AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Del Skrevet 14. april Det skjer så mye rart her!!! Her om dagen satt jeg i sofaen og leste, og barnet satt klistret til TV-en i stolen sin. Jeg skulle bare kikke opp og der sto taklampen og svingte frem og tilbake som en pendel. Ingen av oss hadde rørt den, det var ikke trekk eller åpne vinduer i rommet. Til stadighet lurer jeg på om jeg begynner å bli dement. Jeg kan f.eks åpne et skap, hente ut noe som jeg setter fra meg, kommer tilbake for å lukke skapet, men da er det allerede lukket. Tanken «men jeg lukket da ikke skapet?» går gjennom hodet. Dette hadde vært greit nok om det var en gang i blant, men det skjer med dører, skap og skuffer daglig. I dag toppet det seg da jeg skulle gå inn på vaskerommet. Det var låst fra innsiden!!!! Det er jo ikke mulig? Jeg kom meg faktisk ikke inn før mannen kom hjem og dirket opp låsen. Han synes også det var rart, men avskrev hendelsen med at han trodde det var «slark» i låsen. Huset er ikke gammelt og det er kun vår familie som har bodd her. Vi har bodd her snart 10 år uten slike hendelser? Anonymkode: 988a1...123 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #2 Del Skrevet 14. april Finn ut om det har stått hus tidligere på tomten deres hos Kommunen. Anonymkode: 57c94...dc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Finn ut om det har stått hus tidligere på tomten deres hos Kommunen. Anonymkode: 57c94...dc3 Tomten var forbundet med en stor fabrikk som delte ut eiendommer til arbeiderne ved århundreskiftet 18-1900. Nabohuset har stått her siden da, vår tomt er skilt ut fra deres tomt, ikke stått hus akkurat her på hundrevis av år? Anonymkode: 988a1...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tomten var forbundet med en stor fabrikk som delte ut eiendommer til arbeiderne ved århundreskiftet 18-1900. Nabohuset har stått her siden da, vår tomt er skilt ut fra deres tomt, ikke stått hus akkurat her på hundrevis av år? Anonymkode: 988a1...123 Dumt at Åndenes Makt er lagt ned Anonymkode: 57c94...dc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Del Skrevet 14. april Spøkelser finnes ikke, ts. Har du vært utsatt for stress, sykdom, traumatiske hendelser etc i det siste? Sliter du med helse, søvn, psyke etc? Du sier at du har minst ett barn. Har episodene der du ikke husker samme tidslinje som barnet? Altså kan dette lenkes til graviditet/fødsel/småbarnsliv og dets påkjenninger? Jeg antar dette ikke er et spedbarn, men et noe større barn, og om det er et barn over 6-8 så: det var ikke barnet som låste døren? Å låse opp og igjen en helt standard innerdør med en hårnål er noe ethvert menneske med en hårnål som når opp til låsen kan utføre. Jeg husker selv at vi moret oss med slikt i tidlig barneskolealder. (Hvorfor låste du ikke selv opp døren, forresten? Har dere ikke nøkler i huset, feks i døren til badet?) Uansett: ta en tur til legen. Det er du som lukker skapene du ikke kan huske å ha lukket. Selvsagt. Slikt gjør de fleste voksne helt automatisk. Å ikke ha automatisert åpne-ta ut-lukke skap som en sammenhengende handling er ansett som lite funksjonelt av en grunn. Anonymkode: 31977...53a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Del Skrevet 14. april 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spøkelser finnes ikke, ts. Dette VET ikke du. Du tror, men du vet ikke, og derfor er det DIN sannhet, men det trenger ikke bety at det er den virkelige sannhet. Det er ikke du som sitter på fasiten. Det er det ingen som gjør, for ingen vet hva som skjer når vi dør. Før det blir vår tur. Anonymkode: e6d6f...f66 1 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #7 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Spøkelser finnes ikke, ts. Har du vært utsatt for stress, sykdom, traumatiske hendelser etc i det siste? Sliter du med helse, søvn, psyke etc? Du sier at du har minst ett barn. Har episodene der du ikke husker samme tidslinje som barnet? Altså kan dette lenkes til graviditet/fødsel/småbarnsliv og dets påkjenninger? Jeg antar dette ikke er et spedbarn, men et noe større barn, og om det er et barn over 6-8 så: det var ikke barnet som låste døren? Å låse opp og igjen en helt standard innerdør med en hårnål er noe ethvert menneske med en hårnål som når opp til låsen kan utføre. Jeg husker selv at vi moret oss med slikt i tidlig barneskolealder. (Hvorfor låste du ikke selv opp døren, forresten? Har dere ikke nøkler i huset, feks i døren til badet?) Uansett: ta en tur til legen. Det er du som lukker skapene du ikke kan huske å ha lukket. Selvsagt. Slikt gjør de fleste voksne helt automatisk. Å ikke ha automatisert åpne-ta ut-lukke skap som en sammenhengende handling er ansett som lite funksjonelt av en grunn. Anonymkode: 31977...53a 1: nei, alt er normalt 2. barnet er snart 2, vi sover godt om nettene og har et velfungerende familieliv. 3. Igjen, barnet er snart 2 og ikke i stand til å låse den døren. Barnet hadde heller ikke oppholdt seg i den etasjen alene. Nøkkelen var dessuten på innsiden av døren. 4. Tilskriver du pendlende taklampe min sviktende mentale helse også? Jeg tok video av den på Snapchat og sendte til noen folk, er de også gale som så at den svingte? 5. Hva skal jeg si til legen? Lampene mine lever sitt eget liv og dørene i huset mitt låser seg av seg selv? Da får jeg hvertfall enveis billett til dps, jeg ser den 😂 ts Anonymkode: 988a1...123 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #8 Del Skrevet 14. april Dere rasjonelle her; hva kan få en lampe til å pendle uten at noen har vært borti? For dette har jeg også opplevd, har tom film av det. Det skjedde på en stor eldreinstitusjon der det var flere lamper som hang liksom over et åpent galleri. EN av de pendlet kraftig frem og tilbake, lenge. Kan det være noe med stabilitet i bygget? Skjedde flere rare ting der, som døralarmer som gikk uten at noen hadde gått i døra. Jeg hadde forlatt avdelingen på nattevakt, beboerne lå alle i sengene sine og alle var demente og ingen kunne koden på døra. Gikk tilbake for å sjekke, alt rolig. Trodde at en av de tre andre nattevaktene hadde oppsøkt avdelingen på tidspunktet for å snakke med meg (ansvarlig på vakt) men det var ingen av dem. Anonymkode: 73315...6ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Til stadighet lurer jeg på om jeg begynner å bli dement. Jeg kan f.eks åpne et skap, hente ut noe som jeg setter fra meg, kommer tilbake for å lukke skapet, men da er det allerede lukket. Tanken «men jeg lukket da ikke skapet?» går gjennom hodet. Dette hadde vært greit nok om det var en gang i blant, men det skjer med dører, skap og skuffer daglig. Anonymkode: 988a1...123 Hvis skapdører åpner seg daglig så ville jeg satt opp et eller flere kameraer. Det behøver ikke bli dyrt heller. Anonymkode: f2f0f...d44 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vma Skrevet 15. april #10 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det skjer så mye rart her!!! Her om dagen satt jeg i sofaen og leste, og barnet satt klistret til TV-en i stolen sin. Jeg skulle bare kikke opp og der sto taklampen og svingte frem og tilbake som en pendel. Ingen av oss hadde rørt den, det var ikke trekk eller åpne vinduer i rommet. Til stadighet lurer jeg på om jeg begynner å bli dement. Jeg kan f.eks åpne et skap, hente ut noe som jeg setter fra meg, kommer tilbake for å lukke skapet, men da er det allerede lukket. Tanken «men jeg lukket da ikke skapet?» går gjennom hodet. Dette hadde vært greit nok om det var en gang i blant, men det skjer med dører, skap og skuffer daglig. I dag toppet det seg da jeg skulle gå inn på vaskerommet. Det var låst fra innsiden!!!! Det er jo ikke mulig? Jeg kom meg faktisk ikke inn før mannen kom hjem og dirket opp låsen. Han synes også det var rart, men avskrev hendelsen med at han trodde det var «slark» i låsen. Huset er ikke gammelt og det er kun vår familie som har bodd her. Vi har bodd her snart 10 år uten slike hendelser? Anonymkode: 988a1...123 Ja, du er i ferd med å gå fra vettet, men det at du innser det selv tyder nok på at du ikke er helt ute å kjøre enda. Ta kontakt med psykolog, så får de nok orden på deg igjen ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Del Skrevet 15. april Sett opp kameraer over alt i huset, så finner du raskt ut hvem eller hva det er. Anonymkode: 4ae57...0e1 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Del Skrevet 15. april Kanskje det spøker. Kanskje ikke. Enten så må du ta kontakt med noen som kan prøve å rense huset, eller så må du la være og fortsette å leve i uvisshet. På KG for du dessverre kkke fasiten, og noen som svarer her er så frekke atre hjælp… Hold oss gjerne oppdatert. Jeg vokste opp i et hus hvor det spøkte! Anonymkode: c21ca...dea 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 15. april #13 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Spøkelser finnes ikke, ts. Har du vært utsatt for stress, sykdom, traumatiske hendelser etc i det siste? Sliter du med helse, søvn, psyke etc? Du sier at du har minst ett barn. Har episodene der du ikke husker samme tidslinje som barnet? Altså kan dette lenkes til graviditet/fødsel/småbarnsliv og dets påkjenninger? Jeg antar dette ikke er et spedbarn, men et noe større barn, og om det er et barn over 6-8 så: det var ikke barnet som låste døren? Å låse opp og igjen en helt standard innerdør med en hårnål er noe ethvert menneske med en hårnål som når opp til låsen kan utføre. Jeg husker selv at vi moret oss med slikt i tidlig barneskolealder. (Hvorfor låste du ikke selv opp døren, forresten? Har dere ikke nøkler i huset, feks i døren til badet?) Uansett: ta en tur til legen. Det er du som lukker skapene du ikke kan huske å ha lukket. Selvsagt. Slikt gjør de fleste voksne helt automatisk. Å ikke ha automatisert åpne-ta ut-lukke skap som en sammenhengende handling er ansett som lite funksjonelt av en grunn. Anonymkode: 31977...53a Sliter hun med helse..søvn..psyke? I så fall er det jo godt gjort at hun klarte låse vaskeromsdøren fra innsiden..😁 Noe mannen tydeligvis bekrefter i og med at han syntes det " var rart" "Fra innsiden" og " var rart" kan ikke bety annet enn at nøkkelen sto i på innsiden vel? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Del Skrevet 15. april For å tenke litt logisk: Hvis spøkelser finnes og kan flytte på ting i den materialle verden, hvorfor vil de da gjøre meningsløse ting som å svinge en taklampe eller lukke skap og skuffer? Det vil da være mye mer hensiktsmessig om de plukket opp penn og papir og skrev en beskjed til de gjenlevende. Anonymkode: 7ca12...715 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #15 Del Skrevet 15. april Jeg synes det er både arrogant og historieløst og konkludere med at dette må være TS som er mentalt ustabil eller tilsvarende. Jeg går ikke rundt å hevder jeg tror på spøkelser, men jeg hevder heller ikke å ha svar på alt. At det er ting vi enda ikke har klart å finne naturlige årsaker på, ser jeg på som høyst sannsynlig. Ser man tilbake i tiden er det en rekke naturlige fenomener vi med tiden har klart å forklare. Hvorfor går folk ut i fra at vi på nåværende tidspunkt, mot all fornuft, skal ha forklaring på alt som skjer? Uforklarlige hendelser er så hyppig rapportert at halve verden må lide av mentale lidelser om vi skal avskrive det som noe som skjer som noe som skjer i deres eget hode. Anonymkode: 11d0d...546 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For å tenke litt logisk: Hvis spøkelser finnes og kan flytte på ting i den materialle verden, hvorfor vil de da gjøre meningsløse ting som å svinge en taklampe eller lukke skap og skuffer? Det vil da være mye mer hensiktsmessig om de plukket opp penn og papir og skrev en beskjed til de gjenlevende. Anonymkode: 7ca12...715 Spøkelser er ikke mennesker, men energier. Det krever ennannen energi å svinge på lampen, låse dører og lukke skapdører, enn det tar å skrive brev. Spøkelser er ikke avanserte språklig. Men noen kan kommunisere ved å velge ord feks Anonymkode: c21ca...dea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vma Skrevet 15. april #17 Del Skrevet 15. april Hvis spøkelser fysisk interagerer med ting i leiligheten til TS så vil det jo være en svært enkel sak å måle & bevise. Det vil da bli første gang i verdenshistorien at spøkelser er bevist. TS kommer til å bli verdensberømt og rikere enn Elon Musk og Bill Gates til sammen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Spøkelser er ikke mennesker, men energier. Anonymkode: c21ca...dea Det fine med energi er at vitenskapen er sykt flinke til å måle energi. Anonymkode: d491e...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det fine med energi er at vitenskapen er sykt flinke til å måle energi. Anonymkode: d491e...3e9 Pøh, har du lest om "double slit experiment"? Vitenskapen er ikke sykt flink til å måle energi, masse som enda er høyst uvisst når det gjelder forskjellige former av energi, særlig i forhold til dimensjonen tid/rom. Tipper at du er en sånn person som "tror" på vitenskap. Anonymkode: 6e880...930 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #20 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pøh, har du lest om "double slit experiment"? Vitenskapen er ikke sykt flink til å måle energi, masse som enda er høyst uvisst når det gjelder forskjellige former av energi, særlig i forhold til dimensjonen tid/rom. Tipper at du er en sånn person som "tror" på vitenskap. Anonymkode: 6e880...930 Ja, jeg kjenner til "double slit experiment" eller dobbeltspalteeksperimentet. Det er jo pensum på vgs og en klassiker innen fysikk og er spesielt kjent for å demonstrere både bølge- og partikelegenskapene til lys og materie, en sentral del av kvantemekanikken. Eksperimentet illustrerer hvordan lys og elektroner viser interferensmønstre (som bølger) når de passerer gjennom to parallelle spalter, men også kan detekteres som individuelle partikler på en detektor-skjerm. Selvfølgelig tror jeg på vitenskapen, men skjønner jo at den kan bli litt komplisert for enkle mennesker. Da er det nok lettere å tro på magi. Anonymkode: d491e...3e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå