Gå til innhold

Hvordan vite om man har sluttet å elske noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i et forhold hvor det føles som at alt bare ebber ut...og jeg er i tvil om jeg elsker dette mennesket slik jeg en gang gjorde.. hvordan kan man vite dette sikkert?

Anonymkode: 4122a...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følelser svinger i et øangt samliv. Dverken forelskelse eller den intense brusende kjærlighetsfølelsen er like intens hele tiden. Forelskelse er uansett kjemisk og kan ikke herje i kroppen år etter år uten opphold.

For meg er jeg ferdig når jeg unngår partner. Gleder meg ikke til å komme hjem til han. Unngår omtrent å dra hjem etter jobb. Har ikke lyst på sex med han. Flørter ikke. Tar ikke på han. Har heller lyst å være alene enn sammen med han. Legger velvillig planer sammen med andre, ikke så viktig om han er med. Ting han gjør og sier irriterer meg. 

Da er kjærligheten over for min del. Jeg kan finne på å "jobbe med det" for lenge. Gi han sjanser selv om jeg innerst inne vet jeg er ferdig.

Anonymkode: 8ae01...f21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis personen gjør noe du ellers hadde blitt irritert/sår av å vite om eller se - og du har ingen reaksjoner. Da er stor sannsynlighet for at du ikke har følelser/elsker vedkommande lengre. 

Anonymkode: ce143...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Følelser svinger i et øangt samliv. Dverken forelskelse eller den intense brusende kjærlighetsfølelsen er like intens hele tiden. Forelskelse er uansett kjemisk og kan ikke herje i kroppen år etter år uten opphold.

For meg er jeg ferdig når jeg unngår partner. Gleder meg ikke til å komme hjem til han. Unngår omtrent å dra hjem etter jobb. Har ikke lyst på sex med han. Flørter ikke. Tar ikke på han. Har heller lyst å være alene enn sammen med han. Legger velvillig planer sammen med andre, ikke så viktig om han er med. Ting han gjør og sier irriterer meg. 

Da er kjærligheten over for min del. Jeg kan finne på å "jobbe med det" for lenge. Gi han sjanser selv om jeg innerst inne vet jeg er ferdig.

Anonymkode: 8ae01...f21

Oi, dette var som å lese min egen situasjon akkurat nå. Gått fra å alltid prioritere ham først, til å glede meg ellevilt til alle gangener jeg skal få være uten ham.
Er enormt usikker selv, da jeg er redd for å angre, redd for å såre ham, redd for at han ikke skal klare seg uten meg.
Men lurer virkelig på hvordan jeg skal finne tilbake til følelsene, akkurat nå er han som en irriterende venn jeg er atlfor mye med.
Sex er også blitt helt utelukka for min del.

Anonymkode: 9a0e1...ebe

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 14.55):

Oi, dette var som å lese min egen situasjon akkurat nå. Gått fra å alltid prioritere ham først, til å glede meg ellevilt til alle gangener jeg skal få være uten ham.
Er enormt usikker selv, da jeg er redd for å angre, redd for å såre ham, redd for at han ikke skal klare seg uten meg.
Men lurer virkelig på hvordan jeg skal finne tilbake til følelsene, akkurat nå er han som en irriterende venn jeg er atlfor mye med.
Sex er også blitt helt utelukka for min del.

Anonymkode: 9a0e1...ebe

Hva har du landet på å gjøre da?

Anonymkode: 4122a...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Tegn på kjærlighet er å være opptatt av dem, lengte etter dem og synes selv vanlige ting med dem er spesielle og fine. 

Så hvis du aldri tenker på dem som noe positivt, vil være mest mulig unna dem og ikke kan si noen flotte vaner, egenskaper mm, så elsker du dem ikke, trolig liker du dem ikke en gang. 

Anonymkode: c3398...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likegyldighet, da lukkes den døren. 

Jeg har lukket den døren... 

Anonymkode: 8582b...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du se han for deg med en annen dame uten å føle noe som helst sjalusi? I så fall er du ferdig med han.

Anonymkode: 1140f...14e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 11.21):

Jeg er i et forhold hvor det føles som at alt bare ebber ut...og jeg er i tvil om jeg elsker dette mennesket slik jeg en gang gjorde.. hvordan kan man vite dette sikkert?

Anonymkode: 4122a...133

Hvis du er i tvil, så vil jeg tenke at du elsker han fremdeles.

Blir du glad når du ser ham, stort sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 14.55):

Oi, dette var som å lese min egen situasjon akkurat nå. Gått fra å alltid prioritere ham først, til å glede meg ellevilt til alle gangener jeg skal få være uten ham.
Er enormt usikker selv, da jeg er redd for å angre, redd for å såre ham, redd for at han ikke skal klare seg uten meg.
Men lurer virkelig på hvordan jeg skal finne tilbake til følelsene, akkurat nå er han som en irriterende venn jeg er atlfor mye med.
Sex er også blitt helt utelukka for min del.

Anonymkode: 9a0e1...ebe

Da har dere glemt å pleie forholdet! Det er faktisk meget viktig for at d skal vare. 

Samboeren min dumpa meg for 5 år siden ved å skifte rom og si at selve forholdet var over. Hun hadde vel ikke hjerte til å hive meg helt ut. Vi hadde levd som kollegaer i flere år med en del krangel og lite intimitet. 

 

Med mer avstand hvor jeg dro mye bort og hvor vi fant på mer morro sammen fant vi gradvis tilbake igjen. Nåber ting greit, men sliter med å føle at forholdet er trygt selv om hun sier daglig at hun elsker meg. Så det er på en måte håp men begge må jobbe litt, med avstand og kvalitetstid. 

 

 

Anonymkode: 9a23c...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lettet når hun drar og blir frustrert når hun kommer hjem.

Tanken på at hun er borte på jobbtur en uke eller to og det er bare meg og ungene høres bare deilig ut.

Anonymkode: 54322...86e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er lettet når hun drar og blir frustrert når hun kommer hjem.

Tanken på at hun er borte på jobbtur en uke eller to og det er bare meg og ungene høres bare deilig ut.

Anonymkode: 54322...86e

Du får skille deg

Anonymkode: 796d5...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...