Gå til innhold

Plutselig hjertebank helt oppi halsen, og en følelse av å svime av, eller noe? Veldig rart og ekkelt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står og lager middag, er alene hjemme, da dette plutselig kom helt ut av det blå. Jeg skrudde av platene fordi jeg trodde jeg skulle besvime eller dø..🙈😳 Det varte ikke lenge, men kjenner fremdeles noe av det. Er helt iskald i hodet, svimmel, dunker i brystet og føler meg litt rar i kropp og hode.

Noen som aner hva dette kan være?

Anonymkode: 664ca...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Panikkanfall? 

Anonymkode: 537c6...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg står og lager middag, er alene hjemme, da dette plutselig kom helt ut av det blå. Jeg skrudde av platene fordi jeg trodde jeg skulle besvime eller dø..🙈😳 Det varte ikke lenge, men kjenner fremdeles noe av det. Er helt iskald i hodet, svimmel, dunker i brystet og føler meg litt rar i kropp og hode.

Noen som aner hva dette kan være?

Anonymkode: 664ca...1d1

Blodtrykks fall

 

Anonymkode: a5a6f...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg er godt kjent med angstanfall og den slags, dette var noe helt annet.. 

Blodtrykksfall kjennes også annerledes ut.

 

Anonymkode: 664ca...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. Jeg er godt kjent med angstanfall og den slags, dette var noe helt annet.. 

Blodtrykksfall kjennes også annerledes ut.

 

Anonymkode: 664ca...1d1

En rytmeforstyrrelse på hjertet Atrieflimmer?

Endret av AlternativX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? 

I passende alder for hjerteinfarkt?

Anonymkode: 4ce5c...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Jeg er godt kjent med angstanfall og den slags, dette var noe helt annet.. 

Blodtrykksfall kjennes også annerledes ut.

 

Anonymkode: 664ca...1d1

Mine panikkanfall forandrer seg fra gang til gang. 

Anonymkode: 537c6...491

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder? Krystallsyke? Overgangsalder?

Anonymkode: 76bba...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg er 44 år, jeg har vært i tidlig overgangsalder, jeg går på blodtrykksmedisin, jeg har ulcerøs kolitt, samt at jeg har slitt endel år med psyken og har diagnosene cptsd, generell angst og adhd. I tillegg til dette har jeg smerteproblematikk og skal på smerteklinikken denne mnd. 

Jeg har altså endel "greier", jeg kjenner kroppen min ganske godt, så dette gjorde meg litt bekymret. Jeg har høy terskelen for å kontakte lege, det sitter svært langt inne, derfor spurte jeg her.. Iflg klokken så var ikke pulsen veldig høy, ikke høyere enn normalt, ikke at jeg følger den slavisk da.

Det har roet seg, men føler jeg kjenner det dunke i bryst og hals, men nå kan det også være angsten som gjør det.

Anonymkode: 664ca...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ett blodtrykksfall. Opplever du det flere ganger så kan det være en ide å tracke pulsen din når du står stille oppreist. Kan være ortostisk i toleranse evt POTs. Dvs unormal høy pulsøkning når en står da blodårene ikke pumper blod tilbake fea bena tilstrekkelig,  ved POTs går ikke pulsen skikkelig ned før man legger seg flatt.  

Anonymkode: 44b5a...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det høres ut som angst. At du har opplevd angst på en annen måte før utelukker ikke at det var angst denne gangen. Angstsymptomer har det med å endre seg!

Anonymkode: 43ba2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...