Gå til innhold

Hvorfor flytter en del utlendinger til Norge når de hater vårt levesett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor flytter en del utlendinger til Norge når de hater vårt levesett?

Anonymkode: c8d42...3cd

Fordi en kan leve trygt og komfortabelt og har en velferdsstat som sørger for at en har det en trenger. Det er egentlig veldig forståelig; Om du kan gå fra utrygghet til trygghet, ufrihet til frihet og fra fattigdom til velstand og eneste ulempen er at samfunnet rundt deg har andre verdier som de likevel ikke tør å pushe på deg er kanskje ikke valget så vanskelig. Med "multikultur" kan en jo også beholde sin egen kultur og finne sammen med likesinnede, så hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Penger of course, mange prøver Sverige først, derfor mange norske arabere har svensk aksent. 

Anonymkode: 7798a...575

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Massemordet som skjedde er en skamplett i vår historie, men vi europeere tar ingen ansvar for det overhodet. 

Anonymkode: c8a41...696

Jeg har ikke noe ansvar for hva Columbus & co gjorde i Amerika noe mer enn hva dagens Tyskere har for hva bestefedrene deres gjorde under andre verdenskrig. Hater du Tyskere?

Sitat

Mens vi er inne på indianere: uten deres hjelp hadde vi ikke hatt koder som våre fiender ikke kunne knekke. Til og med andre verdenskrig hjalp de oss hvite, jeg tror ikke kan kan kalle dem rasistisk i det hele tatt. Jeg tror de beskytter det lille de har igjen, med rette. Jeg hadde heller ikke stolt på oss.

Navaho-Indianerenes språk var nok nyttig, men jeg tror at du har et litt «Disney-aktig» syn på relasjonen mellom grupper av mennesker her. Det er liten tvil om at en stor urett ble gjort mot Indianerene fram til ganske nylig. Det betyr ikke at Indianerene nødvendigvis var uskyldsrene.

Anonymkode: 98d1f...291

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Navaho-Indianerenes språk var nok nyttig, men jeg tror at du har et litt «Disney-aktig» syn på relasjonen mellom grupper av mennesker her. Det er liten tvil om at en stor urett ble gjort mot Indianerene fram til ganske nylig. Det betyr ikke at Indianerene nødvendigvis var uskyldsrene.

https://www.nationalww2museum.org/war/articles/american-indian-code-talkers#:~:text=A code talker is the,secret communications on the battlefield. De var gode nok da vi (hvite) trengte dem... igjen.. og så da de var "ferdig utnyttet" hva fikk de for det? En hel masse nada.

Disney nei, jeg vet om massakre utført av begge sider, men jeg tror at om europeerne hadde oppført seg som gjester i det nye landet fremfor å ha til hensikt å erobre det, ville det muligens ha endt bedre for begge parter. 

Om jeg kommer inn i ditt hus med min familie, kaster ut det som du ser på som betydningsfullt og proklamerer at huset nå er mitt, hadde du gitt deg og forlatt huset fredelig? Tipper de fleste av oss hadde kjempet for det som var ansett som vårt med alle midlene vi hadde tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange land i verden man kan få asyl i. Hvorfor velge Norge når de hater levesettet her?

Det verste som kan skje mange nyankomne familier er at datteren "blir for norsk". Så de tvangsgifter henne til en mann i hjemlandet eller sender henne hjem på koranskole.

Dette med at datteren "blir for norsk". Hvorfor er det ikke flere som reagerer på dette? Det er jo et soleklart bevis på at det å være norsk er noe de ser ned på og hater.

For meg virker det dessverre som at en del familier heller vil ha en sønn som er drapsmann, enn en datter som går på fest. I min verden er denne tankegangen helt forskrudd.

Jeg skjønner ikke den "prioriteringen". Og hvis miljøet de tilhører mener disse familiene ikke er representativet, hvorfor tar de ikke til motmæle?

Du skriver "utlendinger" i emnefeltet, men i hovedinnlegget er det rimelig klart at det bare er en liten bestemt gruppe utlendinger du sikter til.

Anonymkode: be2ab...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tipper at ingen av dere har en utenlandsk venn så hva baserer dere disse svarene deres ut på?Akkurat som om det er så himla lett å få alt fra NAV. Alle og da mener jeg alle som går på sosialhjelp eller er ufør vet at det er ikke noe å skryte av. Du har akkurat nok for å overleve. Hadde de fått 30 000 kr inn på konto hver mnd uten å ha jobbet en eneste dag ja,da kunne jeg også reagerer. Men det er ikke tilfellet. Er det slik at dere er bare islamofobiske? At noen sender penger "hjem" til Somalia for at de skal overleve så ser jeg ikke problemet. Vet dere hvordan situasjonen er i Somalia?Tenkte meg det.

Så har jeg også blitt kjent med en del ukrainere. Noen av dem vil absolutt ikke jobbe. De klarer seg visst fint. Noen av dem har tom reist på ferie i fjor sommer til Ukraina. Men tenker jeg da,se på disse kristne ukrainere som snylter staten. Nei,det gjør jeg ikke. Så hvorfor er det slik at det er bare galt når muslimer gjør det?

Anonymkode: 44bdf...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Penger of course, mange prøver Sverige først, derfor mange norske arabere har svensk aksent. 

Nettopp. Svensker er største gruppe av innvandrere sier SSB. Sjekker man svensk utvandringsstatistikk sier den at 70% av de som vandrer ut fra Sverige til Norge ikke engang er født i Sverige.

Det er svenskene sine det...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tipper at ingen av dere har en utenlandsk venn så hva baserer dere disse svarene deres ut på?Akkurat som om det er så himla lett å få alt fra NAV. Alle og da mener jeg alle som går på sosialhjelp eller er ufør vet at det er ikke noe å skryte av. Du har akkurat nok for å overleve. Hadde de fått 30 000 kr inn på konto hver mnd uten å ha jobbet en eneste dag ja,da kunne jeg også reagerer. Men det er ikke tilfellet. Er det slik at dere er bare islamofobiske? At noen sender penger "hjem" til Somalia for at de skal overleve så ser jeg ikke problemet. Vet dere hvordan situasjonen er i Somalia?Tenkte meg det.

Så har jeg også blitt kjent med en del ukrainere. Noen av dem vil absolutt ikke jobbe. De klarer seg visst fint. Noen av dem har tom reist på ferie i fjor sommer til Ukraina. Men tenker jeg da,se på disse kristne ukrainere som snylter staten. Nei,det gjør jeg ikke. Så hvorfor er det slik at det er bare galt når muslimer gjør det?

Fordi det på ingen måte er ukrainere som ødelegger Norden med voldskriminalitet. 

Anonymkode: 67a91...5fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det på ingen måte er ukrainere som ødelegger Norden med voldskriminalitet. 

Anonymkode: 67a91...5fa

Hvis vi tar alt som har skjedd siden nyåret så er det ikke akkurat utlendinger som har drept hele sin familie😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om jeg kommer inn i ditt hus med min familie, kaster ut det som du ser på som betydningsfullt og proklamerer at huset nå er mitt, hadde du gitt deg og forlatt huset fredelig? Tipper de fleste av oss hadde kjempet for det som var ansett som vårt med alle midlene vi hadde tilgjengelig.

Er ikke det du stemmer for i dag da, at norge skal overtas av fremmedkulturelt fattigfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er mange land i verden man kan få asyl i. Hvorfor velge Norge når de hater levesettet her?

Det verste som kan skje mange nyankomne familier er at datteren "blir for norsk". Så de tvangsgifter henne til en mann i hjemlandet eller sender henne hjem på koranskole.

Dette med at datteren "blir for norsk". Hvorfor er det ikke flere som reagerer på dette? Det er jo et soleklart bevis på at det å være norsk er noe de ser ned på og hater.

For meg virker det dessverre som at en del familier heller vil ha en sønn som er drapsmann, enn en datter som går på fest. I min verden er denne tankegangen helt forskrudd.

Jeg skjønner ikke den "prioriteringen". Og hvis miljøet de tilhører mener disse familiene ikke er representativet, hvorfor tar de ikke til motmæle?

Penger og nav

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velferdssystemet vårt, gratis skolegang og gratis helsevesen.. Goder som  de vil utnytte

Anonymkode: 31900...0d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er innvandrer selv, er gift med en innvandrer og hadde venner på skolen som var innvandrere. Disse vennene jeg hadde på skolen forsvant riktig nok når de ble myndige og skulle gifte seg, da kunne de ikke være sammen med oss andre mer.

Har også jobbet med innvandrere i forskjellige typer jobber og sett litt av hvert.

Du kan ikke klage over at det ikke er så lett å få noe av NAV og samtidig forsvare at somaliere sender enorme summer med skattepenger til Somalia, de 400 millionene som ble sendt i fjor kunne gått til mennesker som virkelig de trenger de her i Norge.

Det er ikke bærekraftig at velferdssystemet vårt misbrukes på denne måten, somaliere eller andre innvandrere for den del kan ikke bruke stønadene de får fra NAV som privat nødhjelp.

Når det gjelder land som Somalia og mange andre land i Afrika og Midt-Østen så må de snart finne ut hvordan de skal fikse sine egne samfunn hvis de ønsker vestlig levestandard, men dessverre så går de alltid for den egoistiske kortsiktige løsningen og de planlegger aldri frem i tid slik at fremtidige generasjoner kan få det bedre.

Norge og Europa kan ikke være verdens sosialkontor, det er nesten sånn at når Afrikas problemer blir Europas problemer så må Europa ta tak for å lære de bærekraftig styring i en periode.

Anonymkode: 6d897...8fe

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De var gode nok da vi (hvite) trengte dem... Anonymkode: c8a41...696

Jeg har ikke noe fellesskap med de menneskene som plyndret Amerika enn mer enn jeg har et felleskap med de menneskene som ble plyndret. Dvs jeg opplever et visst fellesskap med alle mennesker.

Men jeg opplever ikke noe mer fellesskap med «hvite» mennesker enn med «gule» mennesker. Hvis du gjør det så er du kanskje en rasist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis vi tar alt som har skjedd siden nyåret så er det ikke akkurat utlendinger som har drept hele sin familie😉

For en merkelig ting å trekke inn her. Dette er jo fryktelig tragiske hendelser, men det går da ikke ut over "mannen i gata" slik gjengrelatert voldskriminalitet gjør. 

Anonymkode: fa7f2...3a4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke noe fellesskap med de menneskene som plyndret Amerika enn mer enn jeg har et felleskap med de menneskene som ble plyndret. Dvs jeg opplever et visst fellesskap med alle mennesker.

Men jeg opplever ikke noe mer fellesskap med «hvite» mennesker enn med «gule» mennesker. Hvis du gjør det så er du kanskje en rasist?

Mitt sitat var: "de var gode nok da vi (hvite) trengte dem". Jeg skrev om hvordan de hjalp de allierte å vinne krigen for å så bli kastet tilbake i glemselens skygge. Er ikke du europeer så beklager jeg at jeg tok deg med i "vi" Begrepet. Det kan ikke jeg vite om du er en del av "vi", kanskje du er afrikaner for alt jeg vet. 

Merkelig hvordan mine ord går fra: "indianere har blitt elendig behandlet", "indianere har flere ganger hjelpet hvite europeere gjennom historien og fått ingenting igjen for det" til at du anklager meg for å være rasist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er mange sider av dette. Det handler også om synet vi har på dem. Den kjølige holdningen vi har til hverandre innbyr ikke akkurat til fellesskap. Vi er bare gode på prat og relasjon  i festlig lag, og der er det mange som ikke møter oss.  

Anonymkode: a1571...ce8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mitt sitat var: "de var gode nok da vi (hvite) trengte dem". Jeg skrev om hvordan de hjalp de allierte å vinne krigen for å så bli kastet tilbake i glemselens skygge. Er ikke du europeer så beklager jeg at jeg tok deg med i "vi" Begrepet. Det kan ikke jeg vite om du er en del av "vi", kanskje du er afrikaner for alt jeg vet. 

Merkelig hvordan mine ord går fra: "indianere har blitt elendig behandlet", "indianere har flere ganger hjelpet hvite europeere gjennom historien og fått ingenting igjen for det" til at du anklager meg for å være rasist? 

«Vi/dere hvite som utnyttet indianere» er omtrent like skadelig tankegods som «vi/dere muslimer som begår terror», «vi/dere menn som voldtar kvinner», «vi/dere Tyskere som drepte 6 millioner jøder».

Mennesker «er» ikke grupper. Det kan noen ganger være nyttig å fokusere på gruppetilhørighet, men veldig ofte er det skadelig. Den Tyske jævelen som drepte jøder er ikke først og fremst Tysk, eller mann. Han er først og fremst en jævel. Ingen av dagens Tyskere eller menn har noe ansvar for det han gjorde, det må han først og fremst ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Husk nå at såkalte "etniske nordmenn" ikke er den originale gjengen her i landet, men samene, takk. Samme i USA som ble laget på bakgrunn av et blodbad mot Native Americans. Hele landet laget ut fra massakre etter massakre. Dette er vår viktigste NATO-alliert nå som er angivelig "demokratisk", må vite 😂

Og kristendom er heller ikke den originale religionen her i landet, ei heller er Islam den originale religionen i Egypt. Da pyramidene ble bygd, ja, da var det Pharao Power To The Bone 😃 

Anonymkode: e7305...3b4

Det stemmer nok ikke. Du blir nødt å lese deg litt opp på dette.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en merkelig ting å trekke inn her. Dette er jo fryktelig tragiske hendelser, men det går da ikke ut over "mannen i gata" slik gjengrelatert voldskriminalitet gjør. 

Anonymkode: fa7f2...3a4

Gjengrelatert voldskriminalitet går vel veldig ofte ut over andre kriminelle gjenger? At små (eller stor-)kriminelle 16-25-årige menn blir utsatt for vold er også et problem, selv om politikere gjerne vil berolige oss med «slapp av, de dreper bare hverandre, dere vanlige folk er ganske trygge»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...