Gå til innhold

Pris for å flytte kjøkken ut i stue?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså jeg hadde bare hatt en litt opphøyd område på gulvet der rørene kunne blitt trukket gjennom. Kanskje ikke like fint som om du hadde lagt det i gulvet, men det blir mye billigere. Slik det var i den gamle leiligheten min og i broren min sin nåværende, er helt greit.

Anonymkode: aded3...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan da ikke mene at man skal ha en 10cm snublekant i døra fra gangen og inn på soverommet (bilde post #1)? 

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at også rør til avtrekksvifte/ventilator over komfyren må forlenges eller flyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Hedda-78 said:

Ikke glem at også rør til avtrekksvifte/ventilator over komfyren må forlenges eller flyttes.

Man kan også bruke resirkulasjon med kullfilter. Veldig mange av de nye platetoppene med innebygd ventilator har kullfilter. 

Ikke en perfekt løsning, men det kan fungere om det er veldig plagsomt med alternativet med utlufting til kanal. Ikke alltid det er mulig eller optimalt med utlufting via felleskanaler i leilighetsbygg. Man risikerer å blåse alt inn i kanalen til naboen over seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å prøve noe sånn? 

  • du slipper å installere pumpe for å transportere vann/avløp til rørene. Pumpe er vedlikeholdsutgifter og lyd.
  • begge soverom får vinduer
  • du slipper å ha soveromsdør fra kjøkkenet
  • minus er at det er langt å få fra soverom til do/bad, og du må gå gjennom fellesområder
  • og siden du ikke har mål på din planløsning, aner jeg ingenting om størrelser her. 

nyplan.png

Anonymkode: 3c138...b89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for å selge den dyrere som 3 roms leilighet i stedet for 2 roms som er planen? Eller at dere har behov for et soverom ekstra? 

Anonymkode: 3c3f9...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Like omstendig å flytte røropplegget på siste tegningen… 

Anonymkode: 815d2...a6e

Neida, der kan det gjøres enklere. PÅ andre tegningen er det hel vegg fra gammel plassering av vask til ny. Hun kan da legge rørene utenpå veggen og skjule de i et møbbel, f.eks klesskap. Ikke den ultimate løsningen, men fult gjennomførbart.

Anonymkode: 51ed6...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en blokk tviler jeg på du kan gjøre stå store endringen uten og kontakte styret og sende søknad. Det er for stor endring. 

Anonymkode: 13ed1...055

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (På 15.4.2024 den 13.21):

Du kan da ikke mene at man skal ha en 10cm snublekant i døra fra gangen og inn på soverommet (bilde post #1)? 

mener du sånn her? Er det det som er gjort her? Har stusset over disse

 

IMG_0689.jpeg

IMG_0690.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du dette godkjent uten vindu på stuen? Godkjenner sameiet slike ombygginger? 
 

vi byttet plass på stue og kjøkkenet, i motsatt ende i en enebolig, men vi rev opp gulvet i etasjen under for å legge nye vann og avløpsrør. 

Anonymkode: 0c09e...56c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 15.04):

Neida, der kan det gjøres enklere. PÅ andre tegningen er det hel vegg fra gammel plassering av vask til ny. Hun kan da legge rørene utenpå veggen og skjule de i et møbbel, f.eks klesskap. Ikke den ultimate løsningen, men fult gjennomførbart.

Anonymkode: 51ed6...f52

Men avløp må fremdeles ned under gulvet, eller kan det også legges utenpå veggen? 

Anonymkode: 52d3a...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Men avløp må fremdeles ned under gulvet, eller kan det også legges utenpå veggen? 

Anonymkode: 52d3a...726

Hvordan er toalettet festet? Stort sett til en vegg... Da må avløpet også gå i veggen. Og hvis du har en leilighet i 2.etg må avløpet ned til bakken på en eller annen måte. Som regel inni en vegg (eller sjakt)

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Hvordan er toalettet festet? Stort sett til en vegg... Da må avløpet også gå i veggen. Og hvis du har en leilighet i 2.etg må avløpet ned til bakken på en eller annen måte. Som regel inni en vegg (eller sjakt)

Den store hvite her er avløpet? Eller? Jeg er helt blank. Kunne jeg liksom bare laget en lettvegg eller satt skap foran?  Det er 2. etg ja, så skjønner at det må nedover.

IMG_0462.jpeg

Anonymkode: 52d3a...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville vurdert en mer plassbesparende variant enn dette du har. Finnes ganske mange forskjellige varianter. 

Lavtbyggende er kjekt, og med forlenger slik at man får flyttet alt bak innerst i kroken slik at man kan ha søppelbøtte og slikt foran. Da får man utnyttet plassen bedre

Høyt avløp på kjøkken, hvordan løse det? - ByggeBolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...