Gå til innhold

Hvorfor får jeg vondt under foten. Skiftet løpesko


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har løpt med joggesko med nøytral pronasjon lenge. Men har slitt med knesmerter og har fått anbefalt et nytt par, også nøytrale (sjekket foten og jeg har noe flat fotbue, såkalt plattfot og nøytrale sko var riktig for meg?). Så sånn sett er de jo like, men jeg fikk så vondt midt under foten, på yttersiden. Altså under lilletærne, langt bak tåballen. 

Jeg skjønner ikke hvorfor når stabiliteten er lik? Er dette noe som går seg til? Var fornøyd med støtdempingen osv, men kjenner nye "verk" på nye steder. Ingen vondt i kneet, men plutselig vondt i andre side hoften osv..

Er vel kanskje derfor man blir anbefalt å veksle mellom joggesko.. så man kan trene opp forskjellige muskler. MEN det punktet under foten var skikkelig ubehagelig/vondt, ikke noe "svak muskel" som kan gå seg til.

Hilsen helt fersk jogger.

Anonymkode: a6131...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til helt det samme, men merker når jeg tar i bruk nye sko at det kan bli litt stivt under føttene en periode. Etter noen km (ca 50 for min del) så er skoene tilpasset foten bedre enn når de er nye. Kanskje det kan være noe tilsvarende for deg? 

Anonymkode: 008b7...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...