Gå til innhold

Kan jeg være på vei til å utvikle spiseforstyrrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame i slutten av 20 åra. Jeg opplevde en liten traumatisk hendelse for noen måneder siden. Etter den hendelsen så har kroppen og hode føltes så rar. Det er som om jeg ikke helt har kontroll. Jeg har begynt å overspise, for å så kjenne på en dårlig samvittighet. Får da også sure oppstøt, og føler meg kvalm og dårlig. Så føler jeg en trang på å trene. Det kan være alt fra å gå laange turer eller joggetur, til å gjemme meg på badet for å ta push ups etter jeg føler jeg har spist for mye. Jeg skjønner ikke hva som skjer med meg. Noen jeg snakker med mener dette er en form for forsvarsmekanisme. Men jeg føler jo har har det bra på en måte, selvom jeg vet at jeg egentlig ikke har det bra. Hvis det gir mening? Kan dette gå seg til igjen, eller er jeg på vei til å kunne utvikle spiseforstyrrelse?

Anonymkode: 0918e...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok lurt at du tar kontakt med fastlegen din og at du kan snakke med noen om at du nok ikke har det så bra etter det du har opplevd.

Anonymkode: a52bf...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...