takinova Skrevet 16. april #61 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Folk gjennom årstider har gjort dette, ja.. har ikke kristendommen blitt spredt gjennom tidene? Kristne har tvunget sin tro på andre slik vi nå opplever muslimene i dag. Det er en ny kapittel, men boka er den samme. Ikke like kult når det er VI som er minoriteten... Anonymkode: c8a41...696 Nå pratet vi ikke om korstogene, men en hypotetisk situasjon hvor nordmenn søkte asyl i Iran(av alle plasser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #62 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 14.19): Det er mange land i verden man kan få asyl i. Hvorfor velge Norge når de hater levesettet her? Det verste som kan skje mange nyankomne familier er at datteren "blir for norsk". Så de tvangsgifter henne til en mann i hjemlandet eller sender henne hjem på koranskole. Dette med at datteren "blir for norsk". Hvorfor er det ikke flere som reagerer på dette? Det er jo et soleklart bevis på at det å være norsk er noe de ser ned på og hater. For meg virker det dessverre som at en del familier heller vil ha en sønn som er drapsmann, enn en datter som går på fest. I min verden er denne tankegangen helt forskrudd. Jeg skjønner ikke den "prioriteringen". Og hvis miljøet de tilhører mener disse familiene ikke er representativet, hvorfor tar de ikke til motmæle? Anonymkode: c8d42...3cd Jeg er en innvandrer (ikke flyktning, og ikke muslim) som har flyttet til Norge da jeg giftet meg med eksmannen min. Jeg visste ingenting om janteloven, om at jeg blir kalt hore og postordrebrud bare fordi jeg er fra Øst-Europa og kler meg annerledes enn norske damer på bygda. At det er så mye korrupsjon her (eksen sa at det var så mye korrupsjon i mitt hjemland, men ingen korrupsjon i Norge). At det er så mye kameraderi ved ansettelser, og at det er nesten umulig å bli kjent med folk på bygda med mindre man er vokst opp der. Nei, jeg blir aldri norsk. Jeg jobber, betale skatt, deltar i samfunnslivet, er med på dugnad, er høflig, feirer norske høytider og oppdrar barna mine i tråd med norske verdier. Men jeg blir aldri norsk. Anonymkode: 6e2c1...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #63 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): …at det er nesten umulig å bli kjent med folk på bygda med mindre man er vokst opp der. Nei, jeg blir aldri norsk. Jeg jobber, betale skatt, deltar i samfunnslivet, er med på dugnad, er høflig, feirer norske høytider og oppdrar barna mine i tråd med norske verdier. Men jeg blir aldri norsk. Anonymkode: 6e2c1...c85 Dette er oppriktig trist å høre. Jeg vet at Nordmenn framstår som kalde og reservert, men det er flere av oss som prøver å endre kulturen. Mange Nordmenn er også ensomme. Har du prøvd å delta på fritidsaktiviteter eller frivillig arbeid? Anonymkode: 98d1f...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #64 Del Skrevet 17. april Til hovedinnlegget: Man kan ikke se for seg noe man ikke vet noe om eller har forutsetninger for å forstå. Jeg kjenner endel innvandrere. Av det de har sagt som hovedgrunn til at de kom hit, dette gjelder arbeidsinnvandrere fra Nord-Afrika og Pakistan, var penger. Alt det der med kultur og integrering var ikke noe de tenkte på på forhånd, eller forsto så mye av, selv etter mange år i Norge. De visste på forhånd at Norge er et rikt land, og de ønsket å jobbe hardt for å ta del i denne rikdommen, men tenkte aldri at de måtte gi avkall på store deler av sin egen kultur/sedvane/moral. De som har en viss refleksjonsevne og er tilpasningsdyktige har blitt formet av å bo her. Og annengenerasjonsinnvandrere er stort sett veldig tilpassa, vil jeg si. Anonymkode: 6384d...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #65 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette er oppriktig trist å høre. Jeg vet at Nordmenn framstår som kalde og reservert, men det er flere av oss som prøver å endre kulturen. Mange Nordmenn er også ensomme. Har du prøvd å delta på fritidsaktiviteter eller frivillig arbeid? Anonymkode: 98d1f...291 Jeg deltar på masse frivillig arbeid i forbindelse med barnas idrett og min egen idrett. Er veldig aktiv der, over gjennomsnittet. Folk er hyggelige der og da. Etter at kamp/dugnad/møte er ferdig, går alle hver til sitt. Det blir ingen vennskap ut av det. Tro meg, jeg har prøvd. Anonymkode: 6e2c1...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #66 Del Skrevet 17. april Gratispenger fra NAV. Anonymkode: 7f451...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 17. april #67 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 14.34): Du kommer sannsynligvis aldri til å kunne forstå det heller. Enkelt forklart: kultur => identitet => Du tar det med deg hvor du bor i verden. Det Du mener er "riktig" og "bra" er innprentet inn i fiberene dine. Du endrer ikke disse fordi du bor et annet sted. Å måtte flykte pga krig er ikke det samme som å kunne velge å tilegne seg et nytt kultur. Om jeg, for eksempel valgte å bo i Japan fordi jeg syntes Japan virket tiltrekkende er noe helt annet enn om jeg måtte rømme til Iran pga frykt/krig/forfølgelse. Snu på flisa: det er krig i Europa og du kan komme deg til Iran og søke asyl der. Klart du drar for å redde deg selv og dine kjære, men hvordan vil du føle deg når du møter deres skikker og kultur? Og når dine barn kommer hjem og tilegner seg muslimske skikker og ønsker å gå i hijab? Anonymkode: c8a41...696 Joda, du har et poeng, men for å ta muslimer som eksempel, siden det hintes til flere steder her: Det er jo ikke sånn at det er krig i ethvert muslimsk land samtidig. Dermed burde muligheten for å få asyl i et land der kulturen er mer akseptabel absolutt være til stede. Været er nok langt mer etter deres smak også. Så når de likevel kommer til Norge er det nok i stor grad av økonomiske grunner. Nå vet jeg riktignok ikke om de med holdninger som i HI i hovedsak er arbeidsinnvandrere eller flyktninger, men jeg vet at de finnes. Angående det siste der, om jeg ble tvunget til å flytte til Iran med barn, ville jeg nok måtte akseptere at barna tok til seg lokale skikker, hvis de skulle ha noen framtid der, mens jeg selv alltid ville bli en fremmed. Selv om det ville blitt trist å også bli en fremmed i forholdet til egne barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #68 Del Skrevet 17. april takinova skrev (På 15.4.2024 den 14.37): Men ville du jobbet for å innføre kristendom der, gått i demonstrasjonstog for Israel og dannet en rap-duo for å synge om hvor vondt der at mordi og fardin ikke får feire julaften med nok sukker i grøten? Da hadde du blitt hengt på torget, eller steinet ihjel. Anonymkode: f536b...301 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 18. april #69 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da hadde du blitt hengt på torget, eller steinet ihjel. Anonymkode: f536b...301 Ja, og disse religiøse lovene som mange som kommer til Norge rømmer fra, ønsker samtidig en del av dem å innføre delvis i sitt nye land. Forstå det om du kan. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #70 Del Skrevet 18. april Muslimer misliker svin, alkohol, hunder og andre dyr, kvinner uten burka, kristne / jøder / buddhister / ateister, samt homofile / lesbiske og så videre. Så det burde jo egentlig være temmelig åpenbart hva deres eneste grunn til å komme til Europa gjelder? Penger! Penger! Penger. Selvfølgelig. Anonymkode: 6cadf...642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #71 Del Skrevet 18. april Nav, gratis bolig og penger. Og alt av ustyr til barn. Anonymkode: 64f75...cb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå