Gå til innhold

Lære 11 mnd baby å sove i egen seng, hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen sov fint i bedside crib fra hun var nyfødt til ca 6 mnd. En del nattamming, men var grei nok å legge tilbake. I starten gikk det også fint da vi byttet til sprinkelseng, og i en god periode spiste hun kun 1 gang om natten og var enkel å legge igjen. Så kom en periode med sykdom og tannfrembrudd og vi begynte å samsove litt. Først bare hvis hun våknet etter kl.3 på natten og frem til morgenen, men så har hun havnet i senga vår tidligere og tidligere. Nå er hun 11 måneder, og har plutselig begynt å våkne bare en time etter legging kl.19, og er nesten helt umulig å få til å sove igjen. Vi sliter skikkelig. Vi ender med å amme/bysse i søvn, og hvis dét ikke fungerer så ender det med at jeg bare legger meg med henne og vi samsover hele natten. Jeg har begynt å jobbe og sover kjempedårlig siden hun våkner lett når vi ligger ved siden av hverandre og oftere vil amme. Pappaen er i perm og kan selvfølgelig ta sin del av leggingen og nettene, men vi vet ikke hvordan vi skal gå fram. Hva kan vi gjøre? Hvilken metode har fungert for dere?  

Anonymkode: daddf...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at hun våkner etter 1t og er helt krise å legge igjen kan vel tyde på at det er noe krøll med duppene i forhold liggetiden? Hvordan dupper hun på dagen, kanskje dere bør justere noe der?

Anonymkode: 80477...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Babyen sov fint i bedside crib fra hun var nyfødt til ca 6 mnd. En del nattamming, men var grei nok å legge tilbake. I starten gikk det også fint da vi byttet til sprinkelseng, og i en god periode spiste hun kun 1 gang om natten og var enkel å legge igjen. Så kom en periode med sykdom og tannfrembrudd og vi begynte å samsove litt. Først bare hvis hun våknet etter kl.3 på natten og frem til morgenen, men så har hun havnet i senga vår tidligere og tidligere. Nå er hun 11 måneder, og har plutselig begynt å våkne bare en time etter legging kl.19, og er nesten helt umulig å få til å sove igjen. Vi sliter skikkelig. Vi ender med å amme/bysse i søvn, og hvis dét ikke fungerer så ender det med at jeg bare legger meg med henne og vi samsover hele natten. Jeg har begynt å jobbe og sover kjempedårlig siden hun våkner lett når vi ligger ved siden av hverandre og oftere vil amme. Pappaen er i perm og kan selvfølgelig ta sin del av leggingen og nettene, men vi vet ikke hvordan vi skal gå fram. Hva kan vi gjøre? Hvilken metode har fungert for dere?  

Anonymkode: daddf...239

legg henne i sengen og sitt ved siden av, eller legg deg på en madrass med en hånd på henne.  evt så kan jo far ta denne kampen 

men om dette ikke fungerer så samsov til hun er klar for å sove alene . det med at hun våkner etter en time høres ut som overstimuli eller at hun rett og slett ikke klarer å ligge alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo virke litt som hun ikke er trøtt nok og heller tar seg en powernap. Kanskje se på hvordan dagsøvnen er? 

Anonymkode: 34e8e...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle babyer sliter vel med søvn på ett eller annet tidspunkt, så siden dere har vært så heldige fram til nå så er det vel nå hun trenger nærhet og trygghet fra dere 🧡 

Anonymkode: 0af06...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...