Gå til innhold

Ingen som tilbyr barnepass under flytting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi holder på å flytte, men ingen av besteforeldrene tilbyr seg å passe barnet. Har en aktiv 1 åring, så det er lite effektivt å drive å pakke, rydde og vaske mens man følger med på hen. Besteforeldrene sier de vil treffe barnebarnet sitt men de eneste de foreslår er å komme innom på besøk i en time for å treffe barnet. Vi sier vi har det travelt og orker ikke å ha besøk i denne perioden fordi vi har så mye å gjøre men de tar ikke hintet om at barnepass hadde vært fint. Orker ikke å spør lengre heller fordi vi føler vi er til bry hver gang vi spør om pass. 
Er jeg furten? 

Anonymkode: c1d06...0c4

Spør alltid rett ut jeg "hei, kan du ha xxxx fordi jeg må virkelig gjøre unna noe her, det blir x timer." 

Anonymkode: ccae2...999

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja greit da er jeg furten og lever fint med det. Flytting blir det uansett. Jeg er mest lei meg for at de ikke ønsker å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Men skrev du ikke tidligere i tråden at de ønsket å tilbringe tid med barnebarnet, bare ikke helt alene? I tilfelle så ønsker de jo å være med barnet ditt.

Anonymkode: 5787d...847

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja greit da er jeg furten og lever fint med det. Flytting blir det uansett. Jeg er mest lei meg for at de ikke ønsker å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Kanskje de blir skikkelig glade om du spør om barnepass?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi det ser ut som et bomba horehus her og jeg orker ikke rydde for å få besøk? 

Som jeg skrev i innlegget har vi sluttet å spør fordi vi føler at vi er til bry når vi spør(det er det besteforeldrene kommuniserer) De vil kun treffe barnet når det er på besøk og ikke har «ansvaret». Skulle ønske besteforeldrene faktisk ØNSKET å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Dere er midt i en flytteprosess, dere trenger ikke å rydde for besøk. 

Hva er grunnen til at de ikke vil ha ansvaret? Har dere noen spesielle regler eller lignende?

De ønsker jo å tilbringe tid med barnebarnet sitt, de sier jo at de ønsker å komme på besøk. 

Er alene med barn, og har flyttet 2 ganger med henne mens hun var liten. Uten barnevakt, men med mennesker som kom på besøk og hjalp til. Det går helt fint.

Anonymkode: 6fb8a...b17

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gidder de å hjelpe til med pakking da? Jeg ser for meg noen alternativer:

A- Du passer barnet mens far pakker eller omvendt

B- Far og besteforeldre pakker mens du passer barnet eller omvendt

C- Dere leier barnevakt og begge pakker

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi holder på å flytte, men ingen av besteforeldrene tilbyr seg å passe barnet. Har en aktiv 1 åring, så det er lite effektivt å drive å pakke, rydde og vaske mens man følger med på hen. Besteforeldrene sier de vil treffe barnebarnet sitt men de eneste de foreslår er å komme innom på besøk i en time for å treffe barnet. Vi sier vi har det travelt og orker ikke å ha besøk i denne perioden fordi vi har så mye å gjøre men de tar ikke hintet om at barnepass hadde vært fint. Orker ikke å spør lengre heller fordi vi føler vi er til bry hver gang vi spør om pass. 
Er jeg furten? 

De kan besøke og passe mens dere pakker store ting. Når dere er alene, pakker en og en. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De høres egoistiske ut. Vil komme på besøk en time men kunne blitt et par timer så dere fikk gjort noe. Her kom svigerfamilien og passet barnet vårt hele flytteprosessen og hjalp til med bæring, pakking, og flytting i tillegg til flyttebyrå da. Var helt supert og vet ikke hvordan vi skulle fått det til om en måtte passe barnet hele tiden. Flyttingen ville tatt mye lengre tid..Ikke minst det å komme seg på plass igjen. Besteforeldre er i 60-årene om noen lurer.

Anonymkode: 980da...a24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er vel poenget med hint - ideelt sett - at man kan spørre om noe uten å føle seg avvist eller tvinge noen til å måtte avvise hvis svaret er nei?

Anonymkode: 2b81c...275

Og det er helt greit, men da kan man heller ikke bli furtetryne når folk ikke tar hintene. 

Anonymkode: 15100...9ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når barnet er så lite som ett år ennå, så er det da helt normalt at samværet skjer i barnets eget hjem?

Skjønner ikke helt hva du ser for deg….?

Våre var slett ikke på overnatting som ettåringer…!?

Både tanter, onkler og besteforeldre var sammen med våre her i vårt hjem da de var så små. De gangene vi trengte pass så skjedde det også her hjemme hos oss, av hensyn til de små.

Anonymkode: e72e4...3d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du forventer at besteforeldrene har energinivå og er trygt og barnesikkert hjem for en ettåring? Du har nok litt høye forventninger her, gitt. 

Anonymkode: 8a23d...f65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ser ut som et bomba horehus her og jeg orker ikke rydde for å få besøk? 

Som jeg skrev i innlegget har vi sluttet å spør fordi vi føler at vi er til bry når vi spør(det er det besteforeldrene kommuniserer) De vil kun treffe barnet når det er på besøk og ikke har «ansvaret». Skulle ønske besteforeldrene faktisk ØNSKET å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

De ønsker jo det da, siden de spør om å få komme. 

Det er lov å ikke ønske å ha ansvaret for en 1 åring alene.

Anonymkode: 40aaa...8d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakket (og vasket) et helt hus alene i mammaperm, dere får det vel til når dere i tillegg er to? 

Å være lei seg for at besteforeldrene ikke vil se barnebarnet sitt kan jeg imidlertid skjønne at føles trist. 

Anonymkode: 45068...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor flytte når barnet er så lite?

Anonymkode: 4041e...245

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er det de kommuniserer at dere er til bry?

Anonymkode: e89e8...53f

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg veldig godt, ts. De burde skjønne at dere trenger avlasting. Kjipe besteforeldre. 

Anonymkode: e4f94...652

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo at de ønsker tid med barnebarnet, men hos dere. 
De ønsker tid, men på sin måte, ikke din ønskede måte.  Ikke gjør dette tristere enn det faktisk er! 

Som bestemor selv, så er det skummelt å få ansvar for et lite barn igjen. Ett av mine barnebarn er helt annerledes enn mine barn var, og det blir nesten som å være nybakt mor igjen. Det går seg til når de blir større, men de første to-tre årene er det trygt å være med barnebarna sammen med foreldrene. 

Anonymkode: 96146...b7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor flytter dere np, når dere helt tydelig ikke takler flere oppgaver på en gang?

Anonymkode: 2ee12...e8c

• Nyttig 1
Skrevet

Hva med å spørre rett ut ..kan dere passer på bilen timer mens vi pakker? Går barnet i barnehagen?

AnonymBruker
Skrevet

Altså... En 1-åring sovner vel kl 19 på kveldene, og da har begge dere voksne 3-4 timer på å pakke, altså 8 timer til sammen hver eneste kveld til å pakke? Og strengt talt så kan jo en av dere starte pakkingen straks begge har kommet hjem fra jobb, man må da ikke være to voksne for å passe på en ett-åring.

Anonymkode: 21fe5...947

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon er viktig. Å hinte er ikke Kommunikasjon. 

Anonymkode: 9b47a...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...