Gå til innhold

Hvordan tjene litt ekstra penger? Lærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og nei, onlyfans og lignende er ikke aktuelt 😂😂

Fillern, jeg som hadde lyst å foreslå å bli deltidseskorte. 😞

Anonymkode: a5040...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Har du erfaring med dette selv? Eventuelt hvilke sider? Var jo mange å velge mellom der 😅

Anonymkode: 2f93e...e43

Ja, men lenge siden, så husker ikke helt. og jeg var ikke lærer, men bruker (for mitt barn). Om du har en spesialitet, er nok det best. Men opplevde at læreren vi brukte hadde tilpasset opplegget for skjerm/video. Hadde gode eksempler og høy struktur. funket ganske bra, altså

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Oi, det var dårligere betalt enn jeg trodde. 

Anonymkode: 2f93e...e43

Ja, trodde du det var en gullgruve? Ikke akkurat. Og dette er som ekstern sensor, som intern sensor får man ingen ting.
Til sammenligning, jeg fikk 13 000kr for å være opponent på disputas i fjor. Dette inkluderer da å gå gjennom kappa + tre artikler (naturlig nok må dette gjøres veldig nøye!) + å avholde muntlig eksamen foran et stort publikum (i praksis like mye en eksaminasjon av meg!) + en hel arbeidsdag + reisetid (to overnattinger) + middag kvelden før + middag samme kveld + møter i forkant. Begynn å regne på den timebetalingen, og det blir ikke store greiene! 

Anonymkode: b058a...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Åja, jeg tenkte mer høyskole/universitet. Får vel ikke fri for å sensurere når jeg jobber på barneskole? Har kompetansen til det i flere fag, men er det mulig når man ikke jobber på u.skole selv?

 


 


 

Anonymkode: 2f93e...e43

Men har du kompetanse til å være sensor på universitetet? Sannsynligvis ikke… 

Anonymkode: b058a...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer på videregående, og tjener mye ekstra på å være vikar, samt å være muntligsensor på privatisteksamener. 

Begge deler krever jo oppmøte da. Og eksamen får man ikke om man ikke har solid undervisningserfaring i de aktuelle faga. 

 

Men dersom du virkelig er i beit for penger og ser at lønna ikke strekker til i det daglige, ville jeg vurdert å bytte skoleslag. Grunnlønna er jo den samme uansett, men i fjor tjente jeg godt over 200.000 mer enn grunnlønna på slikt ekstraarbeid. 

Og for meg er det også et svært givende ekstraarbeid. Om enn krevende. 

Anonymkode: 3f5ff...6e1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune kan man søke jobb som "sommerskolelærer" i sommerferiene. De har kurs som svømming, sport, keramikk, skrivekurs, e-sport osv. Vurderer selv å gjøre dette. Ellers kan du vel kanskje søke som tilkallingsvikar på bensinstasjoner eller butikker som har åpent kveld, natt og helg?

Anonymkode: e5925...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...