Gå til innhold

Usikker på om vi er kjærester eller fortsatt bare dater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en mann i snart 3 måneder. Vi har kun datet hverandre disse månedene. Vi holder hender, kysser åpenlyst. Gjør egentlig alle kjæresteting, men har ikke tatt praten om vi kaller oss kjærester. Egentlig har vi vel aldri snakket om at vi er forelsket eller om vi er det. Jeg er forelsket i han, men vet ikke om han er det i meg. Synes det er vanskelig å snakke om og har vel tenkt at han må være det når han oppfører seg som han gjør. Har inntrykk av at han også sliter med å snakke åpent om følelser. 
Skal man ta praten eller bare gå ut ifra at man er kjærester og vente på at man f eks treffer noen som som spør eller at man introduserer som kjæreste? 

Anonymkode: 31efb...a65

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta praten med han 😊 En kjæreste må man uansett kunne snakke med ting om. 

Anonymkode: 444b1...5bb

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du ta praten, man blir ikke automatisk kjærester. Dessuten så er det så viktig med en avklaring så det plutselig ikke kommer frem om et halvt år at han ikke er der.

Anonymkode: 5b6b8...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta praten med han 😊 En kjæreste må man uansett kunne snakke med ting om. 

Anonymkode: 444b1...5bb

👆 This

Anonymkode: bae44...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har datet en mann i snart 3 måneder. Vi har kun datet hverandre disse månedene. Vi holder hender, kysser åpenlyst. Gjør egentlig alle kjæresteting, men har ikke tatt praten om vi kaller oss kjærester. Egentlig har vi vel aldri snakket om at vi er forelsket eller om vi er det. Jeg er forelsket i han, men vet ikke om han er det i meg. Synes det er vanskelig å snakke om og har vel tenkt at han må være det når han oppfører seg som han gjør. Har inntrykk av at han også sliter med å snakke åpent om følelser. 
Skal man ta praten eller bare gå ut ifra at man er kjærester og vente på at man f eks treffer noen som som spør eller at man introduserer som kjæreste? 

Anonymkode: 31efb...a65

Dere må jo ha tatt den innledende praten, siden dere har avklart at dere er eksklusive og at det er noe dere begge ønsker i et forhold generelt og av denne relasjonen spesielt?

Avklaringen om hvorvidt dere er interessert i å eskalere relasjonen til et forhold er bare en fortsettelse av «har du testet deg for sykdom», «ligger du med andre?», «er du interessert i monogame forhold generelt og å være eksklusiv med meg spesielt?» og andre samtaler dere alt har kommet dere gjennom, ts.

Hism at man innleder en samtale og slikt med å først legge frem sine egne tanker. Vær alltid sårbar før du krever andre er sårbare.

Anonymkode: b7cb0...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har datet en mann i snart 3 måneder. Vi har kun datet hverandre disse månedene. Vi holder hender, kysser åpenlyst. Gjør egentlig alle kjæresteting, men har ikke tatt praten om vi kaller oss kjærester. Egentlig har vi vel aldri snakket om at vi er forelsket eller om vi er det. Jeg er forelsket i han, men vet ikke om han er det i meg. Synes det er vanskelig å snakke om og har vel tenkt at han må være det når han oppfører seg som han gjør. Har inntrykk av at han også sliter med å snakke åpent om følelser. 
Skal man ta praten eller bare gå ut ifra at man er kjærester og vente på at man f eks treffer noen som som spør eller at man introduserer som kjæreste? 

Anonymkode: 31efb...a65

Snakk med han, du. ❤️ Du må, som andre her sier, kunne snakke med en kjæreste om disse tingene. Tre måneder er en del tid også. Tenk deg godt om, ha formuleringene i eget hode klare, fortell hva du føler og ønsker, og vær ærlig og sårbar. Da er det lettere å «hoppe etter» for han.

IKKE gjør dette til en konkurranse om å holde kortene tett inntil bryster. IKKE gi etter for frykten for å miste ansikt. Hjertet tåler mer enn man tror, som alle muskler vokser det med belastning 😉
 

Ikke alle har samme behov for å øse ut masse emosjonelle og svulstige formuleringer og kjærlighetserklæringer. Og det er helt innafor. Men: Hvis begge parter blir veldig tilbakeholdne er risikoen at man går glipp av mye lidenskap og romantikk, og hele datingprosjektet blir et kjipt situationship, eller renner ut i sanden. Vil du det?
 

For å bruke meg selv som eksempel: Har datet en fyr i tre uker. Vi er der hvor vi begge er helt åpne på at vi er hodestups forelsket. Alt av datingapper er slettet, og som han sier «Vi er jo ikke der hvor vi tenker at dette er fint og kan være interessant - dette er komplett galskap og fyrverkeri, og akkurat her tråkker jeg ikke på bremsene». 

Er det ikke det man vil ha, da? 

Anonymkode: 3a0ce...acd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle har samme behov for å øse ut masse emosjonelle og svulstige formuleringer og kjærlighetserklæringer. Og det er helt innafor. Men: Hvis begge parter blir veldig tilbakeholdne er risikoen at man går glipp av mye lidenskap og romantikk, og hele datingprosjektet blir et kjipt situationship, eller renner ut i sanden.

On point!!!  Og, nei, jeg synes ikke det er innafor at man er gjenknept når det gjelder å gi uttrykk for følelser. Litt variasjon på hvor mye man synes er naturlig, ja, men alt for mange forhold går i dass fordi folk er for redde for å si hva de føler.  Man må klare å kommunisere om det. 

20 minutter siden, AnonymBruker said:

For å bruke meg selv som eksempel: Har datet en fyr i tre uker. Vi er der hvor vi begge er helt åpne på at vi er hodestups forelsket. Alt av datingapper er slettet, og som han sier «Vi er jo ikke der hvor vi tenker at dette er fint og kan være interessant - dette er komplett galskap og fyrverkeri, og akkurat her tråkker jeg ikke på bremsene».

Så herlig å lese! Det er nettopp det. Å ta av bremsene kan fjerne en del av de usikkerhetsmomentene som ofte ender med å forgifte relasjonene. Når man holder tilbake og holder tilbake og spiller poker om følelsene sine, så blir tilknytningen til slutt for svak og usikkerheten for stor. Når ingen legger nok inn i relasjonen så blir det vissne greier. Jeg (eller du) tar naturlig nok ikke til orde for å "love bombe" eller framskynde forholdet unaturlig fort, men jeg tror mange gjør nettopp det rakt motsatte.. 

 

Anonymkode: bae44...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har datet en mann i snart 3 måneder. Vi har kun datet hverandre disse månedene. Vi holder hender, kysser åpenlyst. Gjør egentlig alle kjæresteting, men har ikke tatt praten om vi kaller oss kjærester. Egentlig har vi vel aldri snakket om at vi er forelsket eller om vi er det. Jeg er forelsket i han, men vet ikke om han er det i meg. Synes det er vanskelig å snakke om og har vel tenkt at han må være det når han oppfører seg som han gjør. Har inntrykk av at han også sliter med å snakke åpent om følelser. 
Skal man ta praten eller bare gå ut ifra at man er kjærester og vente på at man f eks treffer noen som som spør eller at man introduserer som kjæreste? 

Anonymkode: 31efb...a65

Jeg personlig hadde ikke automatisk gått ut fra at dere er kjærester. Mange mennesker synes det er greit å ha en pulevenn og selskapsmann/-dame, uten å ønske noe videre. Spør rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du usikker, så er dere ikke kjærester tenker jeg :)

 

Dere skal ha offisielt ha tatt steget og samtalen for at dere er ett par. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...