Gå til innhold

Hvorfor flytter en del utlendinger til Norge når de hater vårt levesett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (16 minutter siden):

Innvandrere er veldig mye, da. Noen grupper er høyt representert i arbeidslivet, f.eks. polakker.

At innvandrere ønsker å beholde sin egen kultur, er jo forståelig. Jeg hadde ikke ønska at mine barn skulle miste sin kultur dersom vi hadde vært tvunget til å flytte til et land med en helt annen kultur. Det er ikke det samme som at man hater kulturen i det landet man lever i.

Les igjen, jeg snakker om den gruppen innvandrere som er minst representert i arbeidslivet og som sender mest penger til hjemlandet.

Det betyr at disse pengene er offentlige stønader som er ment for å kompensere for de høye levekostnadene i Norge, hvis de har råd til å sende disse pengene til hjemlandet så er nivået på stønadene alt for høye. Om det ikke er offentlige stønader så må det være penger som ikke er skaffet på lovlig vis igjennom arbeid.

Vi vet at det jukses veldig mye med dette siden enkelte grupper ikke aksepterer vårt lovverk som gjeldene for de, det er spesielt "alenemødre" som er skilt på papiret men som fremdeles er gift innenfor deres religion.

Ofte så er de gift med menn som igjen er gift med flere kvinner, kvinnene mottar stønader fordi de liksom er enslige og disse pengene ender for det meste opp hos mannen som igjen sender penger til hjemlandet. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går jo feil vei, 2./3.-generasjonen er i ferd med å bli stadig mer muslim-konservative/radikale.

Anonymkode: fa7f2...3a4

Dette skjer i alle land som tatt inn innvandrere med en viss kulturell og religiøs bakgrunn, det er også et av hovedmålene innenfor en viss religion at den skal spre seg over hele verden og at alle må underkaste seg.

"Honour-based’ abuse in England increases 60% in two years"

https://www.theguardian.com/society/2024/apr/07/honour-based-abuse-in-england-increases-60-in-two-years

Anonymkode: 6d897...8fe

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

«Ønsket å gå i hijab» 😂 Tror du virkelig vi hadde fått velge om vi måtte søke asyl der? 

Anonymkode: 47a43...a82

Utlendinger har et valg, det er et valg vi ikke liker, men like fullt et valg: bruk hijab, tilpass deg og muligens ha det bedre ELLER ikke bruk det og ta de konsekvensene som kommer. Det er å velge mellom pest eller kolera og et dritt-situasjon, men likefullt et valg.

takinova skrev (23 minutter siden):

Ja, det er et interessant paradoks. Og det viser vel langt på vei at kultur trumfer alt. 

Derfor mener jeg at vi ikke skal drive med integrering, men assimilering. Vil de ikke? Flytt ut av Norge.

I USA da folket grupperte seg i bydelene sine var det "little italy", "little norway", alle innad kjente kulturen, normen, reglene osv. Samtidig hadde de en gjensidig respekt for hverandre og deres forskjeller. De var veldig til å tilpasse seg hverandre når de var samlet. Alle hadde nemlig  EN ting til felles: De var alle amerikanere. De før først og fremst amerikanere og det bandt dem sammen. De sa "plegde of allegiance" hver morgen og "om god we trust" (uten å spesifisere hvem gud). Det bygget tilhørigheten og de var alle samlet under det amerikanske flagget. For en stund fungerte det faktisk. Men så begynte folk å bli krenket og klage på religioner og ta ting bort fra fellesskapet og erstatte det med enkelt-tilhørighet så raste alt sammen som et korthus. Nå er det så mange som roper "JEG! MEG! MITT! UNDERTRYKT!" og de surmule som barnehagebarn over uretter som ikke engang har rammet dem selv.. USA går til helvette i en håndbøtte nå for de har vætt så opptatt av å få "seg og sitt" i fokus at de har glemt hva som binder dem sammen. 

Anonymkode: c8a41...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Støtter dette.

Jeg merker det godt nok selv, jeg er også en nordmann bosatt i utlandet og her er det mange skikker som  går imot mine verdier. Hovedsaklig når det gjelder barneoppdragelse og behandling av dyr. Jeg kommer aldri til å adoptere skikkene deres, selv om jeg bor her, fordi jeg føler det er direkte skadelig.

Jeg tror det vanskelige med dette er at mange muslimer som kommer til Norge, oppriktig tror at slik nordmenn lever, er skadelig for dem - derfor ikke ønskelig å adoptere våre skikker. Dette er programmert dypt i dem fra barndom og det vil nok ta 2-3 generasjoner for å bli kvitt det tankesettet.

Anonymkode: 634ba...e8a

MYE lenger eller aldri når det kommer tilførsel av nye folk, all info kommer fra tv kanaler hjemmefra og butikken fører varer fra hjemstedet og samlingspunktet er det religiøse samlingstedet.

Anonymkode: cb619...7ca

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utlendinger har et valg, det er et valg vi ikke liker, men like fullt et valg: bruk hijab, tilpass deg og muligens ha det bedre ELLER ikke bruk det og ta de konsekvensene som kommer. Det er å velge mellom pest eller kolera og et dritt-situasjon, men likefullt et valg.

I USA da folket grupperte seg i bydelene sine var det "little italy", "little norway", alle innad kjente kulturen, normen, reglene osv. Samtidig hadde de en gjensidig respekt for hverandre og deres forskjeller. De var veldig til å tilpasse seg hverandre når de var samlet. Alle hadde nemlig  EN ting til felles: De var alle amerikanere. De før først og fremst amerikanere og det bandt dem sammen. De sa "plegde of allegiance" hver morgen og "om god we trust" (uten å spesifisere hvem gud). Det bygget tilhørigheten og de var alle samlet under det amerikanske flagget. For en stund fungerte det faktisk. Men så begynte folk å bli krenket og klage på religioner og ta ting bort fra fellesskapet og erstatte det med enkelt-tilhørighet så raste alt sammen som et korthus. Nå er det så mange som roper "JEG! MEG! MITT! UNDERTRYKT!" og de surmule som barnehagebarn over uretter som ikke engang har rammet dem selv.. USA går til helvette i en håndbøtte nå for de har vætt så opptatt av å få "seg og sitt" i fokus at de har glemt hva som binder dem sammen. 

Anonymkode: c8a41...696

Siden du bruker USA som eksempel, hvordan gikk innvandringen til Amerika for de som bodde der før europeerne kom?.

Tror du de følte seg heldige som fikk oppleve kulturell berikelse og som fikk tildelt egne reservater der de kunne leve?.

Eller var de rasister siden de motsatte seg å dele landet sitt med europeere?.

 

Anonymkode: 6d897...8fe

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir nok slettet i løpet av dagen. 
 

Men som svar til ts - Penger. En del har et håp om å få det økonomisk bedre, enten ved å jobbe eller å melke systemet, samtidig som de holder på sine verdier og kultur. Det er derfor mange flytter der i samme områder og bygger små enklaver. Problemet en del har opplevd er at familiestrukturen holder seg ikke like lett her. Kontrollen de hadde over kvinner og barn er ikke den samme. Da får de problemer med skilsmisse/krisesenter og barn som er "ute av kontroll" som de sier det. Problemet er rett og slett en bakstreversk klankultur mentalitet fra landsbygden som møter vestlige verdier anno 2024.

De undervurderer rett og slett hvor vanskelig det vil bli å holde på verdier som er i strid med sitt nye lands. Enten så må de tilpasse seg eller får problemer og ende opp på utkanten av samfunnet. Noe dessverre mange har i f.eks Sverige.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg absolutt ikke kan forstå er at folk bor her i flere tiår og ikke kan et ord norsk.

Det viser jo at de ikke har behov eller interesse for å integrere seg i det norske samfunnet. De lever godt i sin lille klikk. 

Anonymkode: 7cfaa...4bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nav selvfølgelig. Skal ha skal ha skal ha. 

Anonymkode: 9e703...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn i Minnesota har vel holdt på enkelte tradisjoner i generasjoner.

Jeg innbiller meg at en viktig forskjell er at Skandinaver i USA måtte jobbe for å unngå sultedød. Så selv om de snakket Norsk og spiste fårikål så hadde de en mål og mening med livet, og en livline inn i samfunnet som kunne motivere dem til å delta i demokratiet, finne ektefelle fra en annen gruppenetc.

Anonymkode: 98d1f...291

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden du bruker USA som eksempel, hvordan gikk innvandringen til Amerika for de som bodde der før europeerne kom?.

Tror du de følte seg heldige som fikk oppleve kulturell berikelse og som fikk tildelt egne reservater der de kunne leve?.

Eller var de rasister siden de motsatte seg å dele landet sitt med europeere?.

 

Anonymkode: 6d897...8fe

Personlig syntes jeg dette er en del av amerikansk historie som blir oversett og feiret under teppet. Det som skjedde med indianerne blir helt overskygget av slaveri og behandlingen av svarte siden. Spennende at du drar det frem. 

Jeg tror ikke de motsatte seg å dele landet sitt før de så hva den hvite mann ville med landet. I begynnelsen fikk de hvite hjelp og lærdom av de innfødte, og de levde side om side. Hadde ikke den hvite mannen blitt grådig og herskesyk tror jeg utopien hadde vart lengre enn det gjorde. Massemordet som skjedde er en skamplett i vår historie, men vi europeere tar ingen ansvar for det overhodet. Her er det vi som dro til et nytt land og prøvde å endre det mens i dag er det andre folkeslag som prøver å erobre og endre vårt. Det er ikke et nytt fenomen, men det betyr ikke at jeg syntes det er greit. 

Mens vi er inne på indianere: uten deres hjelp hadde vi ikke hatt koder som våre fiender ikke kunne knekke. Til og med andre verdenskrig hjalp de oss hvite, jeg tror ikke kan kan kalle dem rasistisk i det hele tatt. Jeg tror de beskytter det lille de har igjen, med rette. Jeg hadde heller ikke stolt på oss.

Anonymkode: c8a41...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (3 timer siden):

Men ville du jobbet for å innføre kristendom der, gått i demonstrasjonstog for Israel og dannet en rap-duo for å synge om hvor vondt der at mordi og fardin ikke får feire julaften med nok sukker i grøten?

Husk nå at såkalte "etniske nordmenn" ikke er den originale gjengen her i landet, men samene, takk. Samme i USA som ble laget på bakgrunn av et blodbad mot Native Americans. Hele landet laget ut fra massakre etter massakre. Dette er vår viktigste NATO-alliert nå som er angivelig "demokratisk", må vite 😂

Og kristendom er heller ikke den originale religionen her i landet, ei heller er Islam den originale religionen i Egypt. Da pyramidene ble bygd, ja, da var det Pharao Power To The Bone 😃 

Anonymkode: e7305...3b4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil gjerne ha sharia i Norge, samtidig som de ønsker seg pengene våre. 

Men de ønsker ikke å bo under sharia i deres egne hjemland, hvor de ikke får noe særlig til støtteordninger til noe som helst. 

Anonymkode: 6cadf...642

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Les igjen, jeg snakker om den gruppen innvandrere som er minst representert i arbeidslivet og som sender mest penger til hjemlandet.

Anonymkode: 6d897...8fe

Pirker du nå på norsk-somaliere fordi det passer deg best slik?

Nå er det slik at det brutale, fascistiske Hindu-religiøse regimet i New Delhi, ledet av terrorist-partiet BJP som er det landet som mottar mest penger fra andre indere i Vesten og utlandet for øvrig.

Hele 125 milliarder dollar blir sendt til India.

https://knomad.org/sites/default/files/publication-doc/migration_development_brief_39.pdf#page=10

Mexico på andre plass med 67 milliarder dollar.

Kina er på 3.plass med 50 milliarder dollar.

Filippinene er på 4.plass med 40 milliarder dollar.

De første "muslimske" landene på denne lista er Egypt og Pakistan, der de deler 5.plass med 24 milliarder dollar hver, før Bangladesh på lista med 23 milliarder dollar.

Etter Bangladesh følger Nigeria med 21 milliarder dollar og "lille" Guatemala med hele 20 milliarder dollar. Og etter Guatemala følger Uzbekistan med 16 milliarder dollar, de fleste her tjener penger i Russland i likhet med land som Tajikistan, Kirgisistan, osv.

Selvfølgelig kommer norsk-somaliere til å sende penger til sin familie om de kan fordi kronen rekker mye mer der nede. Det betyr at man ikke trenger å snakke om store beløp. Somalia eksisterer ikke engang på kartet over Afrika. Det er bare formelt, ettersom landet er delt opp i flere ulike områder styrt av ulike paramilitære styrker. Det heter bare "Somalia" på papiret. 

 

Anonymkode: e7305...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange land i verden man kan få asyl i. Hvorfor velge Norge når de hater levesettet her?

Det verste som kan skje mange nyankomne familier er at datteren "blir for norsk". Så de tvangsgifter henne til en mann i hjemlandet eller sender henne hjem på koranskole.

Dette med at datteren "blir for norsk". Hvorfor er det ikke flere som reagerer på dette? Det er jo et soleklart bevis på at det å være norsk er noe de ser ned på og hater.

For meg virker det dessverre som at en del familier heller vil ha en sønn som er drapsmann, enn en datter som går på fest. I min verden er denne tankegangen helt forskrudd.

Jeg skjønner ikke den "prioriteringen". Og hvis miljøet de tilhører mener disse familiene ikke er representativet, hvorfor tar de ikke til motmæle?

Anonymkode: c8d42...3cd

Hvorfor flytter bønder til Oslo når de hater Oslo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens overskrift er misvisende. Med begrepet "utlendinger", menes det tydeligvis muslimer, og ikke f.eks katolske vietnamesere. Problemet er at det vi har blitt overtalt til å tro er mangfold, er en bestemt religion som ikke tillater mangfold. Faktisk er "du skal gjøre mot din neste som du vil at din neste skal gjøre mot deg" et helt fremmed konsept i en viss religion. Der handler det om å erobre, og ta krigsbytte. De som ikke tror på det samme har en lavere status i hierarkiet.

Norge er da et drømmeland, for her får man penger og lov til å videreføre den slags tankegods uten konsekvenser. Foreløpig.

Anonymkode: 90c49...51e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Husk nå at såkalte "etniske nordmenn" ikke er den originale gjengen her i landet, men samene, takk. Samme i USA som ble laget på bakgrunn av et blodbad mot Native Americans. Hele landet laget ut fra massakre etter massakre. Dette er vår viktigste NATO-alliert nå som er angivelig "demokratisk", må vite 😂

Og kristendom er heller ikke den originale religionen her i landet, ei heller er Islam den originale religionen i Egypt. Da pyramidene ble bygd, ja, da var det Pharao Power To The Bone 😃 

Anonymkode: e7305...3b4

Samene var inne først i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Husk nå at såkalte "etniske nordmenn" ikke er den originale gjengen her i landet, men samene, takk. Samme i USA som ble laget på bakgrunn av et blodbad mot Native Americans. Hele landet laget ut fra massakre etter massakre. Dette er vår viktigste NATO-alliert nå som er angivelig "demokratisk", må vite 😂

Og kristendom er heller ikke den originale religionen her i landet, ei heller er Islam den originale religionen i Egypt. Da pyramidene ble bygd, ja, da var det Pharao Power To The Bone 😃 

Anonymkode: e7305...3b4

Myten om at samene var først er motbevist gjennom forsking.

https://www.itromso.no/meninger/i/A3eBA3/samene-burde-helst-ha-landet-sitt-tilbake-dette-synet-er-fortsatt-ganske-utbredt

Anonymkode: 98172...bb2

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pirker du nå på norsk-somaliere fordi det passer deg best slik?

Nå er det slik at det brutale, fascistiske Hindu-religiøse regimet i New Delhi, ledet av terrorist-partiet BJP som er det landet som mottar mest penger fra andre indere i Vesten og utlandet for øvrig.

Hele 125 milliarder dollar blir sendt til India.

https://knomad.org/sites/default/files/publication-doc/migration_development_brief_39.pdf#page=10

Mexico på andre plass med 67 milliarder dollar.

Kina er på 3.plass med 50 milliarder dollar.

Filippinene er på 4.plass med 40 milliarder dollar.

De første "muslimske" landene på denne lista er Egypt og Pakistan, der de deler 5.plass med 24 milliarder dollar hver, før Bangladesh på lista med 23 milliarder dollar.

Etter Bangladesh følger Nigeria med 21 milliarder dollar og "lille" Guatemala med hele 20 milliarder dollar. Og etter Guatemala følger Uzbekistan med 16 milliarder dollar, de fleste her tjener penger i Russland i likhet med land som Tajikistan, Kirgisistan, osv.

Selvfølgelig kommer norsk-somaliere til å sende penger til sin familie om de kan fordi kronen rekker mye mer der nede. Det betyr at man ikke trenger å snakke om store beløp. Somalia eksisterer ikke engang på kartet over Afrika. Det er bare formelt, ettersom landet er delt opp i flere ulike områder styrt av ulike paramilitære styrker. Det heter bare "Somalia" på papiret. 

 

Anonymkode: e7305...3b4

Vi snakker om Norge og en gruppe som mottar store summer i offentlige stønader og bidrag, det er heller ikke snakk om småpenger når det i 2023 ble overført nesten 400 millioner kroner fra privatpersoner i Norge til Somalia.

Denne summen er kun det som ble registrert i Valutaregisteret og som ble overført via godkjente transaksjonbyråer, det er store mørketall i tillegg til dette fordi vi vet at det smugles penger ut av landet. For noen år siden var det en som ble stoppet med over 13 millioner kroner i kofferten som skulle til Somalia via Tyrkia.

Dette er et eksempel på Hawala og det er enda en ting som noen tror er greit å holde på med i Norge fordi det er greit i landet de kommer fra.

Når man ikke jobber så er dette enten penger som er ment som barnetrygd eller andre offentlige stønader, har man råd til å sende norske skattebetaleres penger ut av landet så får man alt for mye penger fra staten.

Eller så er det penger som stammer fra andre aktiviteter som ikke er lovlig, altså svart arbeid eller kriminalitet.

En ting er sikkert og det er at de som sender penger til hjemlandet har ingen rett til å klage over at de er trangbodd eller har dårlig råd.

Anonymkode: 6d897...8fe

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er så norske ass. Dere må henge litt med utlendinger. De er alt annet enn imponert av nordmenn. 😅😋

Anonymkode: 033b8...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...