Gå til innhold

hvorfor valgte så mange å bli værende hos Sbanken / dnb etter at Sbanken ble tatt over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer oppriktig på hvorfor så mange valgte å bli værende på Sbanken etter at de skulle bli en del av DNB sitt oppkjøp. Det virker jo som temmelig mange kunder har fått problemer med blant annet overføringen, og som mener at DnB har ødelagt hele Sbanken. Så hvorfor var det ikke langt flere som byttet til en helt annen bak FØR dette oppkjøpet skulle skje?   

Var det sånn at noen ikke visste om oppkjøpet? Eller var dere såpass godtroende at dere ikke trodde det kom til å bli særlig store forandringer?       

Anonymkode: 72cbb...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordmenn er sløve på å bytte bank. Enkelt og greit

 

"Det er så kjett, har hatt kontonummeret siden jeg var konfirmant Zzzzzz..." 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det var samme vilkår og ingenting spesielt endret seg enda.

Nå har de lagt ned Sbanken sine systemer for å spare penger, og så lenge vilkårene ikke endrer seg dramatisk, så er vel det OK?

Anonymkode: 381e8...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er late på å foreta endringer

Anonymkode: 30491...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret er jeg fremdeles kunde. I praksis har jeg nå 113kr på konto hos dem, der jeg før DNB hadde en million i fond. 
Men utad regner nok DNB/Sbanken meg som en kunde som har blitt i Sbanken, men de tjener ikke penger på meg lenger. De viser jo de statistikkene som gjør at de fremstår i et gunstigere lys. 

Anonymkode: a5a34...8c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi det var samme vilkår og ingenting spesielt endret seg enda.

Nå har de lagt ned Sbanken sine systemer for å spare penger, og så lenge vilkårene ikke endrer seg dramatisk, så er vel det OK?

Anonymkode: 381e8...8af

Ingen ting har endret seg?? 
Prisene er økt på flere produkter. 
Ingen Apple Pay. 
Appen er ødelagt!!!

Nettbanken er borte. 
Det har vært endringer på rammelån. 

Anonymkode: a5a34...8c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og kundeservicen har blitt elendig .

Anonymkode: a5a34...8c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det.

- Jeg vet ikke hva som skjer med fondene mine om jeg bytter bank.

- Jeg kan kontonummeret mitt utenat.

- Jeg synes det virker veldig styrete å måtte legge inn autogiroer, efakturaer og bytte kortnummer på 500 apper. 

- Jeg vet ikke hvilken ny bank jeg kan like. 

Anonymkode: 45d0e...ab4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en periode hvor jeg ikke har overskudd til å ta regnskapet mitt i hverdagen, bankbytte kommer. Det er ikke latskap, det er igangsettingsproblemer.

Anonymkode: a1f1b...24d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen ting har endret seg?? 
Prisene er økt på flere produkter. 
Ingen Apple Pay. 
Appen er ødelagt!!!

Nettbanken er borte. 
Det har vært endringer på rammelån. 

Anonymkode: a5a34...8c2

Hvilke endringer på rammelån?

Anonymkode: c7f16...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen ordentlige alternativer. Og det vet Dnb.

Anonymkode: 6b9a9...4ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgått pass for øyeblikket så får ikke byttet til annen bank. Har ikke planer om å reise utenlands de nærmeste årene, så orker ikke anskaffe nytt pass, bare for å bytte bank. 

Anonymkode: 40be8...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konto både i Sbanken og DNB (hovedbank), så å få alt i samme app var egentlig bare en fordel for meg.

Anonymkode: ca314...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler sterkt på at særlig mange blir pga latskap. 

Mine grunner er:

1. Jeg har et lån der som ikke kan flyttes. 
2. Jeg synes det er vanskelig å skjønne hvordan jeg skal flytte fondene mine. 
3. Jeg synes det er vanskelig å finne et godt alternativ. Når jeg sammenligner med gamle Sbanken faller alle de andre til kort. 
4. Jeg visste ikke hvor utrolig elendig den nye løsningen ville bli. 
5. Kundeservice nå er utrolig dårlig og kan ikke hjelpe med noe. Du har flaks hvis du i det hele tatt får kontakt med dem. 

Anonymkode: 3c4dc...2d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilke endringer på rammelån?

Anonymkode: c7f16...060

Jeg vet ikke detaljene, jeg har ikke hatt rammelån hos dem. Men jeg tror man ikke lenger kan betale regninger direkte på rammelånet? Det var i alle fall vanskeligere å bruke i praksis enn før. 

Anonymkode: a5a34...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tviler sterkt på at særlig mange blir pga latskap. 

Mine grunner er:

1. Jeg har et lån der som ikke kan flyttes. 
2. Jeg synes det er vanskelig å skjønne hvordan jeg skal flytte fondene mine. 
3. Jeg synes det er vanskelig å finne et godt alternativ. Når jeg sammenligner med gamle Sbanken faller alle de andre til kort. 
4. Jeg visste ikke hvor utrolig elendig den nye løsningen ville bli. 
5. Kundeservice nå er utrolig dårlig og kan ikke hjelpe med noe. Du har flaks hvis du i det hele tatt får kontakt med dem. 

Anonymkode: 3c4dc...2d6

Jeg flyttet fondene mine til Kron, og det var lett. Jeg måtte bare finne kontonummeret til ASKene, trykke på en knapp i Kron-appen, og signere med bankID. Jeg gjorde dette i tide, heldigvis, før det store rushet. Nå trenerer jo DNB dette med å sette inn for få på kundeservice. Nå er ventetiden på flere måneder! Noe som er ulovlig! 

Anonymkode: a5a34...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg flyttet fondene mine til Kron, og det var lett. Jeg måtte bare finne kontonummeret til ASKene, trykke på en knapp i Kron-appen, og signere med bankID. Jeg gjorde dette i tide, heldigvis, før det store rushet. Nå trenerer jo DNB dette med å sette inn for få på kundeservice. Nå er ventetiden på flere måneder! Noe som er ulovlig! 

Anonymkode: a5a34...8c2

Ja :tristblå:

Og kundeservice er det ingen hjelp i. 

Men når du gjorde det, da måtte du først selge fondene dine, ikke sant? Og så kjøpe de samme fondene på nytt? Taper man ikke masse penger på det? 

Anonymkode: 3c4dc...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja :tristblå:

Og kundeservice er det ingen hjelp i. 

Men når du gjorde det, da måtte du først selge fondene dine, ikke sant? Og så kjøpe de samme fondene på nytt? Taper man ikke masse penger på det? 

Anonymkode: 3c4dc...2d6

Ja, de ble solgt og kjøpt på nytt igjen i Kron. Man betaler noe gebyr ved salg/kjøp tror jeg (dette er dårlig opplyst om), men der er ikke enorme summer. I tillegg er man jo utenfor markedet i x antall uker (for meg ca to uker). Da vil man tape penger eller vinne penger, avhengig av om markedet går opp eller ned i den perioden. To uker er ganske uproblematisk, men det blir verre når vi snakker om flere måneder, slik DNB driver med nå… 🙄🙄

Anonymkode: a5a34...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å hs en anonym bank der ikke den nysgjerrige nabokjerringa er ansatt. Beholder.

Anonymkode: 10b32...70b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

To uker er ganske uproblematisk, men det blir verre når vi snakker om flere måneder, slik DNB driver med nå… 🙄🙄

Hæ, er man utenfor markedet i flere måneder? Jeg trodde det bare lå i kø for å bli behandlet i flere måneder?

Anonymkode: 3c4dc...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...