Gå til innhold

Hvor mye legger du deg opp i skolehverdagen til barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer på barneskole, og trives med å jobbe med det. Flotte barn, givende yrke, vi har utfordringer med diagnoser, vikarmangel og alt som alle andre, men jeg vurderer å slutte. Hvorfor? Jo, foreldre. De ringer og tekster for ALT.

Maximillian Chrisander følte seg ikke sett i dag, Mohammad har ikke lyst til å sitte ved siden av Frida fordi hun blikket ham, Knut hadde hatt hånden oppe heeele timen men ikke fått hjelp,leksene er for lette/vanskelige/fraværende, Philosophia hadde blitt tvunget med på tur og de nye hvite skoene så ikke ut etterpå. Mariell reagerer på at Dexter aldri får kjeft.

Dette er litt flåsete eksempler,men det er dem jeg blir sliten av. Alvorlige ting som utenforskap og mobbing  er noe helt annet. Det er det viktig å få beskjed om. Men dette er reellt for hva foreldre kan finne på å klage på, basert på hva barna forteller, og som slukes rått. Barna skal lære å fungere i et samfunn, men noen foreldre gjør det så vanskelig! Her- hvor ingen vet hvem dere er, kan dere som gjør dette si litt om hvorfor? 

Anonymkode: 7ccad...6f5

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er lærer på barneskole, og trives med å jobbe med det. Flotte barn, givende yrke, vi har utfordringer med diagnoser, vikarmangel og alt som alle andre, men jeg vurderer å slutte. Hvorfor? Jo, foreldre. De ringer og tekster for ALT.

Maximillian Chrisander følte seg ikke sett i dag, Mohammad har ikke lyst til å sitte ved siden av Frida fordi hun blikket ham, Knut hadde hatt hånden oppe heeele timen men ikke fått hjelp,leksene er for lette/vanskelige/fraværende, Philosophia hadde blitt tvunget med på tur og de nye hvite skoene så ikke ut etterpå. Mariell reagerer på at Dexter aldri får kjeft.

Dette er litt flåsete eksempler,men det er dem jeg blir sliten av. Alvorlige ting som utenforskap og mobbing  er noe helt annet. Det er det viktig å få beskjed om. Men dette er reellt for hva foreldre kan finne på å klage på, basert på hva barna forteller, og som slukes rått. Barna skal lære å fungere i et samfunn, men noen foreldre gjør det så vanskelig! Her- hvor ingen vet hvem dere er, kan dere som gjør dette si litt om hvorfor? 

Anonymkode: 7ccad...6f5

Så lite som mulig. Blander meg kun hvis jeg mener at skolen har gjort slett faglig jobb (for eksempel, at barnet igjen kommer hjem med lekser der han må høre på en video fra YouTube som eneste undervisning/forklaring av læringsstoffet), hvis barnet opplever vold og mobbing og lignende. Jeg holder meg langt unna oversosialkåte FAU hos oss, og gjør det som står på dugnadslista, verken mer eller mindre. Har kontakt med lærere hvis det er noe spesielt (barnet må ha fri i forbindelse med nasjonalt stevne, barnet er sykt osv). Ellers lar jeg dem være i fred og gjøre jobben sin.

Anonymkode: 3e46b...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en forferdelig vanskelig balansegang. Skolen ønsker et godt samarbeid mellom skole og hjem, for å sikre god trivsel og godt læringsmiljø for alle. Skolen forventer også at foreldrene engasjerer seg i barnas skolehverdag, følger med på hva som skal foregå fremover osv. Og sier at mobbing må taes tak i tidlig for å unngå at det eskalerer.

Så når mor til Knut gir beskjed om at han ikke fikk hjelp i timen, så er det kanskje på bakgrunn av at Knut mistrives på skolen, blir ignorert stadig vekk (de som roper høyest får oppmeksomhet, men de stille blir glemt), får ikke den faglige støtten han trenger fra læreren og er i ferd med å falle langt bak de andre i faget. Kanskje har Knut luftet dette hjemme mange ganger uten at mor har gjort noe med det, men akkurat denne gangen brast Knut i krampegråt da han kom hjem og sier at han ikke vil gå på skolen mer. Da får mor endelig nok og tar affære og gir beskjed til lærer.

Anonymkode: 5f4e8...0ac

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Maximillian Chrisander følte seg ikke sett i dag, Mohammad har ikke lyst til å sitte ved siden av Frida fordi hun blikket ham, Knut hadde hatt hånden oppe heeele timen men ikke fått hjelp,leksene er for lette/vanskelige/fraværende, Philosophia hadde blitt tvunget med på tur og de nye hvite skoene så ikke ut etterpå. Mariell reagerer på at Dexter aldri får kjeft.

Dette er litt flåsete eksempler,men det er dem jeg blir sliten av. Alvorlige ting som utenforskap og mobbing  er noe helt annet. Det er det viktig å få beskjed om. Men dette er reellt for hva foreldre kan finne på å klage på, basert på hva barna forteller, og som slukes rått. Barna skal lære å fungere i et samfunn, men noen foreldre gjør det så vanskelig! Her- hvor ingen vet hvem dere er, kan dere som gjør dette si litt om hvorfor? 

Anonymkode: 7ccad...6f5

Det er mange rare opplevelser fra skolen som det blir fortalt om. Men ikke noe som jeg kontakter skolen for. Mitt barn får vite at ja, der er mange rare folk der ute, sånn er det bare. Hun vil treffe slike folk gjennom hele livet sitt. Som oftest er det beste å ignorere. Om noen angriper mitt barn, har hun lov til å forsvare seg selv.

Jeg har på foreldresamtale sagt at det er for lite og for lette lekser. Barnet mitt er faglig sterk og har lite faglige utfordringer. Vi snakker mye om det som skjer på skolen, både sosialt og faglig.

Jeg har kontakta skolen når de har gått mot sine egne prinsipper, når de har gitt personopplysninger om barnet til uvedkommede (utenfor skolen!!!) og når de har straffet barnet pga sykdom.

Anonymkode: e3669...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blandet meg en gang og det er eldste som går i syvende. Alle ungene henger etter i matten fordi de har en mattelærer som ikke klarer å lære bort. Sier til ungene at hvis de ikke forstår det nå så vil de aldri det. Dette har visst holdt siden fjerdeklasse. 

Vi fant ut av det da flere og flere venner av barnet mitt sa det samme og opplevde å ikke få hjelp. Snakket med alle foreldrene å det gjaldt for hele trinnet den læren har. 

Vi som trudde at barnt bare slet litt, men lærte en del hjemme. Trudde barna overdrev og tok de desverre ikke alvorlig når de prøvde å si i fra. Så her ble det rektor, møter og sendte klager videre. Læren fikk sparken rettfør jul. 

 

Anonymkode: 229a2...9ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at du har satt eksemplene på spissen, men hvis de har noe som helst liten sannhet i seg (noe du også sier at de har) så synes jeg likevel det var litt merkelige eksempler på det du mener er unødvendig kontakt mellom foreldre og skolen. F.eks. er blikking en velkjent mobbemetode (som naturlig nok er vanskelig å oppdage, men like fullt er reelt) så hvis Mohammed til stadighet blir blikket av Frida er det selvsagt forståelig at han ikke vil sitte ved siden av henne. Å slippe å sitte ved siden av noen som plager deg bør være en selvfølge og det burde strengt tatt ikke foreldrene trenge å ringe om en gang, det burde du forstå selv. Og hvis Knut opplever at han jevnlig ber om hjelp uten å få det er det også et problem som du igjen burde sett helt på egen hånd. 

Når det er sagt er jeg helt sikker på at du har rett i at en del foreldre kontakter skolen for bagateller og det er både frustrerende og tar tid fra viktigere arbeidsoppgaver. Samtidig kan det også være at det en lærer ser på som en bagatell kan være et helt reelt problem for eleven. Som forelder ser jeg enorm forskjell i hvor flinke lærere er til å se hver enkelt elev (og når man gjør det blir man også bedre til å tilpasse og sørge for at alle får det de trenger) og jeg er helt sikker på at en del av de som er mindre flinke til dette kunne skrevet et innlegg som ditt. Jeg tenker at innlegget ditt like mye reflekterer curlingforeldre som det reflekterer hvordan du er som lærer.

Hvis unødvendig kontakt med skolen er et faktisk problem kommer du sannsynligvis lenger med å ta dette opp med de aktuelle foreldrene heller enn å skrive et generelt innlegg på forum som jeg tror de færreste kjenner seg igjen i. Det finnes helt sikkert forståelsesfulle og diplomatiske måter å ta det opp på og en del foreldre kan nok ha godt av å lære seg å tenke litt over om det de opplever strengt tatt krever en telefon/melding til lærer eller om det var en engangshendelse, er noe som vil løse seg selv, kan håndteres på annet vis eller kan vente til utviklingssamtalene.

For øvrig har jeg kontaktet lærer én gang på de så langt ti årene vi har hatt opptil tre skolebarn så jeg skjønner at innlegget ikke var myntet på meg, men jeg syntes det trengte et svar likevel. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen yrkesgrupper jeg liker dårligere å kommunisere med, eller respekterer mindre, enn lærere. Spesielt i småkolen. Så jeg blander meg så lite som overhodet mulig. Stiller på obligatoriske foreldresamtaler, foreldremøter, dugnader og annet som er påkrevd. Thats it! 

Lærere har en tendens til å tro at alt hjemme hos folk handler om skolen, og det gjør det ikke her i huset. Det kunne ikke falt meg inn å søke noen form for hjelp med mitt barn hos en lærer. Lærere tror de har voksensvaret på alt, og at alt de sier er sant. Eksempler: Blir barnet mobbet? Det tror vi ikke på, vi har nemlig nulltolleranse for mobbing på denne skolen. Var det en konflinkt? Det har ingen av oss sett. Om barnet er for flink, blir de ikke sett. Om barnet er for dårlig blir de oversett. Alle rundingene skal inn i det fordømte firkanta hullet!  

Om barna har noen greier med andre barn på skolen, eller skolen sier at noen har noen greier med mitt barn tar jeg det direkte med foreldrene til de det gjelder. Ferdig snakka. 

Det er jo også ganske utrolig at en lærer sier at det kommer meldinger i alle retninger, det gjør det jammen meg andre veien også. De idiotiske appene for kommunikasjon med skolen er jo for rene spammen og regne. Hva skjedde med gode gamle lapper og meldingsbøker som hadde begrenset kontakten? Til og med på lørdager, søndager og i ferier sender lærere ut meldinger som de helt åpenbart kunne sendt på fredag eller mandag. Det er til å bli sprø av! "Vi har bestemt oss for å dra til XXX sted. Vi trenger foreldre som kan stille med kjøring." , "Vi bytter dag", "Husk ditt", "Husk datt"... 

 

Anonymkode: eb631...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen yrkesgrupper jeg liker dårligere å kommunisere med, eller respekterer mindre, enn lærere. Spesielt i småkolen. Så jeg blander meg så lite som overhodet mulig. Stiller på obligatoriske foreldresamtaler, foreldremøter, dugnader og annet som er påkrevd. Thats it! 

Lærere har en tendens til å tro at alt hjemme hos folk handler om skolen, og det gjør det ikke her i huset. Det kunne ikke falt meg inn å søke noen form for hjelp med mitt barn hos en lærer. Lærere tror de har voksensvaret på alt, og at alt de sier er sant. Eksempler: Blir barnet mobbet? Det tror vi ikke på, vi har nemlig nulltolleranse for mobbing på denne skolen. Var det en konflinkt? Det har ingen av oss sett. Om barnet er for flink, blir de ikke sett. Om barnet er for dårlig blir de oversett. Alle rundingene skal inn i det fordømte firkanta hullet!  

Om barna har noen greier med andre barn på skolen, eller skolen sier at noen har noen greier med mitt barn tar jeg det direkte med foreldrene til de det gjelder. Ferdig snakka. 

Det er jo også ganske utrolig at en lærer sier at det kommer meldinger i alle retninger, det gjør det jammen meg andre veien også. De idiotiske appene for kommunikasjon med skolen er jo for rene spammen og regne. Hva skjedde med gode gamle lapper og meldingsbøker som hadde begrenset kontakten? Til og med på lørdager, søndager og i ferier sender lærere ut meldinger som de helt åpenbart kunne sendt på fredag eller mandag. Det er til å bli sprø av! "Vi har bestemt oss for å dra til XXX sted. Vi trenger foreldre som kan stille med kjøring." , "Vi bytter dag", "Husk ditt", "Husk datt"... 

 

Anonymkode: eb631...2f3

Ojda, her var det mange fordommer. Ja, ALLE lærere er nok på denne måten.. 

Anonymkode: 974be...ced

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en gang til jeg kontakta skolen. Det var da det kom for øre om ei som sier min datter mobber, sparker og slår henne. Da fortalte jeg det til skolen og ba de følge med. Men det var i skoletiden jeg snakka med de. 

Anonymkode: e3669...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der det gjelder faglige utfordringer, f.eks om en lekse er for vanskelig etc så sender jeg en vigilo melding om at det er behov for noe mer undervisning i  gitte tema. 

Hadde det vært alvorlige ting som mobbing etc ville vi sagt fra.

 

Har hatt litt kontakt om uro i timen fordi mini bruker høreapparater 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn med diagnoser og tar kontakt med kontaktlærer hvis det er noen hun bør vite om. Ikke alt læreren får med seg. Dette skoleåret (6 trinn) har jeg ikke sent mange meldinger fordi det ikke har vært behov. Tidligere år var det mye mer pga  mobbing og episoder som skjedde som vi måtte ta tak i. 

Anonymkode: d68bf...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tatt kontakt med lærer, faktisk. Har et barn på 6.trinn og et på 3. trinn. Men ingen av barna har/har hatt problemer på skolen av noe slag utover det som man må skrive på kontoen for normalt, verken faglig eller sosialt. 

Vi er jo heldige som er i den situasjonen. Hva jeg ville gjort hvis det oppsto problemer er vanskelig å forutse.

Anonymkode: 65aef...a24

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mye kontakt med skolen og ppt pga diagnose barn. Sendte i dag kommer xxx seinere sovet dårlig/anfall, i dag har ikke alle lekser blitt gjort osv. Dette var avtalt med skolen og læree/rektor at vi skulle. Slik at hvis eks barne/ungdommen hadde sovet dårlig kunne de si til barne/ungdommen midt åå dagen at nå tar du 25 min på sanserommet å slapper av, eller de fulgte ekstra med om det kunne komme anfall.

Enkelte utenfra kunne nok tenke vi var vel mye på skolen. Men det kom jo av oppfølgingsamtaler, levering seinere, henting tillig osv

Med eldste var vi kun i forbindelse med ppt 2 ganger i året, halvårsrapport samtaler. Så var det 2 ganger vi måtte ta opp pga medelever kuttet ham med kniv som endte på legevakt for å sy, at vi så helst den eleven fikk mer tilsyn, så en slapp andre elever skulle utsettes for det samme

Anonymkode: 36e20...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Maximillian Chrisander følte seg ikke sett i dag,

Leksene er for lette/vanskelige/fraværende

 

Anonymkode: 7ccad...6f5

Lignende dette sier jeg ifra om hvis det er gjentakende hendelser. Vi har derimot Visma til kommunikasjon, så det blir ikke tatt opp på andre tidspunkt enn når læreren ønsker/åpner appen.

Jeg sender SMS hvis det er snakk om utenforskap og mobbing, og ber om en telefonsamtale. 

Ene barnet mitt har en utrolig engasjert og flott lærer, som et par ganger i måneden sender SMS på ettermiddag/kveld for å oppdatere skoledagen til barnet mitt. Sender meg et bilde eller to av barnet, og forteller litt om dagen. Det er utrolig koselig, aldri har jeg vært borti en så fantastisk lærer. Læreren ringer også om jeg sender noe på Visma (f.eks om leksene er for vanskelige/lette) for å følge opp. Det er selvfølgelig mange grunner til at denne læreren er fantastisk, ikke bare dette.
Jeg sier det hver gang jeg treffer læreren at vedkommende er den beste læreren jeg noen gang har vært borti, og at jeg setter utrolig pris på vedkommende.
Har barnet hatt en fin dag på skolen grunnet læreren, så kan jeg sende SMS i ny og ne, og fortelle at barnet mitt har hatt en så god dag pga vedkommende. Jeg er bare så utrolig fornøyd med den læreren. Jeg håper vedkommende setter pris på at jeg sender sånt, og ikke anser det som masete. Jeg sender aldri SMS etter kl 15.30, da jeg tenker vedkommende fremdeles er på jobb.

Anonymkode: 457bc...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er lærer på barneskole, og trives med å jobbe med det. Flotte barn, givende yrke, vi har utfordringer med diagnoser, vikarmangel og alt som alle andre, men jeg vurderer å slutte. Hvorfor? Jo, foreldre. De ringer og tekster for ALT.

Maximillian Chrisander følte seg ikke sett i dag, Mohammad har ikke lyst til å sitte ved siden av Frida fordi hun blikket ham, Knut hadde hatt hånden oppe heeele timen men ikke fått hjelp,leksene er for lette/vanskelige/fraværende, Philosophia hadde blitt tvunget med på tur og de nye hvite skoene så ikke ut etterpå. Mariell reagerer på at Dexter aldri får kjeft.

Dette er litt flåsete eksempler,men det er dem jeg blir sliten av. Alvorlige ting som utenforskap og mobbing  er noe helt annet. Det er det viktig å få beskjed om. Men dette er reellt for hva foreldre kan finne på å klage på, basert på hva barna forteller, og som slukes rått. Barna skal lære å fungere i et samfunn, men noen foreldre gjør det så vanskelig! Her- hvor ingen vet hvem dere er, kan dere som gjør dette si litt om hvorfor? 

Anonymkode: 7ccad...6f5

Legger meg ikke opp i skolehverdagen til barnet mitt i det hele. Skolen gjør en fantastisk jobb og det er et super bra hjem-skole samarbeid. Men kunne ikke falt meg inn å blande meg inn i skolehverdagen til barna. 

Anonymkode: 4bd12...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt kontakt med skolen/lærer, men møter opp på foreldremøter, utviklingssamtaler etc. Jeg ville heller ikke tatt kontakt dersom barna hadde enkelte dårlige sosiale opplevelser på skolen. 

Anonymkode: 194b1...f4c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver å ruste eget barn til å håndtere utfordringer og motgang. Mye god sosial læring i å øve på å samarbeide, være respektfull mot medelever man ikke liker, og ta ansvar for seg selv, uavhengig av hva andre gjør. Snakker mye om hvilke muligheter hen selv har til å løse vanskeligheter, kommunisere og balansere det å være rause mot andre med å sette grenser for seg selv. Har barnet hatt en dårlig opplevelse på skolen får hen støtte, før vi ser vi på muligheten for å lære og handle annerledes. Normaliserer at noen ganger skjer det kjipe ting, men verden går videre. Ingen grunn til å settr seg i offerrolle, eller sette himmel og jord i bevegelse for å tilrettelegge for småting. Har ikke et barn med sosiale eller faglige utfordringer, hadde selvsagt involvert skolen dersom det gjaldt grunnleggende trivsel, eller vedvarende utfordringer vi ikke kan løse på hjemmebane. 

Anonymkode: 6ead8...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke sende melding fordi jeg synes det er vanskelig å vite hva som er viktig nok. Søsteren min sluttet som lærer pga masete foreldre som ringte henne på kveld og hun klarte ikke sette grenser. Jeg tenker at noen nyutdannede lærere legger litt opp til det selv også. Kontaktlæreren datteren min har nå, er sånn veldig "bare å ringe og meldes hvis det er noe"-type. Og  da tenker jeg at han sikkert får plenty av meldinger fra andre foreldre, og at han faktisk ikke har tid til å håndtere alt hvis alle sender melding hver uke. Og at han sikkert blir utbrent om noen år.

Er noe utestenging på gang og jeg har så klart tatt det opp med foreldrene til de det gjelder. Skulle gjerne ha nevnt det for lærer også for å få greie på om dette er noe de legger merke til på skolen. Men vil ikke være plagsom. Så høy terskel for kontakt ja. 

Anonymkode: ff22c...113

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2024 at 11:04 AM, Arkana said:

Jeg skjønner jo at du har satt eksemplene på spissen, men hvis de har noe som helst liten sannhet i seg (noe du også sier at de har) så synes jeg likevel det var litt merkelige eksempler på det du mener er unødvendig kontakt mellom foreldre og skolen. F.eks. er blikking en velkjent mobbemetode (som naturlig nok er vanskelig å oppdage, men like fullt er reelt) så hvis Mohammed til stadighet blir blikket av Frida er det selvsagt forståelig at han ikke vil sitte ved siden av henne. Å slippe å sitte ved siden av noen som plager deg bør være en selvfølge og det burde strengt tatt ikke foreldrene trenge å ringe om en gang, det burde du forstå selv. Og hvis Knut opplever at han jevnlig ber om hjelp uten å få det er det også et problem som du igjen burde sett helt på egen hånd. 

Når det er sagt er jeg helt sikker på at du har rett i at en del foreldre kontakter skolen for bagateller og det er både frustrerende og tar tid fra viktigere arbeidsoppgaver. Samtidig kan det også være at det en lærer ser på som en bagatell kan være et helt reelt problem for eleven. Som forelder ser jeg enorm forskjell i hvor flinke lærere er til å se hver enkelt elev (og når man gjør det blir man også bedre til å tilpasse og sørge for at alle får det de trenger) og jeg er helt sikker på at en deSom forelder ser jeg enorm forskjell i hvor flinke lærere er til å se hver enkelt elev (og når man gjør det blir man også bedre til å tilpasse og sørge for at alle får det de trenger) og jeg er helt sikker på at en del av de som er mindre flinke til dette kunne skrevet et innlegg som ditt. Jeg tenker at innlegget ditt like mye reflekterer curlingforeldre som det reflekterer hvordan du er som lærer.l av de som er mindre flinke til dette kunne skrevet et innlegg som ditt. Jeg tenker at innlegget ditt like mye reflekterer curlingforeldre som det reflekterer hvordan du er som lærer.

Hvis unødvendig kontakt med skolen er et faktisk problem kommer du sannsynligvis lenger med å ta dette opp med de aktuelle foreldrene heller enn å skrive et generelt innlegg på forum som jeg tror de færreste kjenner seg igjen i. Det finnes helt sikkert forståelsesfulle og diplomatiske måter å ta det opp på og en del foreldre kan nok ha godt av å lære seg å tenke litt over om det de opplever strengt tatt krever en telefon/melding til lærer eller om det var en engangshendelse, er noe som vil løse seg selv, kan håndteres på annet vis eller kan vente til utviklingssamtalene.

For øvrig har jeg kontaktet lærer én gang på de så langt ti årene vi har hatt opptil tre skolebarn så jeg skjønner at innlegget ikke var myntet på meg, men jeg syntes det trengte et svar likevel. 

Ja, vi har også rikelig av de nedlatende foreldre som aldri varsler, men driver opplæring i hersketeknikker ved middagsbordet. Tror du er i klubben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liv skrev (På 16.4.2024 den 12.24):

Der det gjelder faglige utfordringer, f.eks om en lekse er for vanskelig etc så sender jeg en vigilo melding om at det er behov for noe mer undervisning i  gitte tema. 

Hadde det vært alvorlige ting som mobbing etc ville vi sagt fra.

 

Har hatt litt kontakt om uro i timen fordi mini bruker høreapparater 

Sånne foreldre som deg snakker vi lærere dritt om på lærerværelset. 

Hilsen lærer

Anonymkode: f7ac8...b41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...