Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å få utdanningspermisjon uten lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om utdanningspermisjon, og søkte i utgangspunktet med lønn (fordi det er flere andre som har fått det på min arbeidsplass), men fikk avslag. Har derfor søkt ulønnet.  Jeg har ansienniteten på plass og har aldri hatt utdanningspermisjon tidligere. Nå ønsker jeg å ta en master på deltid. Den vil bli regnet som videreutdanning, og jeg har så inderlig lyst til å begynne på den nå! Det handler om at det er nå jeg kjenner at jeg orker å begynne. Har også gitt mer enn 6 måneders varsel, så de burde jo kunne få inn en ast vikar hvis jeg går ned i stillingsprosent. Jeg tror snittet på mitt studie bare vil øke, og jeg risikerer å miste tilleggspoengene mine hvis jeg ikke begynner nå men om 2 år, selv om sannsynligheten for at jeg får innvilget med lønn er større da. 

Jeg har fått beskjed om at prinsipielt så vil utdanningspermisjon innvilges med lønn, men at det er for mange som er under utdanning nå, og at det vil bli for ustabil bemanningssituasjon om jeg også skal få innvilget permisjon. Jeg leser meg til at det ikke er nok at det er "mest praktisk" at jeg venter, men at arbeidsgiver må forvente at det er litt upraktisk. Stemmer det? Eller kan de bare avslå fordi de vil det? Jeg kommer uansett til å prøve saken i tvisteløsningsnemda hvis jeg får avslag, men håper jo jeg slipper det. 

Anonymkode: 9afbc...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan avslå om det blir uforsvarlig bemanning. Men, siden du har varslet 6 mnd før - så har du en veldig god sak. 

Anonymkode: 8006a...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De kan avslå om det blir uforsvarlig bemanning. Men, siden du har varslet 6 mnd før - så har du en veldig god sak. 

Anonymkode: 8006a...78d

Håper det, jeg har så inderlig lyst! Kommer til å ta 100% permisjon om jeg må, altså. Så lenge jeg har en jobb når jeg er ferdig så gir jeg litt katta nå, egentlig. Kan alltids finne meg noen vikariater i mellomtiden. 

Anonymkode: 9afbc...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som har noen tanker om dette? 

Anonymkode: 9afbc...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...