Gå til innhold

Hvorfor fikk du innvilget igangsettelse før termin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser og hører ofte om gravide kvinner som får innvilget igangsettelse før termin men veldig få som ønsker å gå inn på hva som gjorde at dem ble igangsatt..

 

Ja jeg vet at ved medisinkrevende svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning osv gjør at man settes igang før tiden.

 

 

Men til dere som ikke er innenfor di gruppene, hvorfor ble du igangsatt?

Anonymkode: d79b5...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn som holdt på å dø i magen 1 mnd før termin i første svangerskap. 

Anonymkode: ca93a...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere faktorer kombinert. Kostholdsregulert svangerskapsdiabetes, bekkenløsning og hyperemesis, søvnmangel og langt mentalt nede. Igangsatt 38+0

Anonymkode: ffc12...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barn som holdt på å dø i magen 1 mnd før termin i første svangerskap. 

Anonymkode: ca93a...d11

Forresten var ikke igangsettelse på mitt initiativ, men foreslått av lege. De ønsket å drøye til uke 38, og jeg ble igangsatt 38+2. 

Anonymkode: ca93a...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger

Anonymkode: c4360...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig fostervekst og lite fostervann 

Anonymkode: 13210...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg leser og hører ofte om gravide kvinner som får innvilget igangsettelse før termin men veldig få som ønsker å gå inn på hva som gjorde at dem ble igangsatt..

 

Ja jeg vet at ved medisinkrevende svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning osv gjør at man settes igang før tiden.

 

 

Men til dere som ikke er innenfor di gruppene, hvorfor ble du igangsatt?

Anonymkode: d79b5...ea4

Jeg ble igangsatt før termin med barn nummer 5 fordi min 4. nesten døde under fødselen. Det var flere omstendigheter rundt den 4. Fødselen som var kritikkverdig. Først foretok de en utvendig snuing, sa til meg at hvis jeg ikke prøvde dette så ville de nekte meg keisersnitt. I tillegg så skal man helst ikke foreta en utvendig snuing når mor er rhesus negativ og baby er rhesus positiv.

Etter denne snuingen så kjente jeg mindre liv, og da jeg begynte med rier så ville de sende meg hjem fra sykehus, det var helg, men jeg nektet, så da lovde de å sette meg i gang mandag morgen. Fostervannet var knallgrønt, hjertelyden gikk ned til 80 under fødselen,  og han var livløs da han kom ut.

Derfor fikk jeg en igangsetting med nummer 5 en uke før termin,  pga traumene ved forrige fødsel. 

Anonymkode: 17684...740

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble igangsatt med begge her

 Første var pga jeg ble dårlig, i etterkant fant de ut at jeg var over 4 uker over termin. 5 uker tidligere hadde annet sykehus stoppet fødsel fordi de mente det var for tidlig. På sykehuset jeg ble satt igang gikk det nesten galt pga jeg hadde gått langt over tid.

Da jeg skulle ha nr2 krevde jeg å ha oppfølging på det sykehuset jeg ble satt igang. Var redd det samme skulle skje. Ble innlagt i uke 30 pga jeg begynte å klø mye. Etter en del prøver viste det farlig svangerskap kløe og svangerskap forgiftning. Ble satt i gang i uke 32. Med beskjed er ikke barne ute løpet av 48 timer blir det keiser snitt.

Anonymkode: f7791...82a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det, dvs jeg fikk ikke velge, fordi tvilling 2 sluttet å vokse så den måtte ut mens tvilling 1 storkoste seg der inne (det er tvilling 1 som starter fødselen).

Anonymkode: 59e6b...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 66bf7...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg leser og hører ofte om gravide kvinner som får innvilget igangsettelse før termin men veldig få som ønsker å gå inn på hva som gjorde at dem ble igangsatt..

 

Ja jeg vet at ved medisinkrevende svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning osv gjør at man settes igang før tiden.

 

 

Men til dere som ikke er innenfor di gruppene, hvorfor ble du igangsatt?

Anonymkode: d79b5...ea4

Psykisk. Nedbrutt og hadde heller ikke barnevakt for andre små barn på termin dato om det plutselig skulle bli fødsel.

Anonymkode: 6a745...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 66bf7...c2f

Hvorfor? Lite næring eller psykisk?

Anonymkode: 6a745...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målt på u.l til å bli over 4,5 kg til termin, igangsatt 2 uker før og var da 3,5 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga seteleie og estimert vekt til baby på 4,2 kg. 

Anonymkode: e18bf...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble igangsatt med begge her

 Første var pga jeg ble dårlig, i etterkant fant de ut at jeg var over 4 uker over termin. 5 uker tidligere hadde annet sykehus stoppet fødsel fordi de mente det var for tidlig. På sykehuset jeg ble satt igang gikk det nesten galt pga jeg hadde gått langt over tid.

Da jeg skulle ha nr2 krevde jeg å ha oppfølging på det sykehuset jeg ble satt igang. Var redd det samme skulle skje. Ble innlagt i uke 30 pga jeg begynte å klø mye. Etter en del prøver viste det farlig svangerskap kløe og svangerskap forgiftning. Ble satt i gang i uke 32. Med beskjed er ikke barne ute løpet av 48 timer blir det keiser snitt.

Anonymkode: f7791...82a

Hadde de beregnet terminen feil da? Beregnes ikke denne underveis også etter målinger under ul?

Anonymkode: e18bf...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble igangsatt en uke før termin grunnet stor baby på trivselskontroll. Beslutningen ble drøftet etter trivselskontroll fredag,  og igangsettelsen ble mandag etter helgen. Babyen kom onsdag med keisersnitt grunnet langvarig fødsel og at jeg var fryktelig sliten. Lå over snittet hele veien men kom ut helt perfekt og 500 gram under estimert størrelse. Var oppe på beina samme dag. Alt i alt en fin fødselopplevelse selv om jeg kunne ønske at jeg fikk født vaginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi første barn var 4,9 kg. Ville ikke bli satt i gang, men det ble likevel en veldig fin opplevelse. Nå ventet jeg så lenge som mulig med å bli satt i gang da, for jeg ville egentlig gå til termin.

Anonymkode: 1d405...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ble igangsatt med begge her

 Første var pga jeg ble dårlig, i etterkant fant de ut at jeg var over 4 uker over termin. 5 uker tidligere hadde annet sykehus stoppet fødsel fordi de mente det var for tidlig. På sykehuset jeg ble satt igang gikk det nesten galt pga jeg hadde gått langt over tid.

Da jeg skulle ha nr2 krevde jeg å ha oppfølging på det sykehuset jeg ble satt igang. Var redd det samme skulle skje. Ble innlagt i uke 30 pga jeg begynte å klø mye. Etter en del prøver viste det farlig svangerskap kløe og svangerskap forgiftning. Ble satt i gang i uke 32. Med beskjed er ikke barne ute løpet av 48 timer blir det keiser snitt.

Anonymkode: f7791...82a

Hæ, hvordan det det mulig?? De fant ut i etterkant at du var 4 uker over termin? 

Anonymkode: efccf...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 12 dager over termindato med den eldste, men ble aldri satt i gang.

2 gang var det eneggede tvillinger som begynte å stresse i magen, ble da satt i gang i uke 34. 
 

Min erfaring er at det var mye mer smertefulle rier ved igangsettelse, hadde til og med epidural ved tvillingfødselen, men den var mer ubehagelig enn ved naturlig fødsel med min førstefødte. 
 

Var tidlig i 20-årene ved begge fødsel. 

Anonymkode: fff3e...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...