Gå til innhold

Hvorfor er det nesten kun damer som driver med yoga?


No1*No1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mennene er i crossfit campen. La dem bli der. Jeg synes det er helt deilig å kunne trene uten menn tilstede. Der hvor jeg yogerer har det nemlig trengt seg inn en mann. Det som irriterer meg noe grenseløst er at han *alltid* sovner og snorker for full maskin når vi kommer til shavasana. Han er fullt klar over det, men tar ingen grep (som f.eks å legge seg i sideleie istedenfor på ryggen) og skylder på at han ikke får sove om nettene. Heldigvis har jeg funnet ut hvilke timer han kommer til slik at jeg kan unngå dem. 

Anonymkode: 7ee85...7a4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og har vært med på yoga en gang. ALDRI MER

Dama og jeg var på spahotell med yoga. Det var kun tre menn og masse damer. Hun overtalte meg til å bli med på en time siden det var langt unna hjemstedet. Det var helt forferdelig kleint. Etter fem minutter reiste jeg meg opp for å gå på rommet.

Yoga er en damegreie for damer av damer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulf-Bjarne skrev (2 minutter siden):

Jeg er mann og har vært med på yoga en gang. ALDRI MER

Dama og jeg var på spahotell med yoga. Det var kun tre menn og masse damer. Hun overtalte meg til å bli med på en time siden det var langt unna hjemstedet. Det var helt forferdelig kleint. Etter fem minutter reiste jeg meg opp for å gå på rommet.

Yoga er en damegreie for damer av damer.

Du kom ikke til shavasana, altså🤭?

Anonymkode: 09529...171

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga er ubehagelig når man er stiv som en stokk, noe de fleste menn er.

Anonymkode: e9b2e...204

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

mennene er i crossfit campen. La dem bli der. Jeg synes det er helt deilig å kunne trene uten menn tilstede. Der hvor jeg yogerer har det nemlig trengt seg inn en mann. Det som irriterer meg noe grenseløst er at han *alltid* sovner og snorker for full maskin når vi kommer til shavasana. Han er fullt klar over det, men tar ingen grep (som f.eks å legge seg i sideleie istedenfor på ryggen) og skylder på at han ikke får sove om nettene. Heldigvis har jeg funnet ut hvilke timer han kommer til slik at jeg kan unngå dem. 

Anonymkode: 7ee85...7a4

Virker som yogaen er nyttig for han da. Han har sikkert ikke lagt merke til at du eksisterer engang😅 fokusér mer på deg selv og mindre på andre!👌

Jeg har aldri sett poenget med yoga, men det er visst vanlig for oss med hypermobile ledd. Har likevel et inntrykk av at flere og flere menn driver med det.

Anonymkode: adff0...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker som yogaen er nyttig for han da. Han har sikkert ikke lagt merke til at du eksisterer engang😅 fokusér mer på deg selv og mindre på andre!👌

Jeg har aldri sett poenget med yoga, men det er visst vanlig for oss med hypermobile ledd. Har likevel et inntrykk av at flere og flere menn driver med det.

Anonymkode: adff0...a7e

Det har hun jo gjort. Hun har skiftet jaktmark. Namaste 🙏

Anonymkode: 7ac01...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har sikkert ikke lagt merke til at du eksisterer engang

jo, det gjør han, fordi jeg konfronterte ham med det. 

Jeg er fullt klar over at man liksom skal være så full av fred og akseptans når man driver med yoga. Men jeg klarer ikke å blende ut snorkinga. Funker ikke for meg - har rett og slett ikke den begavelsen. Dessverre 

Anonymkode: 7ee85...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi når menn blir syke får de hjelp og behandling av legen sin. Når damer blir syke får de spørsmål om de har prøvd yoga. 

🙄 🧘‍♀️

Anonymkode: 0f60d...b3a

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel litt om at veldig mange menn er mer stive enn oss? Jeg er hypermobil da, til det ekstreme. Så jeg passer jo alltid på å ikle gå gult ut i stillinger, men mannen klarer jo omtrent ikke å bøye seg ned for å ta på knærne. 
Jeg har vist han noen øvelser og så veldig tydelig at dette var ikke helt for han :) 

Anonymkode: fcbe5...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

jo, det gjør han, fordi jeg konfronterte ham med det. 

Jeg er fullt klar over at man liksom skal være så full av fred og akseptans når man driver med yoga. Men jeg klarer ikke å blende ut snorkinga. Funker ikke for meg - har rett og slett ikke den begavelsen. Dessverre 

Anonymkode: 7ee85...7a4

Yogainnstruktøren skal si ifra til han, hvis ikke hun gjør det bør du si ifra til henne.

 

Anonymkode: f23a8...95f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare i Norge yoga er forbeholdt damer. Andre steder driver menn på lik linje med kvinner.

Anonymkode: a555e...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulf-Bjarne skrev (8 timer siden):

Jeg er mann og har vært med på yoga en gang. ALDRI MER

Dama og jeg var på spahotell med yoga. Det var kun tre menn og masse damer. Hun overtalte meg til å bli med på en time siden det var langt unna hjemstedet. Det var helt forferdelig kleint. Etter fem minutter reiste jeg meg opp for å gå på rommet.

Yoga er en damegreie for damer av damer.

Yoga er ikke "for damer av damer." Mange yogaformer har dog gått bort fra meditasjonsaspektet som egentlig er det viktige i den originale yogaen tilknyttet buddhismen og hinduismen, men du kan lese om yoga her for å lære mer om hva det egentlig er:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yoga

Det finnes også i Norge yogaformer som er mer lik slik det "skal" være, som kundalini og hatha yoga. 

Anonymkode: c81da...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No1*No1 skrev (9 timer siden):

Hvor er alle menn? 

Løfter vekter, solo eller med 1 kompis, kvinner liker å løse ting i grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...