anonymkode: f43ab...f2b

Skrevet

Som en tommelfingerregel kan man se mye på deres familieforhold. Kvalitetsmenn er ofte et produkt av familier med gode kvaliteter. Da mener jeg ikke penger, men holdninger og verdier.

Så finnes det unntak, i begge retninger, men menn som allerede i utgangspunktet vet hva det å være god ektemann og far innebærer har oftest lært det av gode forbilder. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

En mann som ligger med kvinner som har følelser for han er et rasshøl og ikke på noen måte en bra mann. Han vet jo at det er stygt gjort å bruke henne som gratis-hore mens han leter etter noen andre. Bra menn har ikke sex med kvinner de ser ned på å ikke ser som bra nok for forhold. 

Og dette bestemmer du?

Anonymkode: 43b70...6a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og dette bestemmer du?

Anonymkode: 43b70...6a4

Det trenger jeg ikke fordi det sier seg selv. Det er ikke som at menn generelt ligger med kvinner de ikke har følelser for. Det er en liten gruppe menn som gjør det. Rasshølene. De aller fleste menn kan bedre og handler bedre. Heldigvis..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i det. Det at man har gode mannlige personer i oppveksten betyr så mye. Det de gode mennene må gjøre, er først og fremst å vise at de har trua på at jentene og døtrene kan gjøre alt de vil i livet, altså først og fremst heie på likestilling og like muligheter.

Jeg er så utrolig enig i dette.

Nære Destruktive forhold med menn kan dessverre medføre at kvinner får unormalt høy empati og toleranse for «drittsekk oppførsel», og de blir selvutslettende. 

Fravær av mannsrelasjoner i barndom, ungdom/tidlig liv, tror jeg skaper et fremmedgjort forhold til menn. Dette blir ofte kvinner som er særdeles mistenkelig og kritiske mot menn. «Alienized». 

unge jenter/kvinner som vokser opp med gode mannsfigurer rundt seg innebærer at kvinner utvikler sunne forhold til menn. 

Når jeg leser innlegg fra kvinner som kun mistenker og kritiserer menn, tenker jeg at de på sin side kanskje har underutviklet empati med menn, av mangel på gode relasjoner. De forstår ikke at menn er bade like sårbare og feilbare som kvinner, og ikke minst: like forskjellig seg imellom som oss. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden):

Jeg er så utrolig enig i dette.

Nære Destruktive forhold med menn kan dessverre medføre at kvinner får unormalt høy empati og toleranse for «drittsekk oppførsel», og de blir selvutslettende. 

Fravær av mannsrelasjoner i barndom, ungdom/tidlig liv, tror jeg skaper et fremmedgjort forhold til menn. Dette blir ofte kvinner som er særdeles mistenkelig og kritiske mot menn. «Alienized». 

unge jenter/kvinner som vokser opp med gode mannsfigurer rundt seg innebærer at kvinner utvikler sunne forhold til menn. 

Når jeg leser innlegg fra kvinner som kun mistenker og kritiserer menn, tenker jeg at de på sin side kanskje har underutviklet empati med menn, av mangel på gode relasjoner. De forstår ikke at menn er bade like sårbare og feilbare som kvinner, og ikke minst: like forskjellig seg imellom som oss. 

Dette har jeg også merket. Damer som har brødre og god farsfigur har ofte et bedre forhold og syn på menn. Tror det er mange alenebarn eller damer uten brødre her på KG fordi det er så mange som misliker menn her eller snakker stygt om menn..

Anonymkode: 279f1...2ac

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...