Gå til innhold

Kan noen svare meg? Hcg på 8 på blodprøve. Gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har testet positivt på to ulike tester. Knappe 10 dager etter befruktning. Fredag va jeg hos legen å tok en hcg blodprøve. For så høre at jeg må komme tilbake på mandag å ta en ny blodprøve. Mensen kommer om 4 dager om den kommer.

Jeg har følt meg trøtt og oppblåst og humørsyk. Vondt i magen stikninger. Uansett,

Jeg er forvirret. Er jeg gravid med så lave verdier? Går det an? Noen som har liknende erfaringer.

Anonymkode: 0cdca...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HCG over 5 betyr gravid, men det er fortsatt veldig veldig tidlig. Ta en ny test når mensen uteblir☺️

Anonymkode: a1816...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 5 regnes som positiv, men 8 er fryktelig lavt tall 10 dager etter befruktning.

Ta en ny test dersom mensen uteblir, men jeg ville ikke vært veldig optimistisk med det tallet.

Man skal alltid ta 2 hcg prøver. Det er pga det er ikke tallet i seg selv som er viktigst, det er hvordan tallet stiger. 

 

Anonymkode: ef014...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Over 5 regnes som positiv, men 8 er fryktelig lavt tall 10 dager etter befruktning.

Ta en ny test dersom mensen uteblir, men jeg ville ikke vært veldig optimistisk med det tallet.

Man skal alltid ta 2 hcg prøver. Det er pga det er ikke tallet i seg selv som er viktigst, det er hvordan tallet stiger. 

 

Anonymkode: ef014...dde

Tusen takk for svar. Hva tror du kan være grunnene til at det har vært så lavt? Og når er det vanlig med høy stigning? 

Ts

Anonymkode: 0cdca...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha hatt eggløsning senere enn du tror. 

Anonymkode: d6474...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tusen takk for svar. Hva tror du kan være grunnene til at det har vært så lavt? Og når er det vanlig med høy stigning? 

Ts

Anonymkode: 0cdca...687

Eventuell grunn til lave tall er

1 - eggløsning senere enn du tror 

2- befruktning senere enn du tror 

3 - kjemisk graviditet som er avsluttet og mensen vil komme. 

Hcg skal fordoble seg ca hver 48t frem til tallet på hcg er 1200, deretter skal tallet fordoble seg hver 73t opp til hcg er 6000, etter det fordobler tallet seg enda saktere videre opp over i graviditeten. 

14 dager etter befruktning (når man er sikker på befruktningsdag) er det ønskelig at hcg er over 100 for at man kan anta at det er en levedyktig graviditet. Men de færreste som prøver naturlig, tar hcg blodprøver så tidlig. Derfor er det aller best å vente til forventet mens uteblir før man tester for graviditet.

Anonymkode: ef014...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...