Gå til innhold

Likskjorte eller vanlige klær?


Gagaen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt enig med deg. Men samtidig så kan det å be om prisen på ting avgjøre mye når alt kommer til alt. Jeg ente opp med å betale byrået over 10 000 kr for å hente min sønn 1 time unna med bil. Taxituren om jeg hadde hentet han selv ville frem og tilbake kostet meg 4000 kr om taxien hadde stått å telt minuttene jeg var inne å henta han. Å taxien i seg selv er ikke billig. så at de klarte å ta nesten 3 ganger så mye for å henta han var noe jeg aldri i min villeste fantasi hadde trodd. I tillegg sier hun at hun skulle til byen den fredagen der, så da kunne hun ta han med seg. Og jeg trodde at da ville det ikke bli så veldig dyrt at hun hentet han samtidig. Jommen sa jeg smør, det var overhode ikke verd det. Og nå anbefaler jeg alle som mister barn om å hente dem selv. For jo han var verd mye, engelen min, men jeg ville mye heller brukt det på steinen hans, eller på å gjøre det fint på kirkegården hans fremfor å bruke det på noe jeg selv kunne gjort for 1 tiendedel av prisen.

Anonymkode: 9d519...271

Du snakker om urnen nå sant?

Anonymkode: 75948...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom på nå at vi ikke ble spurt hva min mann skulle ha på seg etter at han døde på sykehjemmet.

Du det uvanlig å ikke bli spurt om sånt?

Jeg har heller ikke tenkt over det før jeg leste her inne

 

Anonymkode: 75948...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror begge deler er vanlig jeg synes det er best med egne klær. 

Anonymkode: 79e2a...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest vanlig med personlige klær. Veldig sjeldent jeg klær på dem «likskjorte» 

Anonymkode: b3b25...7fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (8 timer siden):

Jeg mener ikke at man skal sitte å vende på krona, men mye er fryktelig unødvendig pengebruk. Skal du feks. kremere avdøde, og du ikke har en plan for blomstene/bårebuketten så går de faktisk rett i søpla. Jeg var nylig i en gravferd for vi stipulerte pris på blomstene til 40. - 45.000. Og vi kastet alt etter seremonien.

Begravelsen betales fra boet og helt ærlig så spurte jeg ikke hva noe kostet. Jeg valgte det som føltes riktig i forhold til hva personen selv ønsket og hva jeg ønsket. Blomstene ble med ned i grava og det syns jeg er helt riktig. For meg er det den siste hilsen og penger teller ikke. Jeg visste at boet dekte det uansett. 

Anonymkode: 72856...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kom på nå at vi ikke ble spurt hva min mann skulle ha på seg etter at han døde på sykehjemmet.

Du det uvanlig å ikke bli spurt om sånt?

Jeg har heller ikke tenkt over det før jeg leste her inne

 

Anonymkode: 75948...030

Jeg ble hvertfall spurt. Både etter hva slags kiste og hva man ville kle den døde i da begravelsesbyrået avtalte henting. 

Anonymkode: 72856...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begravelsen betales fra boet og helt ærlig så spurte jeg ikke hva noe kostet. Jeg valgte det som føltes riktig i forhold til hva personen selv ønsket og hva jeg ønsket. Blomstene ble med ned i grava og det syns jeg er helt riktig. For meg er det den siste hilsen og penger teller ikke. Jeg visste at boet dekte det uansett. 

Anonymkode: 72856...b54

Og det har jeg full forståelse for. Men ofte er ikke pårørende i en situasjon hvor boet har nok penger til å dekke en begravelse som kan koste fra 20.000 og oppover. Når man er i sorg er det vanskelig å avgjøre hva som er "innafor" jeg ville bare påpeke at begravelser kan bli unødvendig dyrt fordi man ikke tenker klart i sorgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (29 minutter siden):

Og det har jeg full forståelse for. Men ofte er ikke pårørende i en situasjon hvor boet har nok penger til å dekke en begravelse som kan koste fra 20.000 og oppover. Når man er i sorg er det vanskelig å avgjøre hva som er "innafor" jeg ville bare påpeke at begravelser kan bli unødvendig dyrt fordi man ikke tenker klart i sorgen.

Derfor er det så viktig at vi som byrå tar opp med økonomi med en gang. Jeg er veldig ærlig på hva ting koster og spør om avdøde har midler selv. Har ikke avdøde midler og man går over den behovsprøvde gravferdsstønaden så må pårørende dekke det. Og er man ærlig at har er det ikke mye så holder vi kostnadene nede og ikke lar dem flakse av gårde med mange annonser og masse blomster. Som jeg sier. Alt er en verdig begravelse. Man skal ikke tenke på at en stor blomster på kista må man ha. Mange ganger så er det kjempe fint med bare noen få roser som ligger oppå kosten også. 

Anonymkode: b3b25...7fd

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...