Gå til innhold

Ingen som tilbyr barnepass under flytting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi det ser ut som et bomba horehus her og jeg orker ikke rydde for å få besøk? 
 

Som jeg skrev i innlegget har vi sluttet å spør fordi vi føler at vi er til bry når vi spør(det er det besteforeldrene kommuniserer) De vil kun treffe barnet når det er på besøk og ikke har «ansvaret». Skulle ønske besteforeldrene faktisk ØNSKET å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Anonymkode: c1d06...0c4

Dere driver å FLYTTER, seøvfølgelog ser det ut som et bomba horehus! Det er foreldrene dine, ikke Kongen. 

De ØNSKER jo å være med barnebsrmet, men er litt ukomfortble med ansvaret. Er du like pirkete på dem som på hvordan huset skal se ut så skjlnner jeg jo at de ikke vil ta ansvaret for barnet ditt noen timer. 

På tide å ta deg sammen, bli voksen og si ting i klartekst til dem

Anonymkode: b39da...4b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Altså... En 1-åring sovner vel kl 19 på kveldene, og da har begge dere voksne 3-4 timer på å pakke, altså 8 timer til sammen hver eneste kveld til å pakke? Og strengt talt så kan jo en av dere starte pakkingen straks begge har kommet hjem fra jobb, man må da ikke være to voksne for å passe på en ett-åring.

Anonymkode: 21fe5...947

Det var dette vi gjorde. Jeg var i mammaperm og måtte shine og gjøre huset visningsklart 9 ganger før det ble solgt. Vi hadde da to barn så det var en del som måtte ordnes før huset var helt strigla for å si det sånn. Jeg pakka det meste på kveldene da barna sov.

Anonymkode: b39da...4b9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere er midt i en flytteprosess, dere trenger ikke å rydde for besøk. 
 

Hva er grunnen til at de ikke vil ha ansvaret? Har dere noen spesielle regler eller lignende?

De ønsker jo å tilbringe tid med barnebarnet sitt, de sier jo at de ønsker å komme på besøk. 
 

Er alene med barn, og har flyttet 2 ganger med henne mens hun var liten. Uten barnevakt, men med mennesker som kom på besøk og hjalp til. Det går helt fint.

Anonymkode: 6fb8a...b17

Altså vi bor i en liten leiligheten no, det er esker og ting over alt. Det er omtrent ikke plass til å ha besøk. 
Vi har heller ingen regler. Jeg har sagt at når de passer barnet gjør dem som dem vil - da er det dem som bestemmer.  Vi bor i nærheten av hverandre og vi treffes en gang i mnd. 
 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du forventer at besteforeldrene har energinivå og er trygt og barnesikkert hjem for en ettåring? Du har nok litt høye forventninger her, gitt. 

Anonymkode: 8a23d...f65

Besteforeldrene er i tidlig 50-årene, trener og går toppturer. Så de har energi ja. 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når barnet er så lite som ett år ennå, så er det da helt normalt at samværet skjer i barnets eget hjem?

Skjønner ikke helt hva du ser for deg….?

Våre var slett ikke på overnatting som ettåringer…!?

Både tanter, onkler og besteforeldre var sammen med våre her i vårt hjem da de var så små. De gangene vi trengte pass så skjedde det også her hjemme hos oss, av hensyn til de små.

 

Anonymkode: e72e4...3d6

Barnet går i barnehage og er vant til å være borte fra hjemmet. Det skal ikke på overnatting, vi flytter ikke på natta 😉 Problemet er at dem stikker innom for å ta en kaffe, SE PÅ barnet og kanskje ta en snapp av det. Ikke leke med det eller underholde det. 
 

Poenget i dette innlegget er ikke at vi trenger så sykt mye hjelp til barnet og flytting, vi klarer oss HELT fint. Men jeg blir oppriktig lei meg over at dem IKKE bryr seg nok til å spørre om det er noe som helst vi trenger hjelp til i denne perioden. Jeg skrev at barnet var 1 år men det er eldre enn det, jeg vil bare ikke bli gjenkjent. Men de har aldri på eget intiativ spørt om de kan få lov til å passe barnet og jeg kan telle på en hand hvor ofte vi har hatt barnevakt så jeg håpet på at nå når de vet at vi har mye å gjøre at dem faktisk hadde tilbyder seg å passe barnet og brukt tid med det for å bygge en relasjon. 

Anonymkode: c1d06...0c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså vi bor i en liten leiligheten no, det er esker og ting over alt. Det er omtrent ikke plass til å ha besøk. 
Vi har heller ingen regler. Jeg har sagt at når de passer barnet gjør dem som dem vil - da er det dem som bestemmer.  Vi bor i nærheten av hverandre og vi treffes en gang i mnd. 
 

Besteforeldrene er i tidlig 50-årene, trener og går toppturer. Så de har energi ja. 

 

Barnet går i barnehage og er vant til å være borte fra hjemmet. Det skal ikke på overnatting, vi flytter ikke på natta 😉 Problemet er at dem stikker innom for å ta en kaffe, SE PÅ barnet og kanskje ta en snapp av det. Ikke leke med det eller underholde det. 
 

Poenget i dette innlegget er ikke at vi trenger så sykt mye hjelp til barnet og flytting, vi klarer oss HELT fint. Men jeg blir oppriktig lei meg over at dem IKKE bryr seg nok til å spørre om det er noe som helst vi trenger hjelp til i denne perioden. Jeg skrev at barnet var 1 år men det er eldre enn det, jeg vil bare ikke bli gjenkjent. Men de har aldri på eget intiativ spørt om de kan få lov til å passe barnet og jeg kan telle på en hand hvor ofte vi har hatt barnevakt så jeg håpet på at nå når de vet at vi har mye å gjøre at dem faktisk hadde tilbyder seg å passe barnet og brukt tid med det for å bygge en relasjon. 

Anonymkode: c1d06...0c4

Om barnet er i barnehagen..hva med å ta 1-2 fridager og pakke og fikse huset hele dagen. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du blir lei deg for at de ikke bryr seg om barnebarnet ❤️

Da våre var små, var dette noe mannen synes var vanskelig. Mine foreldre ønsket veldig mye kontakt og passet gjerne, mens hans ikke var interessert. Jeg tror moren hans passet 1 gang og det var fordi vi skulle i en begravelse på min side. Men vi pratet om det og ble enige om at det var deres tap. Så han aksepterte situasjonen som den var etter hvert. 

Anonymkode: d57b2...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi det ser ut som et bomba horehus her og jeg orker ikke rydde for å få besøk? 
 

Som jeg skrev i innlegget har vi sluttet å spør fordi vi føler at vi er til bry når vi spør(det er det besteforeldrene kommuniserer) De vil kun treffe barnet når det er på besøk og ikke har «ansvaret». Skulle ønske besteforeldrene faktisk ØNSKET å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Anonymkode: c1d06...0c4

Det er da å tilbringe tid med dem selv om de er hos dere. Dere er grådige

Anonymkode: 5567d...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da å tilbringe tid med dem selv om de er hos dere. Dere er grådige

Anonymkode: 5567d...9b0

Som jeg skrev er de ikke interesserte i barnet når det er på besøk. Jeg kommer i alle fall til å stille opp for mine barn både i barndommen og så lenge jeg lever. 

Anonymkode: c1d06...0c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi holder på å flytte, men ingen av besteforeldrene tilbyr seg å passe barnet. Har en aktiv 1 åring, så det er lite effektivt å drive å pakke, rydde og vaske mens man følger med på hen. Besteforeldrene sier de vil treffe barnebarnet sitt men de eneste de foreslår er å komme innom på besøk i en time for å treffe barnet. Vi sier vi har det travelt og orker ikke å ha besøk i denne perioden fordi vi har så mye å gjøre men de tar ikke hintet om at barnepass hadde vært fint. Orker ikke å spør lengre heller fordi vi føler vi er til bry hver gang vi spør om pass. 
Er jeg furten? 

Anonymkode: c1d06...0c4

dette er jo din egen feil, går an og spørre

Anonymkode: 0b76e...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

dette er jo din egen feil, går an og spørre

Anonymkode: 0b76e...e84

Så viss du VET at barnet ditt, søskenet ditt, foreldrene dine, venninnen din osv. var i en hektisk periode og kanskje hadde syntes det var hyggelig med en hjelpende hånd i ett par timer så hadde du ikke spurt med ventet på at dem spurte selv? Jøss, så mange hyggelige folk i denne tråden 🫡 

Anonymkode: c1d06...0c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja greit da er jeg furten og lever fint med det. Flytting blir det uansett. Jeg er mest lei meg for at de ikke ønsker å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Anonymkode: c1d06...0c4

Dere har vel ikke fått barn for å skaffe besteforeldrene en hobby som barnepasser? 

Anonymkode: 91818...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere har vel ikke fått barn for å skaffe besteforeldrene en hobby som barnepasser? 

Anonymkode: 91818...7ba

Jo, selvsagt. De sa jo de ønsket seg barnebarn! 🤥

Anonymkode: c1d06...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...