Gå til innhold

At alt blir snudd til å handle om deres følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med det?

Nå er jeg særlig frustrert fordi jeg er ute for slik oppførsel igjen, i en situasjon som er viktig for meg, og enda en gang blir det en annen som er "offeret" og at det skal handle om dem. 

La oss si en sier fra til noen om at de gjør noe som en synes er sårende/plagsom/ikke OK,  "Du Berit, jeg har lagt merke til at du alltid er for sen når vi har avtaler, det synes jeg er plagsomt, kan du gjøre noe med det?" og de svarer med at det er jo ikke med vilje, at de beklager jo så mye, og det er jo virkelig leit, og så bikker det over at de gjør jo så godt de kan og de blir "meget fortvilet" over at de har vært til slik byrde og brått handler det ikke om hva de kan gjøre med det men om at de er lei seg fordi de har blitt "irettesatt" (deres ord på en helt enkel grense). 

Eller partneren som når det ble tatt opp at husarbeidet ikke var likt fordelt, og at det føltes slitsomt og ubehagelig å alltid sitte igjen med logistikken i hjemmet, og så ender det med at han begynner å gråte fordi han er så udugelig, og jeg må trøste. 

Ekstreme varianter er de som sier "ja, alt jeg gjør er visst feil". Men det er mange små varianter også. Som nå, en venninne av meg gjorde noe skikkelig bedritent, og da jeg ble satt ut og sa fra i klartekst at jeg ble veldig såret av at hun gjorde dette, og at jeg ble skikkelig skuffet, og at jeg ikke kunne forstå hvordan hun ikke hadde forstått dette i forkant, så sier hun "ja, beklager, det var veldig slemt av meg, helt fucka at jeg kunne gjøre noe sånt" og så i stedet for å rydde opp i det så det ikke lenger går utover meg, gjør hun seg utilgjengelig på telefon, og går til felles venner og gråter om hvor vondt det er at hun gjør sånne dumme ting. 

Det føles som en eller annen psyk manipuleringstaktikk, nærmest narsissistisk. Jeg sitter igjen og føler hva skjedde egentlig nå? 

Anonymkode: c7bcc...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...