Gå til innhold

Fjordkraft avtale med Lofavør


Bollemy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest meg opp på at fjordkraft har en avtale med LoFavør med godt tilbud. Spørsmålet mitt er om jeg som er medlem i fagforbundet kan benytte meg av den avtalen. Vet at jeg har noen forsikringer via Lofavør og fagforbundet, men usikker på om dette også gjaldt sånne avtaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bollemy skrev (3 timer siden):

Hei!

Har lest meg opp på at fjordkraft har en avtale med LoFavør med godt tilbud. Spørsmålet mitt er om jeg som er medlem i fagforbundet kan benytte meg av den avtalen. Vet at jeg har noen forsikringer via Lofavør og fagforbundet, men usikker på om dette også gjaldt sånne avtaler?

Finnes langt bedre strømavtaler enn Fjordkraft enten du er LO FAVØR medlem eller ikke. 
Du må se på prisen du skal betale totalt sett, for strømmen,, månedsavgift og tillegg,  før du binder deg til et strømselskap. 

Anonymkode: 779d8...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollemy skrev (På 15.4.2024 den 12.28):

Hei!

Har lest meg opp på at fjordkraft har en avtale med LoFavør med godt tilbud. Spørsmålet mitt er om jeg som er medlem i fagforbundet kan benytte meg av den avtalen. Vet at jeg har noen forsikringer via Lofavør og fagforbundet, men usikker på om dette også gjaldt sånne avtaler?

Det er så mye "spesialtilbud", co-branding og drit i strømmarkedet at man kan bli helt svett.

Personlig liker jeg ikke Fjordkraft. Det eneste jeg synes er bra med de, er at de tilbyr gjennomfakturering (at du slipper å få en separat faktura på nettleien). Men det er alt for kompleks prisstruktur, og ikke minst altfor mye salg av garantier, kreative og kostbare løsninger, mobilabonnement og annet søppel jeg ikke vil ha. Ikke minst tilbyr de avtaler hvor du får en bonus nå, men binder deg til et mye høyere påslag over lang tid. Dette uavhengig av co-brandingen med fagforeninger.

Jeg anbefaler:

Finn en spotprisavtale med påslag <4 øre/kwt og månedsavgift <40 kroner. Disse finnes. Da har du gjort en god avtale.

Styr unna ethvert "tilleggsprodukt" man bare "må" ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibb har 0 øre i påslag pr. kwt og 0 i månedsavgift. Denne prisen garanteres i tre år.

De gjennomfakturerer også slik at du kun får en faktura med både nettleie og strømforbruk.

De har en app som koster 39 kr. pr. mnd, men den appen er frivillig og slett ikke nødvendig. 

Det er tilleggstjenester som f.eks denne appen de tjener penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (31 minutter siden):

 

Jeg anbefaler:

Finn en spotprisavtale med påslag <4 øre/kwt og månedsavgift <40 kroner. Disse finnes. Da har du gjort en god avtale.

 

En slik avtale med disse betingelsene koster ved et årsforbruk på 15 000 kwt 1080,- kr. pr. år mer enn om man bruker Vibb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rockybalboa skrev (5 minutter siden):

Vibb har 0 øre i påslag pr. kwt og 0 i månedsavgift. Denne prisen garanteres i tre år.

De gjennomfakturerer også slik at du kun får en faktura med både nettleie og strømforbruk.

De har en app som koster 39 kr. pr. mnd, men den appen er frivillig og slett ikke nødvendig. 

Det er tilleggstjenester som f.eks denne appen de tjener penger på.

Ergo er slik svar som idiotsvar å regne, når nullpåslag ikke er reelle. De vet nok å ta seg betalt, for ingen regel uten unntak. Ingen kan selge strøm uten å tjene på det.

Anonymkode: 8078c...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ergo er slik svar som idiotsvar å regne, når nullpåslag ikke er reelle. De vet nok å ta seg betalt, for ingen regel uten unntak. Ingen kan selge strøm uten å tjene på det.

Anonymkode: 8078c...161

Hvis du istedenfor å kalle et seriøst og opplysende svar for idiotsvar heller evner å lese hva jeg faktisk skiver så hadde det vært fint for alle. Fint å gjemme seg bak anonym også når man skal rakke ned på andre. 👏

Når det garanteres 0 i påslag og null i månedsavgift  i tre år så er det selvsagt reelt selv om du ikke tror på det.

Som jeg skrev i mitt første innlegg så ønsker de å tjene sine penger på salg av tilleggstjenester (app) som er frivillig. Man trenger ikke appen (har den ikke selv) og da betaler man kun for strømmen, uansett om du kaller det for idiotsvar eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med Tibber. Sammen med Tibber Pulse og Easee billader sørger den for at bilen lades når strømmen er billigst på døgnet, og den holder strømforbruket under 10kWh, så jeg ikke havner på et høyere effektledd enn nødvendig. 

Koster 49/mnd, samt opptil 2,95øre/kWh. Har man smartenheter i hus, som ny varmtvannsbereder, elbillader eller varmepumpe er timesprising av strøm viktig for å få lavest mulig strømkostnad. Spotprisen varierer fra minus 40 øre og opp til 200 øre i døgnet, så det kan være store summer å spare på å velge et smart system. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (15 timer siden):

Det er så mye "spesialtilbud", co-branding og drit i strømmarkedet at man kan bli helt svett.

Personlig liker jeg ikke Fjordkraft. Det eneste jeg synes er bra med de, er at de tilbyr gjennomfakturering (at du slipper å få en separat faktura på nettleien). Men det er alt for kompleks prisstruktur, og ikke minst altfor mye salg av garantier, kreative og kostbare løsninger, mobilabonnement og annet søppel jeg ikke vil ha. Ikke minst tilbyr de avtaler hvor du får en bonus nå, men binder deg til et mye høyere påslag over lang tid. Dette uavhengig av co-brandingen med fagforeninger.

Jeg anbefaler:

Finn en spotprisavtale med påslag <4 øre/kwt og månedsavgift <40 kroner. Disse finnes. Da har du gjort en god avtale.

Styr unna ethvert "tilleggsprodukt" man bare "må" ha.

Takk for utfyllende svar! Vært en av de heldige som alltid har hatt strøm inkludert, så aldri hatt behov for å sette meg inn i strøm priser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollemy skrev (På 15.4.2024 den 12.28):

Hei!

Har lest meg opp på at fjordkraft har en avtale med LoFavør med godt tilbud. Spørsmålet mitt er om jeg som er medlem i fagforbundet kan benytte meg av den avtalen. Vet at jeg har noen forsikringer via Lofavør og fagforbundet, men usikker på om dette også gjaldt sånne avtaler?

Hvilke gode tilbud får du egentlig med den, forutenom dyrere strøm pga høyt påslag? 

Med mitt forbruk så blir LOfavør ca 14 % dyrere enn hva jeg betaler med Kraftriket, så eventuelle andre tilbud må jo selvsagt kompensere for det... Og jeg klarer ikke se at de har noen andre tilbud knyttet til strømavtalen? 
 

Anonymkode: 65133...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvilke gode tilbud får du egentlig med den, forutenom dyrere strøm pga høyt påslag? 

Med mitt forbruk så blir LOfavør ca 14 % dyrere enn hva jeg betaler med Kraftriket, så eventuelle andre tilbud må jo selvsagt kompensere for det... Og jeg klarer ikke se at de har noen andre tilbud knyttet til strømavtalen? 
 

Anonymkode: 65133...ddd

14%? Det kan kanskje være 14% høyere påslag, men ikke 14% lavere strømregning. Så magisk er ikke strømselskapet Kraftriket, det tviler jeg på. Med et forbruk på 15'000kWh, 2,99øre i påslag og 15kr/mnd blir det 628kr til Fjordkraft. Om du sparer 14% på dette blir det omtrentlig 88kr spart for din del

 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (29 minutter siden):

14%? Det kan kanskje være 14% høyere påslag, men ikke 14% lavere strømregning. Så magisk er ikke strømselskapet Kraftriket, det tviler jeg på. Med et forbruk på 15'000kWh, 2,99øre i påslag og 15kr/mnd blir det 628kr til Fjordkraft. Om du sparer 14% på dette blir det omtrentlig 88kr spart for din del

 

Nå sammenlignet jeg på forbrukerrådets side sider, og hva månedspris blir med mitt forbruk. 
Kraftriket har negativt påslag, -2,02, som for meg vil gi en månedspris i april på 302 kr. 
LOfavør har påslag på 5,99, som gir en månedspris på 346,-

Det er en økning på 14,57%. 

Anonymkode: 65133...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må oppdatere prisene dine....

Og den Kraftriket-avtalen gjelder i 12mnd, etter det må man bytte for ikke å bli flådd.

image.png.0d4092fefd40d9f6bf24dbe147ae64e8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

newman01 skrev (3 timer siden):

Tror du må oppdatere prisene dine....

Og den Kraftriket-avtalen gjelder i 12mnd, etter det må man bytte for ikke å bli flådd.

image.png.0d4092fefd40d9f6bf24dbe147ae64e8.png

Jeg forholder meg som sagt til priser oppgitt fra forbrukerrådet sine sider, så i så fall er det de som må oppdatere prisene sine.... 

Å gå igjennom avtalene sine minst en gang i året, og se etter billigere alternativer ser jeg på som en selvfølge uansett, både strøm og andre avtaler. Hvis man bare lar avtaler gå uten å gidde sjekke etter billigere alternativer så risikerer man bli flådd uansett. 

Anonymkode: 65133...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...