Gå til innhold

Er det noe som du irriterer deg over hos partneren ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Hun setter alltid   fra  seg en halvfull kaffikopp på kjøkkenbenken  etter hun har spist. 
-Hun har 40 par sko, og 7 par plassert i entreen til enhver tid , og  alle knagger  i entereen okkupert av hennes klesplagg. 
-På badet er alle hyller, og skap forlengst  okkupert av   ulike parafymer, shampoer, kræmer. etc. 
-Hun røyker 3 pakker ferdigsigaretter i uken,  og sneiper som  lå strødd  utover til  han tok initiativet å  plasserte ein krukke m/ vann i v/ inngangsdøra. 
-Hun har aldri reist spørsmål om våre  felles utgifter som  kommunale avgifter, forsikringer, vedlikehold,  strømutgifter, TV-internett, reiseutgifter (autopass ) bilutgifter som  er blitt  betalt av hans konto. Dette  til toss for at  har omlag like mye utbetalt fra NAV den 20 hver mnd. Hun  handler  oftere  inn  mat til 2 stk   ettersom barna forlengst er flyttet ut..  Den 20 i hver mnd. får begge  påfyll omlag kr. 17.000 , men før den 20 er kontoen hennes  tom   Han har valgt å sette av overskudd av  brukskonto til sparing.  
 
 
 
 
 

Anonymkode: 2deaa...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ferdigsigaretter

Første gang jeg har hørt noen kalle det "ferdigsigaretter". 

Anonymkode: 16ee1...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at han ikke kan planlegge (han er litt enig)

Han synes jeg roter (jeg har meldt meg inn i en ryddeklubb og kastet/gitt bort masse ting)

Anonymkode: 75bbe...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som irriterer meg litt (irriterer er egentlig ikke det rette ordet, jeg synes bare det er underlig) er at han ikke kaster tomme snusbokser. 😛 De bare ligger på bordet eller andre steder til jeg kaster dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Første gang jeg har hørt noen kalle det "ferdigsigaretter". 

Anonymkode: 16ee1...628

Det har vel alltid vert forskjell  fredigsigaretter m/ filter, og rullingsigaretter ?

Anonymkode: 2deaa...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg irriterer meg over at han ikke kan planlegge (han er litt enig)

Han synes jeg roter (jeg har meldt meg inn i en ryddeklubb og kastet/gitt bort masse ting)

Anonymkode: 75bbe...36b

Når skuffer og skap er fylt opp bør ein vel dei aller fleste  foreta noe planlegging og prioriteringer.   Dei fleste opplever vel at dei lever i en slags fonybar hverdag, .Kanskje kan det vera noen noen andre som får glede av det som blir betraktet som husfyll. og levere til en igjennbruksbutikk, eller gi det bort / selge det .    

Anonymkode: 2deaa...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Når skuffer og skap er fylt opp bør ein vel dei aller fleste  foreta noe planlegging og prioriteringer.   Dei fleste opplever vel at dei lever i en slags fonybar hverdag, .Kanskje kan det vera noen noen andre som får glede av det som blir betraktet som husfyll. og levere til en igjennbruksbutikk, eller gi det bort / selge det .    

Anonymkode: 2deaa...275

Ja, det er det jeg holder på med. Unntatt å selge. Tar det bare rett til bruktbutikker. 

Anonymkode: 75bbe...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun bestandig "vet best", selv på områder hun åpenbart ikke har peiling.

At hun blir sur hvis jeg kommenterer det, så jeg bare overser det. 😃

At hun ofte svir sausen. Full guffe uten å røre pleier å gå dårlig. 

Anonymkode: 05555...be9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ser på seg selv som løsningsorientert men er stikk motsatte. Ser kun problemer. Ingenting tar avslutting. Blir bare lagret på en hardisk for å bli tatt frem senere for å vinne en krangel 😩🤯

Anonymkode: 00ed6...2d1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ☺️😍 

Anonymkode: f6efd...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke snakker. Vi har vært sammen i tosiffret antall år, og han får det ikke til.

Det er smått, stort, viktig og uviktig. Jeg tror jeg har forsøkt å snakke (ser dere paradokset her?) med han om det 100 ganger. KAN-DU-BARE-SNAKKE-MED-MEG-DA! Det er fryktelig irriterende å måtte gå og gjette seg frem til ting, og ta ansvar for en annens følelser når du ikke aner om du har rett eller feil. 

Det kan være helt enkle ting som at jeg må se om han trenger sokker i skapet. Fordi han ikke sier at han trenger sokker. Eller det kan være vanskelige ting som at noen har gått bort. Eller at han har fått en forfremmelse på jobb. Eller hva som helst! Han internaliserer absolutt alt.

Det kan irritere vettet av meg! 

Anonymkode: 97ea5...634

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

At han ikke snakker. Vi har vært sammen i tosiffret antall år, og han får det ikke til.

Det er smått, stort, viktig og uviktig. Jeg tror jeg har forsøkt å snakke (ser dere paradokset her?) med han om det 100 ganger. KAN-DU-BARE-SNAKKE-MED-MEG-DA! Det er fryktelig irriterende å måtte gå og gjette seg frem til ting, og ta ansvar for en annens følelser når du ikke aner om du har rett eller feil. 

Det kan være helt enkle ting som at jeg må se om han trenger sokker i skapet. Fordi han ikke sier at han trenger sokker. Eller det kan være vanskelige ting som at noen har gått bort. Eller at han har fått en forfremmelse på jobb. Eller hva som helst! Han internaliserer absolutt alt.

Det kan irritere vettet av meg! 

Anonymkode: 97ea5...634

Vi har også vert gift eit 2 sifret antall  år, og vert  ulike på mange områder, men noen fellestrekk på andre områder.

I mitt klesskap   ligger alt strukturert, og  ryddig plassert,  og skjorte, sokker, bukser, T-skjprter har sin faste hylleplass. Kjøper som oftest  det eg  har behov for  selv av klær, sko etc. Eg har mitt eget  klesskap medan hun har okkupert alle dei øvrige klesskapene i boligen, og ser nest ut som ein granat er blitt sprengt der.

Overskudd av  tang og tang   blir lagret i pappkasser, og blir omhyggeleg merket. Bildekk blir omhyggeleg  vasket,  merket   før de blir lagret . Alt verktøy som blir nytta til  daglig bruk har sin avmerka plass på verktøtavle.  Plenklipper, hageutstyr blir omhyggeleg gjordt reint hver gang, etter bruk, og min 30 år Hondaklipper er like fin idag som når eg kjøpte den. ny. Sykler blir regelmessig vasket og smurt, og reparert, og like fine idag som da ein kjøpte dem for 20 år sidan . Bilen blir regelmessig vasket, og poler, fikser det som fikses kan ved behov etter eg har bilteknisk utdannelse. 

Vasking , støvsuging , rydding  både innomhus, og utenomhus er det han som gjør for det meste. 

Vi deler fortsatt ekteseng, men står opp ofte til litt forskjellige tider og det første eg gjør er å re-opp min egen seng m/ slitekanter (millitært ) men  hennes seg ser det mest ut som dyna har falt ovenfra.  

Initiativet til sex , og intimitet ser eg ikkjhe  på som det aller viktigste i  samlivet såfremt det  fungerer greitt på mange andre områder, Sex og intimitet oppfattes som  ein bekreftelse på igjennsidige respekt, og følelser for hverandre. Eit samliv handler om kontinuerleg omstilinger, og tilpassninger overfor hverandre. 

Anonymkode: 2deaa...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste er at han ikke klarer å brette klær skikkelig. Men jeg har jobbet i klesbutikk i mange år, så er helt avhengig av brettekanter. Så nei, det er så og si ingenting ved den mannen som irriterer meg ❤️ 

Anonymkode: 5fd4b...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):
-Hun setter alltid   fra  seg en halvfull kaffikopp på kjøkkenbenken  etter hun har spist. 
-Hun har 40 par sko, og 7 par plassert i entreen til enhver tid , og  alle knagger  i entereen okkupert av hennes klesplagg. 
-På badet er alle hyller, og skap forlengst  okkupert av   ulike parafymer, shampoer, kræmer. etc. 
-Hun røyker 3 pakker ferdigsigaretter i uken,  og sneiper som  lå strødd  utover til  han tok initiativet å  plasserte ein krukke m/ vann i v/ inngangsdøra. 
-Hun har aldri reist spørsmål om våre  felles utgifter som  kommunale avgifter, forsikringer, vedlikehold,  strømutgifter, TV-internett, reiseutgifter (autopass ) bilutgifter som  er blitt  betalt av hans konto. Dette  til toss for at  har omlag like mye utbetalt fra NAV den 20 hver mnd. Hun  handler  oftere  inn  mat til 2 stk   ettersom barna forlengst er flyttet ut..  Den 20 i hver mnd. får begge  påfyll omlag kr. 17.000 , men før den 20 er kontoen hennes  tom   Han har valgt å sette av overskudd av  brukskonto til sparing.  
 
 
 
 
 

Anonymkode: 2deaa...275

Høres ut som du bør finne deg en annen jente om det er så mye som plager deg!

Anonymkode: baf4a...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 12.59):

Høres ut som du bør finne deg en annen jente om det er så mye som plager deg!

Anonymkode: baf4a...ea1

Nei, bør nok ikkje finne noen annen jente,og greier meg  utmerket alene.  Gjøre som mange andre menn, og bare "dumpe dem" 

Anonymkode: 2deaa...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er så tafatt og alt for rolig for meg, at han ikke setter i gang med å rydde etter seg, men bare slenger verktøy og klær overalt, så jeg må ta det. Samme med oppvasken, blir også bare satt i fra seg over alt, så jeg må rydde det vekk. 

Anonymkode: 93541...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...