Gå til innhold

Førerkort klasse B- hvor lang tid tok det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kjøretimer brukte du på de ulike trinnene? Manuell eller automat? Øvelseskjørte du på privaten eller kun hos kjøreskole? Hvor lang tid tok det?

Anonymkode: 2bed0...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte 2mnd fra første kjøretime til oppkjøring. Hadde kun obligatoriske timer, ingen ekstra. Manuell gir.

Øvelseskjørte i 2år i forkant (fra 16årsdagen til jeg fikk lappen kort tid etter 18årsdagen).

Anonymkode: dcfb4...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 6 måneder (fordi måtte vente på ledig tid på diverse) øvelseskjørte med pappa 4 måneder før. Manuell. 

Anonymkode: 07a17...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder, hadde kun det obligatoriske. Øvelseskjørte litt privat. Automat.

Anonymkode: d6405...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat, tok vel seks måneder fordi jeg kun brukte kjøreskole, også tok det det en stund å få bestilt oppkjøring. Sto på første forsøk da. Hadde ingen å øvelseskjøre med.

Anonymkode: 2bdc3...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ca 1mnd i 1997, kun 5t + det obligatoriske. Underkant av 10000kr. Øvelseskjøre svært lite, men var "ramp" og kjørte på egenhånd fra jeg var 16. Drepte ingen btw🙊 noen fordeler med og bo på bygda😂 

Anonymkode: 0f9a7...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 3 timer fra første kjøretime til jeg bestod oppkjøring.

Hadde nesten ingen timer, knapt obligatoriske. Var egentlig 19 obligatoriske timer men jeg klarte meg med 2 av dem fordi jeg var så flink. Hadde aldri kjørt bil før og tok manuell-lappen.

Tok opplæringen på mandag og oppkjøring på tirsdag.

Anonymkode: 42b59...913

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tok 3 timer fra første kjøretime til jeg bestod oppkjøring.

Hadde nesten ingen timer, knapt obligatoriske. Var egentlig 19 obligatoriske timer men jeg klarte meg med 2 av dem fordi jeg var så flink. Hadde aldri kjørt bil før og tok manuell-lappen.

Tok opplæringen på mandag og oppkjøring på tirsdag.

Anonymkode: 42b59...913

Haha 😉 Flink til å lyve er du i hvertfall ikke 😘

Anonymkode: 3c189...105

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 1 ca mnd i 2009. Tok bare det obligatoriske, manuell 🙂 Øvelseskjørte 1 gang privat bare 🙂 

Anonymkode: 3c189...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha 😉 Flink til å lyve er du i hvertfall ikke 😘

Anonymkode: 3c189...105

Bare litt satire. Hver gang disse trådene dukker opp skal folk skryte av hvor få timer og kort tid de brukte.

Bare vent og se.

Anonymkode: 42b59...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare litt satire. Hver gang disse trådene dukker opp skal folk skryte av hvor få timer og kort tid de brukte.

Bare vent og se.

Anonymkode: 42b59...913

Skjønte egentlig det 🙂🙂

Anonymkode: 3c189...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 obligatoriske timer den gangen, pluss motorvei- og nattkjøring.

Anonymkode: df072...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk nesten et år fra første kjøretime til oppkjøring.

Kjøring kom ikke naturlig for meg og jeg var langt fra et talent som lærte superraskt😅 Det var også noen uvaner fra jeg hadde øvelseskjørt med pappa som måtte plukkes av, og når man har gjort det i 1,5 år først tar det litt tid😅

Anonymkode: d2f2a...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time glattkjøring, 1 time mørkekjøring og en dobbeltime før oppkjøring. 2001. Hadde kjørt endel på egenhånd.

Brukte 3-4 forsøk på teorien. Måtte vente en måned mellom hver gang, så det var frustrerende. Husker jeg var så skoletrøtt at jeg ikke orket å lese ett ord. Slutta på skolen samme dag som jeg fikk lappen og starta som drosjesjåfør samme åre 😄

Anonymkode: da867...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare litt satire. Hver gang disse trådene dukker opp skal folk skryte av hvor få timer og kort tid de brukte.

Bare vent og se.

Anonymkode: 42b59...913

På hvilken måte er det å skryte at man har hatt få timer? Man svarer jo bare på spørsmålet, skal man heller lyve på seg flere timer for å ikke virke skrytete? 🤔 Det er uansett et minimum av obligatoriske timer, og veldig mange trenger kun det obligatoriske. 

Anonymkode: d6405...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder på manuell. Hadde bare obligatorisk og det var vel så vidt det var det og. Tror kjørelærer (som jeg kjente) tok noen snarveier på den fronten, men jeg er visst et naturtalent bak rattet 😅

Anonymkode: 54161...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

1 time glattkjøring, 1 time mørkekjøring og en dobbeltime før oppkjøring. 2001. Hadde kjørt endel på egenhånd.

Brukte 3-4 forsøk på teorien. Måtte vente en måned mellom hver gang, så det var frustrerende. Husker jeg var så skoletrøtt at jeg ikke orket å lese ett ord. Slutta på skolen samme dag som jeg fikk lappen og starta som drosjesjåfør samme åre 😄

Anonymkode: da867...22a

Så teorien på kjøreseddel gikk strålende? 

Anonymkode: 98f13...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kjøretimer pluss glattkjøring, førstehjelpskurs, mørkekjøring, teori, langkjøring og forbikjøring. Tok ca. 6 måneder. Måtte vente 2 måneder på oppkjøring. 

Anonymkode: 2d5ff...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...