Gå til innhold

Er det greit å bare si "jeg gidder ikke likevel" når man stiller som frivillig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg deltok på en (liten, lokal) spillfestival i helgen, og hadde meldt meg på et spill på lørdag. Ca. en time før spillet skulle starte, fikk vi som var påmeldt melding fra arrangøren om at han var forsinket, og om det var greit om vi usatte med en eller to timer. Hvis ikke, skulle han komme så fort han kunne. En (vi var 5 personer totalt) måtte da melde avbud, men resten sa ja. Selv sa jeg at det var greit, men at jeg måtte ha beskjed innen kort tid om det ble én eller to timer forsinket, siden jeg måtte gi beskjed til barnevakt. 

Etter dette hørte vi ikke fra ham på nesten en time, og dermed gikk  to personer til. Vi hadde et par stykker som kunne tenke seg å stille i steden, men de falt også fra. Til slutt kom det beskjed om at han hadde "blitt dratt med på noen sosiale ting," og at han derfor ikke kom. 

Jeg ble skikkelig irritert, og hadde lyst til å varsle de som driver festivalen om dette, for jeg synes oppførselen til denne personen ikke er ok. Men de andre deltakerene mente at det ikke var noe å mase med, fordi festivalen er gratis. 

Personlig synes jeg at det ikke spiller noen rolle om det er gratis, for dette handler om mangel på respekt for andre folks tid. Har man forpliktet seg til å stille på noe, og andre er avhengig av deg for at det skal kunne gjennomføres, så holder det ikke å bare si "nei, jeg ombestemte meg". 

Men ja, hva tenker andre??

Anonymkode: 4d468...65e

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår hvorfor at du ble irritert. Hadde sagt ifra til festivalen, slik at de unngår at slikt skjer senere.

Anonymkode: 85d29...959

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei dette var en tyn forklaring, når du først har meldt deg opp til noe og ialfall om andre er avhengig av deg så stiller du for pokker opp, Jeg hadde blitt forbanna.

Anonymkode: 990b3...273

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det var arrangøren for det du skulle delta på som ikke kom….?!?

Det er jo sykt useriøst! Selvfølgelig melder du fra til festivalen - de vil jo ikke ha ødelagt sitt rykte heller.

Anonymkode: 1f3e2...538

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde fra til festivalen, slik at denne personen ikke kan arrangere noe i senere tid.

Anonymkode: 2914c...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...