Gå til innhold

«Mase» om at jeg ønsker et forhold, ikke bare sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har chattet med en på Hinge i tre uker nå. I hans profil står det at han er ute etter et langvarig forhold og jeg skrev også at det var det jeg var ute etter i en av de første meldingene. Jeg har aldri «sextet» med noen før, men i natt bare skjedde det…. Det var overraskende bra og han syntes det samme. Nå er jeg bare redd han putter meg i en bås. At jeg ikke lenger et kjærestemateriale…. Han vil treffe meg og jeg liker han godt, på alle måter, men burde jeg presisere at jeg ikke vil treffe han dersom det bare er sex han vil ha (siden jeg nå har vist en annen side av meg selv…)?

Han har, etter det som skjedde, hintet til at vi kunne fått det deilig sammen når vi treffes….men jeg vil jo ha mer enn bare sex, dersom kjemien stemmer da, selvsagt!

Så burde jeg nevne det? For hvis han nå bare vil ha sex, ikke noe mer, så vil jeg ikke, da kommer jeg bare til å bli såret….

Anonymkode: a3b3d...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal dere gjøre når dere treffes?  Du kan foreslå å gjøre noe offentlig, slik at sex ikke er mulig. Så kan du spørre om dette på daten 

Anonymkode: a2b8c...eac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommuniser kort, konsist og tydelig. Si at du synes det gikk litt for fort fram og at du ønsker å avvente lktt med sex til dere kjenner hverandre bedre ansikt til ansikt.

Anonymkode: a3408...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har chattet med en på Hinge i tre uker nå. I hans profil står det at han er ute etter et langvarig forhold og jeg skrev også at det var det jeg var ute etter i en av de første meldingene. Jeg har aldri «sextet» med noen før, men i natt bare skjedde det…. Det var overraskende bra og han syntes det samme. Nå er jeg bare redd han putter meg i en bås. At jeg ikke lenger et kjærestemateriale…. Han vil treffe meg og jeg liker han godt, på alle måter, men burde jeg presisere at jeg ikke vil treffe han dersom det bare er sex han vil ha (siden jeg nå har vist en annen side av meg selv…)?

Han har, etter det som skjedde, hintet til at vi kunne fått det deilig sammen når vi treffes….men jeg vil jo ha mer enn bare sex, dersom kjemien stemmer da, selvsagt!

Så burde jeg nevne det? For hvis han nå bare vil ha sex, ikke noe mer, så vil jeg ikke, da kommer jeg bare til å bli såret….

Anonymkode: a3b3d...bf7

Hvordan mener du at du har «vist en annen side» av deg, ts? Mener du det finnes to typer mennesker? Kategori 1 som ønsker forhold, og som ser på sex som et nødvendig onde i forholdet, og kategori 2 som liker sex for sexens egen del, og som dermed ser på forhold som versdiløse?

Eller tror du personen du snakker med på nett har et sikt menneskesyn? Og i fall det siste: hvorfor ser du på et potensielt forhold med en partner med slikt snodig syn som av verdi? 

Uansett er det jo ingen som vet om de ønsker å investere tid i et annet menneske før de har blir godt og grundig kjent med dette mennesket. Så de første årene er det jo både normalt og ønskelig at dating går mot «intet forhold» dersom man oppdager t ens potensielle partner ikke er en man får noe utav å tilbringe mer tid med. 

Anonymkode: 7e574...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan mener du at du har «vist en annen side» av deg, ts? Mener du det finnes to typer mennesker? Kategori 1 som ønsker forhold, og som ser på sex som et nødvendig onde i forholdet, og kategori 2 som liker sex for sexens egen del, og som dermed ser på forhold som versdiløse?

Eller tror du personen du snakker med på nett har et sikt menneskesyn? Og i fall det siste: hvorfor ser du på et potensielt forhold med en partner med slikt snodig syn som av verdi? 

Uansett er det jo ingen som vet om de ønsker å investere tid i et annet menneske før de har blir godt og grundig kjent med dette mennesket. Så de første årene er det jo både normalt og ønskelig at dating går mot «intet forhold» dersom man oppdager t ens potensielle partner ikke er en man får noe utav å tilbringe mer tid med. 

Anonymkode: 7e574...6ad

Jeg har lest såpass mye her inne til å ha fått med meg at man ikke skal oppføre seg «løsaktig» dersom man vil bli tatt seriøst av en mann…..

Anonymkode: a3b3d...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har chattet med en på Hinge i tre uker nå. I hans profil står det at han er ute etter et langvarig forhold og jeg skrev også at det var det jeg var ute etter i en av de første meldingene. Jeg har aldri «sextet» med noen før, men i natt bare skjedde det…. Det var overraskende bra og han syntes det samme. Nå er jeg bare redd han putter meg i en bås. At jeg ikke lenger et kjærestemateriale…. Han vil treffe meg og jeg liker han godt, på alle måter, men burde jeg presisere at jeg ikke vil treffe han dersom det bare er sex han vil ha (siden jeg nå har vist en annen side av meg selv…)?

Han har, etter det som skjedde, hintet til at vi kunne fått det deilig sammen når vi treffes….men jeg vil jo ha mer enn bare sex, dersom kjemien stemmer da, selvsagt!

Så burde jeg nevne det? For hvis han nå bare vil ha sex, ikke noe mer, så vil jeg ikke, da kommer jeg bare til å bli såret….

Anonymkode: a3b3d...bf7

Åh herregud 😬..Sex er en naturlig og høyst nødvendig del av det å ha et forhold, tosomhet..og det er helt greitt å skrive om og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å bli intime sammen er jo en del av det å bli kjærester. Dersom dere har snakket om mye annet og også blitt kjent med hverandre, tror jeg ikke litt sexting er dårlig. Men jeg ville venta med å ligge sammen til dere har møttes noen ganger.

Anonymkode: 3b706...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke start med sex. Skjønner at sex er viktig, men det er vel resten av personen også? Man tåler litt innledende kontakt /date før man havner i senga. 

Det er i hvert fall første test på hvor genuin han er. 

Anonymkode: 091c0...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har lest såpass mye her inne til å ha fått med meg at man ikke skal oppføre seg «løsaktig» dersom man vil bli tatt seriøst av en mann…..

Anonymkode: a3b3d...bf7

Men vil du ha en løsaktig mann som sexter med deg, han har jo nå vist en side du sier at du ikke liker....?

Eller slapp Litt av og treff fyren, kan hende at det er null kjemi.

Anonymkode: 7c49f...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Han har, etter det som skjedde, hintet til at vi kunne fått det deilig sammen når vi treffes….men jeg vil jo ha mer enn bare sex, dersom kjemien stemmer da, selvsagt!

Så burde jeg nevne det? For hvis han nå bare vil ha sex, ikke noe mer, så vil jeg ikke, da kommer jeg bare til å bli såret….

Anonymkode: a3b3d...bf7

Du skylder han ikke å si at du vil ha mer enn bare sex. Han har jo heller ikke sagt til deg noe annet enn at han er ute etter et langvarig forhold.

Men for din egen del, hvis du har det best med å si tydelig i fra om hvor du står, så kan du godt si ifra om det.

Jeg tror jeg hadde sagt: Ja, vi kunne fått det godt sammen. Men jeg føler at du skal vite at jeg vil ikke ha sex før jeg føler meg mer sikker på deg, og vi har blitt mer kjent  (jeg hadde ikke sagt at jeg ikke bare ville ha sex, for det er (burde) være en selvfølge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men vil du ha en løsaktig mann som sexter med deg, han har jo nå vist en side du sier at du ikke liker....?

Eller slapp Litt av og treff fyren, kan hende at det er null kjemi.

Anonymkode: 7c49f...600

Jeg syntes ikke dette er løsaktig i det heletatt. Men etter å ha lest mye her inne har jeg fått med meg at man, som kvinne, ikke skal bjuda på, da blir man visst ikke tatt seriøst.

Anonymkode: a3b3d...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...