Gå til innhold

Hvordan får jeg mannen til å sette pris på meg?


Teanord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen kjøper gravblomster ved et uhell. De er mye dyrere enn pene kjæresteblomster...De skal jo tåle å ligge ute.

Anonymkode: f6d17...da3

Noen ganger kan man lese en tekst og gå glipp av poenget og henge seg opp i det minst relevante aspektet ved teksten.

Anonymkode: f1c1c...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen ganger kan man lese en tekst og gå glipp av poenget og henge seg opp i det minst relevante aspektet ved teksten.

Anonymkode: f1c1c...e8a

Det relevante ved teksten var at vedkommende ville prøve.

Og da går kloke mennesker i en (dyrere) butikk og sier, hei, jeg har absolutt ikke peiling, men jeg trenger x til anledning y. Så hjelper vedkommende som jobber der til å finne noe som kanskje ikke er midt i blinken, men likevel ikke i en helt annen kategori enn det man ser etter. I tilfelle kjøpe blomster til kjæresten, vil man tom bli spurt om vedkommende har en favorittblomst, eller en yndlingsfarge, og buketten vil ikke ligne hverken noe som ligger på ei grav eller si rare ting på blomsterspråket.

Min kjæreste gjør forøvrig ikke noe av dette. Han spør rett og slett hva jeg ønsker meg.

Anonymkode: f6d17...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 18.55):

Hvor ofte og hva gir du mannen av oppmerksomhet, gaver, spandere turer på ferie og restauranter mm? 

 

Anonymkode: 002bd...f5c

Det er ikke sikkert det er relevant - ts sitt kjærlighetsspråk er tydeligvis gaver. Ikke sikkert det er mannen sitt.

Anonymkode: de88b...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannnen elsker å kjøpe ting og gi gaver, og jeg synes det er noe ordentlig tull. Det er koselig å få en bukett med blomster, men det går fint å kjøpe det selv også. 

Det er jo mange andre måter å vise kjærlighet på, og kanskje det går an å fokusere på det?? Eller gjøre en ting av å shoppe gaver sammen? Forlang at dere tar dere en tur, kos dere og kjøp det du vil ha, og betal med kortet hans. 

Nei...jeg forstår ikke??

Anonymkode: 82df9...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det relevante ved teksten var at vedkommende ville prøve.

Og da går kloke mennesker i en (dyrere) butikk og sier, hei, jeg har absolutt ikke peiling, men jeg trenger x til anledning y. Så hjelper vedkommende som jobber der til å finne noe som kanskje ikke er midt i blinken, men likevel ikke i en helt annen kategori enn det man ser etter. I tilfelle kjøpe blomster til kjæresten, vil man tom bli spurt om vedkommende har en favorittblomst, eller en yndlingsfarge, og buketten vil ikke ligne hverken noe som ligger på ei grav eller si rare ting på blomsterspråket.

Min kjæreste gjør forøvrig ikke noe av dette. Han spør rett og slett hva jeg ønsker meg.

Anonymkode: f6d17...da3

Siden jeg skrev teksten så tør jeg å driste meg til å hevde å vite hva poenget med teksten var. Poenget var at en mann kan _prøve_ å gi en oppmerksomhet til sin kjære, og i prosessen fremstå som ubehendig. Fordi han har misforstått noe. Fordi han ikke vet noe om temaet. Fordi den ansatte bak disken eller vennen han spurte ikke kjente dama personlig. I slike tilfeller så håper jeg at damen anerkjenner at jeg prøvde å gjøre noe fint, heller enn å fokusere på at sluttresultatet ikke ble helt 100%.

Jeg tok for gitt at leseren greide å generalisere dette ut fra teksten min, og ikke tolket det som en forespørsel om råd til kjøp av blomster. I ditt tilfelle så fungerte det åpenbart ikke.

Anonymkode: f1c1c...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Siden jeg skrev teksten så tør jeg å driste meg til å hevde å vite hva poenget med teksten var. Poenget var at en mann kan _prøve_ å gi en oppmerksomhet til sin kjære, og i prosessen fremstå som ubehendig. Fordi han har misforstått noe. Fordi han ikke vet noe om temaet. Forbi den ansatte bak disken eller vennen han spurte ikke kjente dama personlig. I slike tilfeller så håper jeg at damen anerkjenner at jeg prøvde å gjøre noe fint, heller enn å fokusere på at sluttresultatet ikke ble helt 100%.

Jeg tok for gitt at leseren greide å generalisere dette ut fra teksten min, og ikke tolket det som en forespørsel om råd til kjøp av blomster. I ditt tilfelle så fungerte det åpenbart ikke.

Anonymkode: f1c1c...e8a

Hvis prøvinga innebærer noe av det jeg nevnte, skal man absolutt få for innsatsen. Men hvis man istedet blir en som styrt-handler bursdagsgaver på bensinstasjonen, kan man like gjerne plukke blomster selv i skogen, eller gi en helt annen type gave.

Så er det kanskje uansett ikke nok for kusina mi, som blir irritert fordi mannen betaler i dyre dommer men kjøper ting en del "kvinner" liker, men ikke hun. Hun har heldigvis en del selvinnsikt så hun har gitt mannen (gjennom nesten 20 år) forbud mot gaver han ikke mestrer selv om han prøver. 

Jeg også synes min mann ikke helt har talent for gaver (han kjøper fine gaver til familien men det er ting de har "bestilt" ned til merket, og for meg blir det som å gi noen penger, helt uinteressant). Men gaver er ikke så viktig for meg, vi fokuserer på andre ting. 

Anonymkode: f6d17...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 16.28):

 

Jeg også synes min mann ikke helt har talent for gaver (han kjøper fine gaver til familien men det er ting de har "bestilt" ned til merket, og for meg blir det som å gi noen penger, helt uinteressant

Godt poeng. Det gjelder jo ikke bare gaver, men alle handlinger av kjærlighet. Må mottakeren styre i detalj hva som skal gis, så er det jo lite verdt.

Anonymkode: 60a62...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måten som du TS. Jeg liker verktøy, og det vet dama, men tror du hun klarer å kjøpe den type verktøy jeg liker, eller mangler for den saks skyld, nei skjer ikke? 

For mange år siden så kjøpte hun noe verktøy, det var så feil som det gikk an å bli, men jeg skånet henne og puttet det ned i en av skuffene i garasjen og siden har det lagt der. Ja hun hadde til og med spurt ekspiditøren på butikken om hva som var hot av verktøy, så hun var skikkelig stolt av gaven, men for meg var det fullstendig feil. Og dessuten har mange av de som jobber på slike kjedebutikker null peiling selv. Kan hun ikke gå ned i garasjen selv å gjøre en innsats, finne ut hva jeg liker og kanskje mangler, og lese seg litt opp på temaet. Tror ikke hun setter så mye pris på meg! Kunne hun ikke gjort litt research og kommet hjem med et Wera Joker kombinasjonsskralle-sett med med fargekoding og 30 graders vinkel for lettere tilkomst på trange steder, om hun syntes settet var for dyrt, så kunne hun ihvertfall plukket ut en 10,13,og 17mm nøkkel. Hadde blitt dritskuffa om hun kom hjem med med en 9,12 og15mm nøkkel visst hun ikke hadde kjøpt hele settet.

Dette var satt litt på spissen, og det ovenfor er forsåvidt sant bortsett fra at jeg ikke forventer at hun skal finne frem til hva jeg liker uten at jeg sier det veldig spesifikt. Og av den grunn så synes jeg det er helt tullete at hun skal prøve å kjøpe slike gaver til meg, det er så mange andre måte og sette pris på hverandre. Så mitt råd til alle par der ute, slutt og sette opp sånn mission impossible feller til hverandre. 

PS, gavetips, Wera Joker kombinasjonsskrallenøkkelsett, om han liker verktøy, nei du finner det ikke på Jula eller Biltema 😉

 

Anonymkode: 2e518...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...