Gå til innhold

Hvorfor vil jeg ha det usikre kortet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ZarahSweet skrev (20 timer siden):

Kjæresten min forguder meg, er omsorgsfull og kjærlig. Stabil, trygg og ingen usikkerhet.

Men han er også spennende og tør å utfordre meg. Og er latterlig god i sengen.

Så mitt råd. Finn én fyr med alt du ønsker deg🤷🏻‍♀️

Så heldig du er 😊

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tror du at du er verdt å elske?

Om du sliter med det, ikke gi helt slipp på han som er snill enda.

Han som svikter deg når det gjelder, han er destruktiv for deg - så der har du også noe å finne ut om deg selv, hvorfor du trekkes mot de som behandler deg stygt?

Jeg ville ha forsøkt å finne ut av disse tingene hos deg med en psykolog, slik at du kommer dit at du tror du er verdt å elske, greier å sette sunne grenser for deg selv (og kutter ut de som ikke vil deg vel, de som svikter deg når det gjelder), og dermed også kan bli sikrere på hva du trenger i et forhold og hvem du passer sammen med.

Mest trolig er ingen av disse riktig for deg (selv om han som er snill kanskje kan være det om du får ryddet opp i deg selv). Men søk hjelp slik at du en gang for alle finner ut av dette, så slipper du å rote deg borti menn som ikke er bra for deg i fremtiden.

❤️

Anonymkode: 9d737...fce

Jeg har tenkt det samme selv. Er det verdt å gå til fastlegen, eller bør man bare gå privat først som sist?

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan det hende han som svikter føler du svikter han? 

Tenker, siden du ligger med to menn?

Anonymkode: 4d74e...b10

Takk for dette innspillet. Han som svikter vet godt om nr to, men venter vel på at jeg skal bli ledig. Selv om jeg da må gi slipp på "alt"

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I så fall er han snille den du kan slippe unna med alt med.

og han som svikter, er han som har klare grenser og trygg på seg selv

Anonymkode: 4d74e...b10

Ja det stemmer. Og derfor er nr to så mye mer attraktiv.

Majer skrev (18 timer siden):

Hva er galt med han snille? Kanskje du må endre egne følelser før du begynner å date? Eller så høres jo dette litt polygamt ut

At jeg ikke elsker han dessverre 😢

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ingenting galt med han snille og de aller fleste mennesker er snill. Men følelser er ikke noe som kan tvinges frem fordi noen har mange gode egenskaper..

Anonymkode: 819c8...219

💯

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du eksempler for hvordan du blir sviktet? 
det høres alltid riktig ut å gå for den snille, og det blir ikke bra å innlede en relasjon med en som ikke er snill. Det er jo et minstekrav, den egenskapen der.

Så om han som svikter heller ikke er noe snill, så burde du faktisk ikke velge noen av dem. Følelser er viktig, de bør ikke ignoreres. 

Anonymkode: 4d74e...b10

Han som sviktet er definitivt snill, men feiger ut når det kommer til de komplikasjonene som dessverre finnes for oss begge.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke på soverommet.

Anonymkode: 17e7e...e25

💯

Egutt skrev (7 timer siden):

Jeg har en jobb hvor jeg reiser en del. Dette betyr at det ikke er stort rom for slike tillitsbrister. 
Hadde jeg funnet ut at hun jeg hadde datet over tid, og begynner å utvikle følelser for, også hadde seg med en annen på samme tid… Da hadde nok jeg også «sviktet» her. 
 

Han vet alt

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At man treffer flere menn betyr jo ikke at man ligger med noen av dem. Jeg har datet en måneds tid. Har kontakt og treffer flere men føler ingenting for noen og har definitivt ingen intimitet med dem. Det handler jo bare om at jeg hadde håpet jeg ville føle noe med tid, og er nå er i en prosess der jeg faser ut en etter en og prøver såre minst mulig..jeg hadde blitt utrolig lei meg om jeg hadde truffet noen jeg faktisk følte noe for nå og han hadde gitt meg på båten fordi jeg har kontakt med andre og å prøver å ta hensyn til at andre også har et følelsesliv..ts har jo bare følelser for en av disse mennene..hun kan jo ikke noe for det.

Anonymkode: 819c8...219

❤️🙏

Egutt skrev (6 timer siden):

Og slik har du lov å holde på. Vi har gjerne ulike grenser, og det må vi jo respektere. 
For meg handler det om hva som skaper tillit og hva som ødelegger den.

Du er i full rett til å treffe hvem du vil, når du vil. Men samme med deg.. Etter en periode med dating, og jeg begynner å få følelser for deg. Så er ikke alle disse andre mennene du treffer med på å bygge tillit. Da er jeg i en utrygg relasjon, og der vil jeg ikke være. Det er du som må bestemme deg, om du skal satse litt eller ikke, for du vil aldri kunne bli helt sikker.

Med TS sitt HI får jeg en følelse over at dette har pågått over litt tid, og regnet også med at de da har utforsket litt på andre områder også.

 

Ja det har pågått siden november, men han er en like stor del av (om ikke mer) problemet som jeg. Jeg velger han. Men han sliter med å ta steget fullt ut. Som gjør at jeg i tvilen vurderer nummer en, for å forbli "trygg."

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan er du da, ts? Er du et normalt stabilt fungerende menneske? For man kan fokusere på sin partner alt man vil. Er man selv et nervøst vrak og ikke utbedrer den feilen og mangelen så utgjør man jo selv en partner man ville og burde - valgt bort.

Folk burde fokusere mer på å utbedre seg selv enn de gjør. Og tanken om at en kvinne har x partnere som interesserer seg for henne og blant dem *må* velge en er uansett skapt av menn - for menn. I realiteten bør du vrake alle du ikke slev aktivt har og vil velge. Du er ikke et byttedyr - du er en aktiv velgende part. Oppfør deg deretter. Verden har ikke 2 menn. Den har milliarder. 

Anonymkode: 97633...b3d

Jævlig godt innlegg må jeg si. Må begynne å tro på det, og ikke som nå tro at alt står og faller på nr to, som jeg så desperat vil ha.

Jeg er "normalt fungerende" men har nok noen tilknytnings issues å jobbe med. 

 

TS

Anonymkode: 3d09a...329

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man dater, så kommer man som regel til et punkt hvor man må ta et valg. Dette skjer jo fordi en eller begge får følelser, eller, en eller begge innser at dette ikke går noe sted. Det punktet nås når den som kjenner den må få et svar, eller når en vil avbryte. 
Som noen har skrevet her allerede, så betyr ikke dette at du må velge en av disse to, du kan og velge ingen. Men punktet er tydeligvis nådd hvor du må gi noen svar

Anonymkode: 4d74e...b10

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 18.05):

Har to menn i livet mitt. Den ene vil gjøre alt for meg, og elsker meg. Jeg prøver å velge han. Det fornuftige trygge valget. Men følelsene henger ikke med.

Den andre elsker meg kanskje, og er mer spennende. Men svikter meg når ting blir vanskelig. Hvorfor er det han jeg vil ha? 

Situasjonen er komplisert, og jeg ønsker ikke å forklare mer. Men håper følelsene forklarer sitt, i diktet jeg skrev, som er mitt første i livet.

 

For snill
 
Jeg er for snill 
Mot deg 
For jeg elsker deg.
Men
Verden raste
Og selv da
Kjemper han for meg
Og fortsatt 
Velger jeg deg.
 
Men hvor var du? 
Hvis ditt kjærlighetspråk er å gjøre ting for andre.
Hva gjorde du for meg?
 
Stengte meg ute. Og du gjør det igjen.
 
Og når jeg forteller dette.
Da stikker du vel igjen?
Eller kan du ærlig si:
Unnskyld. 
Jeg ville være hos deg
Men klarte det ikke.
 

Anonymkode: 3d09a...329

Det er eggene dine som roper etter vinnergener, ren biologi.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Det er eggene dine som roper etter vinnergener, ren biologi.

Haha ja.

Naturen hadde klart valgt nummer to 😂❤️‍🔥🔥

Anonymkode: 3d09a...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Haha ja.

Naturen hadde klart valgt nummer to 😂❤️‍🔥🔥

Anonymkode: 3d09a...329

Da er ikke valget så vanskelig. Uansett hvem du velger så løper du en risiko. Slik er det med kjærlighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig nasty med double dipping 🤢 Håper du forteller mennene at du holder på med flere på en gang med tanke på sykdommer, men det har du selvfølgelig ikke 🙃

Anonymkode: 7061d...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...