Gå til innhold

Når en mann sier han er old school - hva mener han da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er han og vet du hva han har av erfaring med tidligere forhold? Jeg synes det er illevarslende hvis en 30-åring kaller seg old school. Da tenker jeg at han vil følge tradisjonelle kjønnsroller, og at han sliter med å finne en kjæreste/likeverdig partner. Tenk han Andreas som deltok på Farmen for mange år siden: Giftet seg med en 18-årig jomfru (han sa rett ut at han ville ha en ung og uerfaren kvinne som han kunne forme som han ville) og tvang henne til å være hjemmeværende hustru med skaut på hodet og lange skjørt. Satte unge på henne så å si hvert år, så de fikk jo 4-5 barn før hun ble 23. Drømmemann, det gitt!

Anonymkode: 78ba3...5f6

Ha ha, han er 40 og enslig. 

Anonymkode: 8f078...fd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om drama er forventningene kvinnen har, så er du jo i utgangspunktet dramamatisk selv som forventer at de ikke skal ha noen forventninger til deg? 

Jeg er veldig udramatisk og søker helst fred, ro og harmoni i et forhold. Disse spenstige forholdene der man skal møtes på alt og ha en påtatt engasjement i alt partner mener, blir litt mye unødvendig drama for meg.

Anonymkode: 751fb...ee7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker ikke interesser da? Jakt, fiske, gamle biler, tiden før verden ble digitalisert? Tok selv videreutdanning som 50åring, jeg satt og noterte med penn og skriveblokk, under forelesning, mens ungdommen satt og skrev alt direkte ned på pc-en. Da følte jeg meg old-school. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han mener vel at han vil leve med klassisk kjønnsfordeling.

Mannen jobber og tjener penger til å forsørge familien, han bestemmer mest, han gjør mannearbeid i heimen. Mannearbeid er å reparere ting inne, og alt ute, som å ordne med bil og klippe gress. Han kan være sammen med barna, som å lære dem å snekre og fiske, men er ikke interessert i å bidra på bleieskift og nattevåk.

Kvinnen kan ha en liten uviktig jobb, men hennes hovedansvar er hjem og familie. Hun gjør all rengjøring, all matlaging, oppvask, klesvask, forberedelser til høytider og feiringer, tar seg av all praktisk oppfølging av barn, skaper et hyggelig hjem.

Det kan også bety at han ikke har sansen for nymotens ting som LBTQ, hen, hvilket kjønn man identifiserer seg for, emo, likestilling, homofiles rettigheter, osv.

Du må nesten høre med ham. Old school er en vid definisjon.

Anonymkode: 73f29...e65

Det står i i hi at jeg har spurt, han har ikke svart, så jeg skal ikke høre med han enda en gang. Jeg venter og så skal dere få svar når han svarer. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Apis skrev (Akkurat nå):

Han snakker ikke interesser da? Jakt, fiske, gamle biler, tiden før verden ble digitalisert? Tok selv videreutdanning som 50åring, jeg satt og noterte med penn og skriveblokk, under forelesning, mens ungdommen satt og skrev alt direkte ned på pc-en. Da følte jeg meg old-school. 

Njaa. Han liker hockey. Men han sier at det handler om at han er old school når det gjelder samfunnet og kulturen i samfunnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han mener at damer hører til på kjøkkenet og at han er sjefen i huset.

Anonymkode: 68197...35c

Du glemte soverommet også. 

Anonymkode: f9e8d...285

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er veldig udramatisk og søker helst fred, ro og harmoni i et forhold. Disse spenstige forholdene der man skal møtes på alt og ha en påtatt engasjement i alt partner mener, blir litt mye unødvendig drama for meg.

Hmm Har du tenkt at det er normen å være opptatt av hva den du er glad i ønsker og vil? 

Og at det Kansje er vanskelig for deg fordi du egentlig ikke tenker så mue på hva hun vil men på dine egne ting og din fred og ro? 

Hvorfor vil du ha et forhold da? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde mistenkt at han er gammeldags på alt som er til fordel for han, for eksempel at han ikke skal gjøre husarbeid, men så forventer han likevel en dame som bidrar med 50% av inntekt.

Anonymkode: d456f...b31

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Njaa. Han liker hockey. Men han sier at det handler om at han er old school når det gjelder samfunnet og kulturen i samfunnet. 

Jeg ville vært ganske forsiktig og skeptisk her.  

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ha ha, han er 40 og enslig. 

Ikke vært gift tidligere, ingen barn? There you go..

Anonymkode: 78ba3...5f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde mistenkt at han er gammeldags på alt som er til fordel for han, for eksempel at han ikke skal gjøre husarbeid, men så forventer han likevel en dame som bidrar med 50% av inntekt.

Second this. Det er jo en måte å fraskrive seg alle fremtidige forventninger om noe som han anser som "moderne". Som at han skal være følelsesmessig tilgjengelig, dere skal være jevnbyrdige etc. På den positive siden betaler han sikkert for de første middagene.

Anonymkode: 4450c...222

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da peker han sikret til woke kulturen . 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du glemte soverommet også. 

Soverommet er en del av huset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmm Har du tenkt at det er normen å være opptatt av hva den du er glad i ønsker og vil? 

Og at det Kansje er vanskelig for deg fordi du egentlig ikke tenker så mue på hva hun vil men på dine egne ting og din fred og ro? 

Hvorfor vil du ha et forhold da? 

Å være glad i og bry seg om partner trenger ikke å være en del av dette enorme bekreftelsesbehovet som har oppstått i det siste. Alt og alle skal møtes på alt, et veldig føleri som mange ganger er umulig å forstå for motparten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja det er som om han setter baren her over hva han er med på og ikke, og hva enn ts trenger, blir på ikke delen. 

Jeg har ikke god erfaring med menn som beskriver som en viss type eller på en viss måte fra starten, det gjelder som regel bare for dem og deres beste mens man blir stående igjen og kan ikke kreve noe fordi "det visste du fra begynnelsen"

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han bare har funnet et begrep han syntes høres kult ut, uten å vite helt hva det innebærer.

Det høres jo unektelig litt kult ut å være old-school, liksom. Ser for meg en retro-fyr med frakk og hatt. 

Endret av AllahBallah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det trenger ikke bety så mye.  Tipper min mann ville betegnet seg som "old school" i forhold til andre. I relasjonen til barna er han forelder, og ikke kompis. Det betyr ikke at han ikke leker, eller at vi fordeler henter i barnehage. Han oppdrar.

Hjemme gjør nok jeg mest av mat og husarbeid, men det er fordi jeg har høyere standard. En gang i uken vasker og støvsuger vi sammen.  

Han er litt oppgitt over ungdomskulturen og språket som er i endring, men ikke rasistisk,  aksepterer homofile og transpersoner.

Det beste han vet er kjøttkaker, og listen går videre.

Bare et eksempel på at dette kan være alt fra de verste scenariene her, til ingenting.

Anonymkode: d1cb8...03c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Apis skrev (1 minutt siden):

Da peker han sikret til woke kulturen . 

Det vil jeg også tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det trenger ikke bety så mye.  Tipper min mann ville betegnet seg som "old school" i forhold til andre. I relasjonen til barna er han forelder, og ikke kompis. Det betyr ikke at han ikke leker, eller at vi fordeler henter i barnehage. Han oppdrar.

Hjemme gjør nok jeg mest av mat og husarbeid, men det er fordi jeg har høyere standard. En gang i uken vasker og støvsuger vi sammen.  

Han er litt oppgitt over ungdomskulturen og språket som er i endring, men ikke rasistisk,  aksepterer homofile og transpersoner.

Det beste han vet er kjøttkaker, og listen går videre.

Bare et eksempel på at dette kan være alt fra de verste scenariene her, til ingenting.

Anonymkode: d1cb8...03c

Dette høres veldig ut som slik jeg liker det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Soverommet er en del av huset.

Mente at han mener nok at kjøkkenet og soverommet er en kvinnes plass, ser vi er enige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...