Gå til innhold

Bryr du deg om økonomien til en potensiell kjæreste?


AnonymBruker

Bryr du deg om en manns økonomi?  

91 stemmer

  1. 1. Bryr du deg om en manns økonomi?

    • Jeg bryr meg ikke
      10
    • Foretrekker menn med dårlig råd
      1
    • Positivt med bra økonomi, men ikke avgjørende
      39
    • Bra økonomi er viktig
      38
    • Jo rikere jo bedre (selv om andre ting også teller)
      3


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, TomSawyer said:

Jenter i 70 årene ser etter gutter for gangbang da? 🙈

De må få leve ut det siste ønsket sitt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kanskje er det slik at en ordnet / bra økonomi vektlegges i økende grad med alderen, mens damene under 30 ikke bryr seg så mye? Jeg tror i allefall det er noe i det.

Anonymkode: 11f82...b82

Det kan godt være. Kvinner under 30 har ofte ikke så mye penger selv, og har ikke nødvendigvis rukket å gå på noen smeller med partner som ikke har kontroll på økonomien. 

Anonymkode: a0808...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen mann bør ha invitert i egen bolig og ikke ha forbruksgjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig ikke det betydde noe for meg. Men da jeg (k51) møtte mann på 47 som aldri har eid noe, bare flytter inn hos damer, ingen egenkapital (bruker alt som kommer inn, på alt fra klær til reiser) – så betyr det litt likevel. Det betyr at alt av fremtidige boliger vil bero på min egenkapital, og det er ikke rom for hytte, båt eller annet – det synes jeg faktisk er litt kjipt. Ingen deal breaker, men kjipt.

Anonymkode: 453d0...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke, men ønsker ikke forsørge andre voksne da.

Menn viser ikke samme raushet mot meg. Jeg trenger ikke forsørges men har lite penger. Mange menn som avviser meg fordi jeg ikke har råd til utenlandsturer og like behagelig livsstil som mange.

Anonymkode: 1093f...05d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for mannen mens vi begge var fattige studenter. 

Hvilket forhold han hadde til økonomi var en viktig del av det. Det var aldri klaging over dårlig råd, eller ufornuftige kjøp, alt var på stell. 

Og at vi hadde omtrent likt potensiale for å tjene greit, for jeg visste at jeg ønsket økonomisk trygghet i form av å bo bra, og å ha mulighet til å reise og se verden. 

Anonymkode: 00fea...547

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr noe at har ordnet økonomi og kan forsørge seg selv. Fornuftige lån er selvfølgelig innafor(hus,bil etc)

Men forbruksgjeld, kredittgjeld etc nei.

Jeg har aldri hatt gjeld eller ikke kunnet betale fast utgifter. Har levd på knekkebrød i perioder da jeg var yngre, men har aldri brukt penger jeg ikke har.

Det som betyr noe for meg er at kjæresten min trives med det han jobber med og at han samme verdier som meg når det kommer til penger. 
 

Jeg bryr meg verken om merker eller materielle ting. Shopper sjeldent klær, men da i bulker en til to ganger i året. Har stor garderobe da jeg tar godt vare på klær og sko og har klær enda som jeg bruker kjøpt for 20 år siden.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om rikdom, men jeg gidder ikke å forsørge en voksen mann. En mann som i 2024 så vidt får endene til å møtes, vil ikke være en passende partner for meg. Da blir vi nødt til å ha helt separat økonomi, jeg blir nødt til å dra alene på ferie mens han sitter igjen hjemme. Hvis vi legger oss på hans økonomiske nivå, vil det bety at jeg aldri vil oppleve noe som koster penger. Derfor valgte jeg en mann med samme økonomiske nivå som meg selv. Da kan vi ha felles økonomi og unne oss ting som begge har råd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foretrekke en mann uten forbrukslån, et forbruk som er nøkternt, evne til å gjøre det beste ut av tilgjengelige ressurser. Det handler ikke om hvor mye han har i lønning, men at han kan klare seg selv, ikke snylter på meg og har en livsstil som er nogelunde lik min.

Ser jeg at noen lever over evne, er det en kraftig turn of.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uviktig hva han tjener, det som er viktig er at han økonomisk fornuftig, dvs fornuftig forbruk, gjør fornuftige valg økonomisk for fremtiden m.m. Høyt forbruk vil jeg mislike samme hvor god råd han har, det er fullstendig på tvers av mine verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Om du er på utkikk etter en mann å bli sammen med, hvor mye betyr hans økonomi? Dvs. lønn, formue, gjeld, forbruk etc.

Anonymkode: 11f82...b82

Økonomien hans betyr faktisk VELDIG mye for meg!! 

Mener da IKKE om han tjener masse! Men om han har orden og ``lever etter evne``! 

Om han eier eller leier, har bil eller ikke,  mye lån eller ingen lån, er egentlig helt urelevant for meg, har han ikke ``råd`` eller vil prioritere å for eksempel ha bil, så får jeg mer respekt for han, om han sier det, i stedetfor å ha bil, å gå i minus hver måned..

Jeg kunne ALDRI levd med en mann som ikke hadde ryddig eller oversikt over økonomien! Uansett hva han tjente, eller om han var uføretrygdet eller topp sjef..

 

Anonymkode: fdb1f...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg minimalt om økonomi, så lenge hun ikke er en sånn som forventer å bli forsørget. Skal sies at jeg ikke har noen planer om å få barn med henne da, og tenker det er helt fint å være særboere. Hadde kanskje tenkt annerledes om vi skulle hatt delt økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...