Gå til innhold

Når en mann sier han er old school - hva mener han da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Syns det er skremmende med alle disse som tolker "old school" så utelukkende negativt og helt i verste mening.

Dette må være folk som lite evner å forstå spennet i hva uttrykket kan representere.

Anonymkode: 751fb...ee7

Dine kommentarer hjelper ikke mine fordommer, for å si det sånn. 

Det virker som om du har en del fordommer mot «moderne» forhold også.

Anonymkode: ce304...0f1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dine kommentarer hjelper ikke mine fordommer, for å si det sånn. 

Det virker som om du har en del fordommer mot «moderne» forhold også.

Anonymkode: ce304...0f1

Ingen fordommer mot moderne forhold, men de passer ikke meg som person så godt.

Ellers kudos for forsøk på å legge til meg holdninger.

Anonymkode: 751fb...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har fått svar, og han mener old school i form av at han ikke liker innvandring. 

Anonymkode: 8f078...fd8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er en gentleman som liker å holde opp dører osv. 

Anonymkode: 1c4fd...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syns det er skremmende med alle disse som tolker "old school" så utelukkende negativt og helt i verste mening.

Dette må være folk som lite evner å forstå spennet i hva uttrykket kan representere.

Anonymkode: 751fb...ee7

Det kommer av erfaringer man har opparbeidet seg med årene at man tolker 'old schhol' som man gjør.

Anonymkode: d19db...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer av erfaringer man har opparbeidet seg med årene at man tolker 'old schhol' som man gjør.

Anonymkode: d19db...03b

Hvilket da bør være en bred oppfatning.

Anonymkode: 751fb...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel jeg har fått svar, og han mener old school i form av at han ikke liker innvandring. 

Anonymkode: 8f078...fd8

Ikke liker innvandring er old school? Jeg har mine tvil om at det begrenser seg til det... Han er muligens en frp'er?

Anonymkode: d19db...03b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er hakket verre enn menn som sier du ser «søt» ut (søt betyr i alle tilfeller «lett å manipulere»)

Tror du på dette?😂 verken jeg eller noen jeg kjenner, inkludert dama, de har aldri sagt dette med en nagativ undertone. Livet blir litt enklere om man ikke går rundt å tolker skr og alle i verste mening hele tiden 

Anonymkode: 7635e...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old school kan bety mye tenker jeg. Det første jeg tenkte er noen som ikke har smart telefon og knapt bruker PC bortsett fra å sjekke nettbanken og betale regninger. Litt sånn lever som på 80-90 tallet type. Mer glad i naturopplevelser enn å trykke timevis på strømmetjenester. Hytte med utedo og ingen tv. Gammel trebåt med i beste fall en sliten påhengsmotor, eller enda bedre, ro med årer. Noe som i dagens samfunn er en sunn måte gjøre "opprør" på. Det er en type "old school" jeg skulle ønske jeg kunne levd mer opp til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel jeg har fått svar, og han mener old school i form av at han ikke liker innvandring. 

Anonymkode: 8f078...fd8

Hva tenker du om det? 

Anonymkode: 86ed1...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han står for at damer skal være husmødre som på 50- tallet.

Mange damer liker å være husmødre hvis mannen har nok penger, men ikke alle.

Ikke bli sammen med ham hvis du ikke er innstilt på et 50 talls kjønsrollemønster

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de vil være sjefen og slippe husarbeid, men samtidig ikke dele sine penger med kona.

Anonymkode: 54d4d...b0a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok tradisjonell. Disse er sjeldne nå, og perfekte for de som vil bli vartet opp som kvinne.

Anonymkode: c86a8...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det er en gentleman som liker å holde opp dører osv. 

Anonymkode: 1c4fd...f27

Første jeg tenkte også, men skulle jeg brukt det på den måten, så ville jeg lagt til det, at jeg mente old school gentleman, så det ikke blir tolket i verste mening 

Anonymkode: 7635e...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skriver med en kar som sier han er old school, og jeg har spurt hva han mener altså. Men tenkte spørre her hva dere damer har opplevd at gutta mener når de sier det. 

Anonymkode: 8f078...fd8

Hey han vil betale for deg! Vil han ikke det kan han heller ikke kalle seg o.s 😂🤣 tenker det dør ut for han da 

Anonymkode: 8ef57...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det trenger ikke bety så mye.  Tipper min mann ville betegnet seg som "old school" i forhold til andre. I relasjonen til barna er han forelder, og ikke kompis. Det betyr ikke at han ikke leker, eller at vi fordeler henter i barnehage. Han oppdrar.

Hjemme gjør nok jeg mest av mat og husarbeid, men det er fordi jeg har høyere standard. En gang i uken vasker og støvsuger vi sammen.  

Han er litt oppgitt over ungdomskulturen og språket som er i endring, men ikke rasistisk,  aksepterer homofile og transpersoner.

Det beste han vet er kjøttkaker, og listen går videre.

Bare et eksempel på at dette kan være alt fra de verste scenariene her, til ingenting.

Anonymkode: d1cb8...03c

Skulle akkurat til å skrive ett innlegg om at mannen min også sikkert hadde betegnet seg som old school pga akkurat det du skrev her 🤣 

Men hadde jeg lest det på en tinderprofil hadde jeg nok heller tenkt "farmen-Andreas" og skygget banen 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel jeg har fått svar, og han mener old school i form av at han ikke liker innvandring. 

Anonymkode: 8f078...fd8

Hva betyr det, hva er det han ikke liker med det, osv, hva ville han endret? Eller snakker vi rett ut rasist? Det var ikke mye å gå på 

Anonymkode: f9e8d...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde mistenkt at han er gammeldags på alt som er til fordel for han, for eksempel at han ikke skal gjøre husarbeid, men så forventer han likevel en dame som bidrar med 50% av inntekt.

Anonymkode: d456f...b31

Ja det er old school ala "2024". 

Anonymkode: b824b...2d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det enten er en som er (eller i alle fall identifiserer seg som) en sånn "gentleman"-type, som spanderer, åpner døra, trekker ut stolen etc.

Ellers ser jeg for meg en sånn "hipster"-fyr som går med sixpence og busserull, bor "der ingen skulle tru at nokon kunne bu", bare bruker kontanter og nekter å være på sosiale medier :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old school nasjonalromantiker? Old school nazist? 

Anonymkode: 450d3...346

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...